Downloadlimiet @home?

Pagina: 1
Acties:

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Hoi allemaal...

Ik heb een vraagje: Hanteert @home een downloadlimiet, ondanks hun "fair-use policy"?

Ik ben namelijk sinds een week of twee in het gelukkige bezit van een kabelaansluiting(waar ik ZEER blij mee ben :) ). Nu heb ik alleen nogal veel gedownload in die tijd (tot nu toe ongeveer 37 GB), en ik vraag me af of dat nog onder "fair use" valt.

Zijn er mensen die al eens een waarschuwing hebben gehad van @home omdat ze teveel datatraffic hebben gehad? Zo ja, enig idee hoeveel je dan gebruikt had?

Thnx!!

Mijn Firewizzie

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

37 gig in 2 weken?
das dus zo'n 110 MB per uur....
ikdenkdatzedattochredelijkalsheavyuserzullengaanbetitelen..... :?

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Het ligt er even aan of andere mensen bij jou in de buurt ook @home hebben...
Wonen er alleen maar bejaarden (zoals bij mij >:)), dan zal je niet zo snel een waarschuwing krijgen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Case
Volgens mij zijn er niet zo gek veel mensen die bij mij in de buurt kabelinternet hebben.. Inderdaad voornamelijk bejaarde grevo's, dus dat zou geen probleem moeten zijn. >:)

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Godverdomme 37 gig.
Bij casema mag je maar 12 gig in de maand doen. (als je dat sal haalt :r )

• Xanathorn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:42

Xanathorn

Mmorpg addict

Ik haal via mijn @home verbinding ongeveer 30 Gig per maand binnen, en heb nog nooit een meeltje gekregen.

Maar ja, ik ben ook zo ongeveer de enige met kabelmodem in de hele wijk hier.

En als je veel dingen 's nachts download zegt @home er niet zoveel van.

Pielewiepers (Hattrick) - Xfire profiel en tevens mijn gaming rig
Member DPC - Crunching for DPAD currently :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nou is 37 gig in 2 weken wel errug veel maar ok. Ik heb nog niemand gehoord die bij @home over de downloadlimiet heen kwam :) Dus het zal wel meevallen.

* IceStorm vraagt zich af.. 37 gig in 2 weken is SICK... Dat zijn 25 DivX'jes + Alle nieuwe en oude gamez en appz + VEEL mp3 albumz.

Verwijderd

Ik mag 37GB in 9 maanden binnenhalen (zeelandnep) dus loop niet zo te zeuren |:( alleen rendo de kooi is erger geloof ik :r

• Case
Op woensdag 21 maart 2001 21:26 schreef fkooman het volgende:
Ik mag 37GB in 9 maanden binnenhalen (zeelandnep) dus loop niet zo te zeuren |:(
Ik zit niet te zeuren, ik vraag me alleen af bij hoeveel traffic ik gezeur krijg met @home. Maar is er niet iemand die al eens een waarschuwing heeft gekregen van @home?

Mijn Firewizzie

• Klippy
  • Laatst online: 14:35

Klippy

Still Game

ik heb nog noot wat gehad, maar ik heb echt nix in vergelijking met jou....
Vraag me toch af hoe je dat binnenkrijgt op 2 weken.... Ka toch haast niet he?
Ik heb precies 8GB vandaag na precies 2 maanden, en om nou te zeggen dat ik weinig gebruik van internet maak..... absoluut niet dus!
Ik vond t eigenlijk al veel..... ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Case
Op woensdag 21 maart 2001 21:49 schreef LiquidSilver het volgende:
ik heb nog noot wat gehad, maar ik heb echt nix in vergelijking met jou....
Vraag me toch af hoe je dat binnenkrijgt op 2 weken.
Ik zit niet echt heel erg veel actief te internetten, mijn pc maakt alleen overuren.
Ik zit niet veel te surfen ofzo, alleen veel te downloaden. (DivXen en ISO's van spelletjes enzo, dan schiet het ook nogal hard op.. )
Ik weet wel dat het erg veel traffic is, maar ik wil weten of ik er ook gelazer mee krijg.

Mijn Firewizzie

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 21 maart 2001 22:09 schreef Case het volgende:

[..]

Ik zit niet echt heel erg veel actief te internetten, mijn pc maakt alleen overuren.
Ik zit niet veel te surfen ofzo, alleen veel te downloaden. (DivXen en ISO's van spelletjes enzo, dan schiet het ook nogal hard op.. )
Ik weet wel dat het erg veel traffic is, maar ik wil weten of ik er ook gelazer mee krijg.
ik weet niet of je problemen ZAL krijgen, maar ik weet wel dat je ze kan verwachten... Een tijdje geleden heeft @home aangegeven om te zware users te waarschuwen en eventueel aan te pakken... als ik jou vergelijk met mij... momenteel RED ik het niet eens (qua snelheid) om 37 GIG neer te halen in 2 weken (@home zuigt hier nogal)

Verwijderd

Ik zit ook bij @home en download zo'n 20 GB per maand (denk ik).
Maar ik heb er nog nooit wat van gehoord en ik heb het al een jaartje via @home.
Dus je hoeft nergens bang voor te zijn!

• Case
Ik had het eigenlijk niet echt door.. Ben wel veel aan het downloaden enzo.
Ik heb alleen altijd het programmaatje DUMeter meedraaien, en daarin kan je dus kiezen voor de optie "totals". Daar schrok ik wel even van.

Jullie horen het wel als ik een waarschuwing krijg. Tot die tijd doe ik gewoon alsof ik dom ben :7

Mijn Firewizzie

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:01
Op woensdag 21 maart 2001 20:50 schreef NiBoR het volgende:
Godverdomme 37 gig.
Bij casema mag je maar 12 gig in de maand doen. (als je dat sal haalt :r )
12 GB :?
Was dat maar waar, er staat toch op de site van Wanadoo dat je maar 1000 mb down en 333mb up per maand heb :(

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 14:18
Ik zit al drie maanden met 100-120 gieg per maand bij @Home en nog geen problemen gehad

http://blog.bjornhouben.com

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Ik haal zo'n 40 - 50 gig per maand. Flink wat uit de nieuwsgroepen downloaden (ISOtjes, DivXjes) en dan loopt het al snel op. Daar dan ook nog eens diverse andere downloads bij (demo's van spellen / patches / updates / etc. etc.) en het gaat snel!

Maar goed dat @Home hier in Tilburg altijd rond de 200 tot 300 kilobyte/sec zit! :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Case
Op donderdag 22 maart 2001 09:22 schreef Punisher007 het volgende:
Ik zit al drie maanden met 100-120 gieg per maand bij @Home en nog geen problemen gehad
Kijk, dat hoor ik graag. Dan trek ik me gewoon nergens wat van aan. Ik ga nu maar weer eens wat downloaden :D

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 02:43 schreef Sir_Killalot het volgende:

[..]

12 GB :?
Was dat maar waar, er staat toch op de site van Wanadoo dat je maar 1000 mb down en 333mb up per maand heb :(
Per jaar 12 x 1 gb is 12 gb

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb 1 keer een telefoontje gehad, gaven ze een waarschuwing, maar dat was lang geen 37 GB in twee weken. Toch raar.

@home den bosch btw.

Verwijderd

Ze zullen eerst wel waarschuwen. Kun je je gebruik altijd nog aanpassen. Ze gooien je heus niet meteen van @home af..

Verwijderd

[b]
Maar goed dat @Home hier in Tilburg altijd rond de 200 tot 300 kilobyte/sec zit! :P
Yep yep ik zit ook al een jaar in Tilburg op de kabel! Zeer goede verbinding en nog nooit geen klachten gehad of gehoord dat mensen te veel zouden downloaden. B-)

@HOME is oke, ole ole!! :P

• Case
Ik heb nog even een mailtje gestuurd naar de klantenservice van @Home, en ik citeer het volgende: "zolang andere gebruikers geen last van u hebben kunt u doen wat u wilt"

Volgens mij zit er hier in de buurt niemand anders op de kabel, dus kan ik ook niemand tot last zijn. :)

Mijn Firewizzie

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Die gebruiker van @Home die hier een beetje stoer zitten te doen over 100GB per maand, beetje aso ben je. Die 100GB heb je ook echt nodig... beetje mijn internet langzamer laten gaan. En meer betalen, ho maar...
Het zijn altijd mannetje zoals jij die het voor de rest verneuken.
Kijk, dat je de eerste maand wat enthusiast dl't, prima, maar het een jaar lang volhouden vind ik toch wel een wat mindere actie. Denk ook eens aan andere. Anders komt @Home wel met een limiet, eentje die rendabel voor hun is, en niet voor de meeste mensen. Echt super aso ben jij.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 23 maart 2001 18:56 schreef Glottis of Xanadu het volgende:
Die gebruiker van @Home die hier een beetje stoer zitten te doen over 100GB per maand, beetje aso ben je. Die 100GB heb je ook echt nodig... beetje mijn internet langzamer laten gaan. En meer betalen, ho maar...
Het zijn altijd mannetje zoals jij die het voor de rest verneuken.
Kijk, dat je de eerste maand wat enthusiast dl't, prima, maar het een jaar lang volhouden vind ik toch wel een wat mindere actie. Denk ook eens aan andere. Anders komt @Home wel met een limiet, eentje die rendabel voor hun is, en niet voor de meeste mensen. Echt super aso ben jij.
>:) We kunnen gezamenlijk wel een keer z'n kabeltje boven de grond halen.... >:) ;)
ik heb 's avonds ook totaal geen bandbreedte :'( De bewering dat @HOME-kabel aanzienlijk sneller is dan ISDN is dan dikke stierestront..... ik noem 3 kb/s absoluut niet sneller dan ISDN....

Verwijderd

Hoe kan jouw internet dan langzamer worden zonder dat zijn internet niet met de zelfde snelheid afneemt.
Dus met andere woorden hij creeerd dus ook traagheid voor zichzelf. duh :?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 23 maart 2001 20:27 schreef NiBoR het volgende:
Hoe kan jouw internet dan langzamer worden zonder dat zijn internet niet met de zelfde snelheid afneemt.
Dus met andere woorden hij creëert dus ook traagheid voor zichzelf. duh :?
Sjees man.. zie er de humor van in :)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 17:37
'k heb hier nu ruim een jaar @Home (Enschede) en was toen ongeveer de eerste hier in de (nieuwbouw-)wijk. Nog een voordeeltje: de coax-verdeelkast staat vooraan de oprit hier en aangezien het coax-gedeelte van je aansluiting het meeste signaalverlies heeft heb ik hier dus een zeer sterk signaal. Vanaf de verdeelkast naar het kabelmodem wat in de meterkast hangt (waar dus ook de kabel het huis binnenkomt) is het zo'n 5 meter :). Daarbij: niemand hier in de straat is aangesloten (maar in de wijk wel steeds meer).

Wat is dus wil zeggen is dat ie het hier perfect doet (behalve zo'n 2 weken geleden ... toen was het eventjes nogal |:() en ook mijn download gedrag (weet het niet precies ... maar wel vrij intensief) is nog nooit bestraft. Ik denk trouwens wel dat ik volgend jaar overstap naar de kabel aansluiting van de Universiteit Twente (waar ik ga studeren) want dat scheelt exact de helft (fl. 42,50 p/m) èn de UT heeft het snelste netwerk van Nederland *D8-).

*D
Pagina: 1