Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Winterbanden of zomerbanden verkopen?

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb een Opel Corsa waar ik een setje winterbanden op stalen velg bij heb, die ik elke winter/zomer zelf verwissel en ook zelf opsla.

De situatie:
Ik ga een nieuwe auto kopen en deze auto inruilen. Het geval is dat ik met mijn winterbanden al 3 seizoenen mee gereden heb en ze nu een profieldiepte hebben van 4 mm (de minimale aanbovelen diepte voor winterbanden).

Mijn zomerbanden voor zijn nieuw (5000 km oud) en achter hebben ze nog 7 mm profieldiepte.

Samengevat: het setje winterbanden is 'af' en het setje zomerbanden is prima!

Één van deze twee setjes zal ik gaan verkopen op Marktplaats. Nu is mijn auto met (oude) winterbanden of (nieuwe) zomerbanden niet meer waard bij inruil (volgens garage).
De eventuele koper heeft meer aan mijn zomerbanden dan aan mijn winterbanden. Maar op Marktplaats is men veel geïnteresseerder in winterbanden, dan in zomerbanden. Winterbanden 'verkopen' beter?

Dilemma dus. Wat kan ik het beste doen?

A. Mijn huidige auto inruilen met gemonteerde zomerbanden en mijn setje winterbanden op Marktplaats verkopen
B. Mijn huidige auto inruilen met gemonteerde winterbanden en mijn setje zomerbanden op Marktplaats verkopen

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet niet hoe geïnteresseerd men is in winterbanden met nog maar 4mm profiel, die doen hun werk nog maar zeer matig vergeleken met winterbanden met fatsoenlijk profiel. Ik zou dus de winterbanden erop laten, het seizoen daarvoor begint net weer, dan kan de nieuwe eigenaar ze ergens in maart/april volgend jaar vervangen voor nieuwe zomerbanden en kun jij je zomerbanden tegen die tijd te koop zetten. Zeker als je je auto inruilt zou ik lekker de versleten winterbanden laten zitten, die maken idd niks uit op de inruilwaarde.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Grrrrrene schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:46:
Ik weet niet hoe geïnteresseerd men is in winterbanden met nog maar 4mm profiel, die doen hun werk nog maar zeer matig vergeleken met winterbanden met fatsoenlijk profiel
Echter, ze doen het nog altijd veel beter dan zomerbanden op sneeuw en ijs. Met de winter voor de deur is het dan natuurlijk verstandig om ze te monteren.

Enfin, ik zou nog even wachten met de bandenwissel en beide setjes op marktplaats te koop zetten en gewoon kijken welke het beste verkoopt..

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Galois
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Dat is inderdaad ook een idee, om ze beide op Marktplaats te zetten!
En afhankelijk van welke het eerste verkoopt, die verkopen en de andere op de auto monteren.

Dank voor de tip!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Als je de banden toch zelf opslaat: inruilen op winterbanden, en de zomerbanden nog even laten liggen en in het voorjaar aanbieden als de vraag naar zomerbanden weer groter is. Volgens mij zou je daar dan best een goede prijs voor moeten kunnen krijgen.

• Galois
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
wouterve schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:54:
Als je de banden toch zelf opslaat: inruilen op winterbanden, en de zomerbanden nog even laten liggen en in het voorjaar aanbieden als de vraag naar zomerbanden weer groter is. Volgens mij zou je daar dan best een goede prijs voor moeten kunnen krijgen.
Mijn gevoel is toch echt dat de meeste mensen op zoek zijn naar 'winterbanden op velg' en niet zomerbanden...
Ik kan mij vergissen hoor (en controleren nu is een beetje oneerlijk).

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

eh, winterbanden met 4mm zijn praktisch niks meer waard, en mensen die die 2ehands nog kopen worden stevig genaaid..
gewoon de winterbanden dr onder zetten bij inruil, en de zomerbanden verkopen in de lente/zomer, dan is de vraag naar zomerbanden ook weer lekker hoog, dan kom je dr net zo makkelijk vanaf als nu van winterbanden, en als ze nog 7mm profiel van de 8 hebben dan zijn ze idd zo goed als nieuw ;)
Pagina: 1