Ziggo 120mbit?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.120 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCrashdummy
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-07 18:47
Hallo,

Op dit moment heb ik een internet abonnement bij KPN (8 - 1 mb/s)
En ik wil overstappen naar Ziggo alles-in-1 pakket (120 - 10 mb/s)

Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met Ziggo, en vooral of de gestelde internet snelheden echt bereikt worden. Ook vraag ik me af wat voor modem geleverd word.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mits je niet het laatste ubee model met wifi krijgt (of de router functie uitzet) werkt je internet 9 van de 10x gewoon op 120/10 is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Je kan beter je vraag hier stellen:

[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:26

dodo79

witte dikke tonnie

al je antwoorden staan denk ik wel in [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik heb hier in omgeving Leiden ziggo 120Mbit/s, en ik haal dit vrijwel altijd gewoon maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:23
Let wel, Ziggo levert kabelinternet. Bij kabel is het, in tegenstelling tot met ADSL, vrijwel altijd mogelijk om de volledige snelheid te leveren en te behalen.

Aangezien de infrastructuur/backbone van Ziggo verder goed in elkaar lijkt te zitten, kun je er vrijwel zeker van zijn dat je 120/10 ook echt haalt.

(Net als ik, tevreden Ziggo gebruiker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zoals 1 klacht niks zegt over een provider, zegt 1 compliment dat ook niet. Linesharing is nog steeds een groeiend probleem op de kabel, dus of jij ook lekker je snelheid haalt zal van je buren afhangen, waar het bij ADSL meer van de lengte van de koperlijn afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCrashdummy
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-07 18:47
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:22:
mits je niet het laatste ubee model met wifi krijgt (of de router functie uitzet) werkt je internet 9 van de 10x gewoon op 120/10 is mijn ervaring :)
Krijg je gewoon een model aangesmeerd? Of kan ik zelf kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo bepaald welk modem je krijgt. Maar zelfs al krijg je WIFI modem dan is er geen probleem. Één kabel in de WAN-port en één LAN kabel (bv naar je router op LAN1 zetten en dat is alles. Dan blijft je eigen router net zo werken als nu. Heb op deze wijze al enige modems van Ziggo aangesloten en alle mensen zijn nog steeds tevreden, net als ik trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Beatboxx schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:25:
Ik heb hier in omgeving Leiden ziggo 120Mbit/s, en ik haal dit vrijwel altijd gewoon maximaal.
Same here, haal soms zelfs iets meer als ik direct achter modem hang. Meestal zit er nog een 100mbit router tussen omdat ik die functionaliteit belangrijker vind dan die 20 mbit.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 16:19
Idd, mijn router beperkt mijn max. snelheid, maar 100Mbit is snel zat hoor.. er zijn ook maar weinig bronnen die dit aanbieden, toevallig viel het me laatst op toen ik Battlefield 3 moest downloaden via hun speciale programma'tje, toen downde ik met 100Mbit.

(Afgelopen 2 weken wel 2 keer een downtijd van zo'n 15 minuten gehad, verder nieman last van gehad ? omg Enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik maak dezelfe overstap, alleen naar 40MBit.

Ziggo zegt dat zij minimaal 80% van de specificaties horen te leveren in slechtste omstandigheid (in jouw geval dus 96MBit = 12MB/sec) minimaal. 120MBit = 15MB/sec. Haal je dat met een cat5e kabel? Daarnaast moet je natuurlijk wel gigabit ethernet hebben wanneer je thuis een netwerkje hebt met een router/switch.
(bron: https://www.ziggo.nl/#producten/internet/adsl/)

Waar je natuurlijk rekening mee moet houden wanneer je downloadt van newsservers, is dat veel nieuwsservers vaak tot 50Mbit leveren, afhankelijk van het abonnement wat je neemt. Volgens mij die van ziggo is ongelimiteerd.

Je krijgt een Ubee of Cisco wireless modem. Je kunt hier geen keuze uit maken, je krijgt gewoon geleverd wat ziggo beslist. Ow, en je modem wordt aangesloten op het punt waar je kabel het huis binnenkomt. Bij velen is dit in de meterkast, bij anderen is dit in de woonkamer (bij de tv). Je moet even met ziggo bellen om te vragen of ze dit kunnen "verleggen" naar de meterkast, wanneer je geen irritante ledjes wilt naast je TV :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Deathchant schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:51:
Ow, en je modem wordt aangesloten op het punt waar je kabel het huis binnenkomt. Bij velen is dit in de meterkast, bij anderen is dit in de woonkamer (bij de tv). Je moet even met ziggo bellen om te vragen of ze dit kunnen "verleggen" naar de meterkast, wanneer je geen irritante ledjes wilt naast je TV :)
Ziggo verlengd of verplaatst het binnenkomende punt niet.
Wil je de hoofdaansluiting toch ergens anders hebben, dan kun je dit via http://www.huisaansluitingen.nl/ aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:03

IEF

Why so serious?

Zie bovenstaand topic, een apart topic voor iets dergelijks algemeens in zinloos.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.