Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[NBBG] Businessnotebook December 2011

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

[NBBG] Businessnotebook - December 2011

We gaan dit keer shoppen voor een Businessnotebook voor rond de €900.We zoeken een model met een lange accuduur, goed scherm, en bovendien een stevige bouwkwaliteit. En dat alles binnen het budget.

voorselectie

Om de beginnen lijkt mij de pricewatch: Lenovo Thinkpad T400S (NSDD9MH) interessant. Het model is al een oudje, maar een 900p scherm en 128GB SSD in een behuizing van <2kg is een goed startpunt. De prestaties lopen echter achter.

De pricewatch: Lenovo Thinkpad L520 (NWB5SMH) + Dock is ook erg interessant. Uitgerust met een sandy bridge i5, 900p scherm en windows professinal komen we vrij dicht in de buurt van onze eisen. Het pricewatch: Lenovo Thinkpad L520 (NWB5SMH) model lijkt identiek te zijn voor een lagere prijs?

De overige merken in de pricewatch bieden niet veel bijzonders. Toshiba en HP hebben beiden een model met een 900p scherm, duurder dan de lenovo, en met een vorige generatie i5. We gaan verder naar dell. De volgende modellen springen in het oog:

E5520
Waarschijnlijk minder degelijk dan de lenovo, maar voor iets boven het budget kunnen we hem krijgen met 1080p scherm. Let op: prijzen zijn ex. btw.
E5420
De oude bekende, voor wederom iets boven het budget kan deze 14" met een 900p scherm worden uitgerust.
De rest van dell is boven het budget: de E6 serie begint al bij €1000.

Dat betekent dat er nog enkele budgetmodellen bij moeten. Ik heb alleen geen idee wat er stevig gebouwd is in deze prijsklasse, wat jullie?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor Business use is de aanwezigheid van een TPM module onderhand wel standaard vereiste te noemen (disk encryption), en bij Dell zie ik die nergens in de specs genoemd worden (ook niet in de manuals).

Lenovo heeft ze iig wel standaard.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:26:
Voor Business use is de aanwezigheid van een TPM module onderhand wel standaard vereiste te noemen (disk encryption), en bij Dell zie ik die nergens in de specs genoemd worden (ook niet in de manuals).

Lenovo heeft ze iig wel standaard.
Dell schijnt ze wel te hebben. http://search.dell.com/re...m+Module+&cat=all&x=0&y=0

Wat belangrijk is voor een zakelijk notebook is de garantie. Een goed product met 1 jaar carry-in garantie zie ik toch als minder zakelijk dan een product met slechtere specificaties met een 2 jaar next (business) day on site.

Eerst genoemde laptop mag dan wel een SSD bevatten maar die processor is al 3 jaar oud.

Daarnaast hoe relevant is de kwaliteit en de grootte van het scherm? Als het om een reizende zakelijke gebruiker zou gaan dan kan je beter rond de 13 inch zoeken en voor de minder reizende gebruiker is de 15 inch weer bruikbaarder.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat ze ze hebben zal best, maar van een business notebook verwacht ik dat duidelijk vermeld te zien in de specs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11 13:33
Keuze optie bij samenstellen systeem (e5520 en e5420 geprobeerd):
"320GB Seriële ATA-harde schijf-volledige Gecodeerde Station (7.200rpm) [meerprijs € 45,00]"

[ Voor 10% gewijzigd door lexited op 22-11-2011 16:18 ]

1 - 2 - 3

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De HP ProBook 5330m is voor de mobiele werker die een draagbare 13,3"-er met degelijke behuizing zoekt geen slechte optie.

pricewatch: HP ProBook 5330m (LG716EA)

Voor een budget 15,6"-er is de Samsung NP400 nog een gegadigde misschien. Ik zie zo 1,2,3 geen reviews, maar hij heeft tenminste een Sandy Bridge-cpu (wel Core i3), relatief lage prijs van op moment 640 euro en alle zakelijke features zijn aanwezig zo te zien: http://www.samsung.com/us...s/NP400B4B-A01US-features

pricewatch: Samsung NP400B5B-A01NL

Verder is het mager. De L520 heeft veruit de beste papieren.
Pagina: 1