Toon posts:

complete herinstallatie LION op macbook pro

Pagina: 1
Acties:
  • 1.016 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een paar dagen geleden een macbook pro gehaald en ik vraag me af of ik de complete installatie zelf over kan doen als ik dat zou willen (ja dat wil ik dus..); ik ben nogal een controlefreak om zo maar te zeggen.

Ik zag dat het niet werkte toen ik het met het schijfhulpprogramma probeerde te doen. Iemand enig idee hoe ik het wel kan bewerkstelligen?! Ik heb hier thuis nog wel een OSX installatie schijf van vorig jaar, zou het daarmee misschien kunnen?!

Er zit ook een dooie pixel in m'n taakbalk (maar dit doet niet ter zake).

Als er mogelijkheden zijn, kunnen ze dan stap voor stap uitgelegd worden?!

Alvast veel dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb dit gedaan door een nieuwe partitie aan te maken en daarop lion te installeren, ging zonder problemen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
CD/DVD erin rammen..
Heropstarten met 'C' ingedrukt houden?

Is dat wat je zocht?

Kon je zelf ook vinden, niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 19:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Nee met een oude OS schijf kan dit niet.
Neem voor gemak aan dat het een nieuwe MBP is, deze kan je herinstalleren zonder DVD.

http://support.apple.com/kb/HT4718?viewlocale=nl_NL

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je hebt Lion er op staan? Dan heb je ook een recovery partitie.

http://www.apple.com/macosx/recovery/

Overigens zou ik echt niet weten waarom je in vredesnaam na een paar dagen al opnieuw wilt installeren.

Dooie pixel is garantie, terugbrengen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

@TS: Het is niet zoals bij Windows-machines vaak het geval is dat er bloatware of iets dergelijks in de standaard installatie zitten van OS X. Tenzij je echt iets om zeep hebt geholpen is het dus niet nodig en alleen maar tijdsverspilling om te gaan herinstalleren vanaf de DVD.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank U voor de aandacht.

Tja, het zit gewoon zo dat ik het wil weten hoe het in zijn werk gaat mocht het zo zijn dat er een keer wat is.
En wat die dooie pixel betreft; ik heb wel het apple care gebeuren erbij, maar weet nog niet hoe dat allemaal werkt enzo..maar in theorie kan ik hem dus gewoon terugbrengen?!

..dan wil ik hem graag even in de oude/originele staat terugbrengen voor de vorm zogezegd maar hoe doe ik dat dan, ik heb al wat zitten internetten en zou graag voor ik hem terugbreng ontdaan hebben van de info die ik achtergelaten heb.

Edit; het valt me nu trouwens ineens op dat wat ik aanzag als dooie pixel, door de hele taakbalk verspreid is...horen die plekjes soms gewoon bij de lay-out ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 05:37

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 01:30:
Edit; het valt me nu trouwens ineens op dat wat ik aanzag als dooie pixel, door de hele taakbalk verspreid is...horen die plekjes soms gewoon bij de lay-out ofzo?
Bedoel je de lichtblauwe vlekjes onder je dock icons ?
Zo ja, dat geeft aan welke apps geopend zijn, en dat is normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
pagina 58 van het bijgeleverde boekje,

heb er zelf ook al gebruikt van gemaakt... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 19:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Makkelijke manier van testen of het dode pixels zijn of niet.

Maak een screenshot (CMD+shift+3) open deze vanaf je desktop en kijk of hier die puntjes ook zitten (zorg dat het screenshot niet op zelfde plek op schem zit)

Overigens als je hem terug brengt hoef je hem niet eerst leeg te gooien hoor, men vervangt je laptop niet maar repareert hem.

[ Voor 22% gewijzigd door Osxy op 14-11-2011 08:36 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het probleem is overwonnen hoor. Rest me alleen nog even om snel even wat gal te spugen over het feit dat het mijns inziens toch niet schort met de benaming van wat een O.S eigenlijk zou moeten zijn, namelijk de verbinding/legering tussen de harde waren en de softe goederen. Misschien valt het onder mierenneuken maar het stoort me gewoon dat ik iets installeren moet wat helemaal geen reet te maken heeft met de O in O.S.

Goed ik snap het wel dat in een kapitalistisch systeem enkel goede dingen kunnen/mogen voortkomen/bestaan in/uit de overvloed van onduurzame troep. Maar oh,wat zou het mooi zijn als mensen zich eens wat minder op de loop lieten gaan door hun zelfinvullende ideëen over hoe zij vinden dat dingen zouden moeten zijn.

{retorisch]Is er ook een versie van OsX die enkel doet wat ie moet doen zònder al die dingen die in principe niet nodig zijn?[/retoriek]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:30:
Ja het probleem is overwonnen hoor. Rest me alleen nog even om snel even wat gal te spugen over het feit dat het mijns inziens toch niet schort met de benaming van wat een O.S eigenlijk zou moeten zijn, namelijk de verbinding/legering tussen de harde waren en de softe goederen. Misschien valt het onder mierenneuken maar het stoort me gewoon dat ik iets installeren moet wat helemaal geen reet te maken heeft met de O in O.S.

Goed ik snap het wel dat in een kapitalistisch systeem enkel goede dingen kunnen/mogen voortkomen/bestaan in/uit de overvloed van onduurzame troep. Maar oh,wat zou het mooi zijn als mensen zich eens wat minder op de loop lieten gaan door hun zelfinvullende ideëen over hoe zij vinden dat dingen zouden moeten zijn.

{retorisch]Is er ook een versie van OsX die enkel doet wat ie moet doen zònder al die dingen die in principe niet nodig zijn?[/retoriek]
De open source Darwin kernel? |:(
De rest heeft immers niets met de O van OS te maken. 8)7

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ongeacht de mening van de TS, dit soort reacties kunnen echt niet.

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 28-11-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:40
Ongeacht de mening van de TS, dit soort reacties kunnen echt niet.

[ Voor 97% gewijzigd door Hoedje op 28-11-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Het topic gaat op slot, omdat we helemaal offtopic gaan.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.