Rampzalige Reviews - Irritaties op Tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 19:12
Hallo tweakers,

Ik erger me dood aan de kwaliteit van sommige reviews, ik zag er eerst eentje over de Nokia Lumia en daarna over Battlefield 3.

Is het een idee de Report Review knop?

Nokia: productreview: Nokia Lumia 800 Zwart review door Verwijderd Hij heeft geluisterd en gaat aan de slag, dus hopelijk valt er binnenkort een mooie review te lezen op de bovenstaande URL

Battlefield: productreview: Battlefield 3, PC review door kwinvdv Hij vertelt in deze review dat hij BF3 niet heeft gespeeld maar dat hij het daarom toch 1 ster geeft... hij krijgt het spel namelijk niet opgestart. De review is gelukkig verwijdert! Volgt de account? ;)

Rampzalig.

Zoals obiter dictum zegt, zo krijgen slechte reviews meer aandacht en zijn ze moelijk te negeren.
Een moderatie systeem waarbij -1 de review verbergt lijk me een prima idee.
+2 zet ze dan uiteraard in de spotlight.

Post hier je irraties? Niet zeggen dat deze topic irriteert, ik wilde deze dingen graag onder jullie aandacht brengen.

[ Voor 68% gewijzigd door StrongArmLance op 14-11-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11
laat maar

[ Voor 85% gewijzigd door Webgnome op 13-11-2011 11:06 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Haha, ik heb het alsnog even aangepast!

Erg of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:31

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je hebt de mogelijkheid om reviews te beoordelen en er commentaar bij te vermelden. Een slechte review verdiend een slechte score en je kunt een kritische noot vermelden. Het is verder aan de lezer van een review in hoeverre hij/zij er iets mee doet. Een review is dan ook iets persoonlijks waarin jij je helemaal niet hoeft te vinden :)

Anders gezegd, vind je een review flut dan negeer je hem gewoon :Y)

En verder is dit meer iets voor in PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ja, ik erger me hieraan. kwinvdv krijgt volgens mij gigantisch veel karma voor zijn "review" door alle reacties en omdat de review zo vaak gelezen wordt hierdoor, terwijl ik praktisch geen krijg voor een uitgebreide review waar wél tijd en aandacht in zit.

Met het huidige systeem krijgen twee soorten reviews een plek in de spotlight; de opzienbarende op elke manier (dus ook vanwege dramatisch slecht niveau) en die over populaire producten. Buitengewoon goede reviews over minder populaire producten sneeuwen snel weg. Het lijkt me een goed idee reviews een knop te geven waarmee Tweakers kunnen stemmen dat de review een plek in de spotlight verdient, of juist niet. Zo krijgen inhoudelijk sterke reviews, ongeacht de populariteit van het gereviewde product, een plek in de spotlight.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Als een slechte beoordeling er nou voor zou zorgen dat dag soort reviews uit de spotlight blijven?
Maar je hebt ook 2 sterren voor reviews die misschien wel okee zijn.
Dus een report of -1 knop?
Want je hebt slechte reviews maar je hebt ook reviews van het kaliber battlefield hierboven... Dat gaat nergens meer over. Die van de Nokia lumia behandelt iig iets! Dus om dan die te verbergen nee.

dus een beoordeling voor slechte reviews die ervoor kan zorgen dat die dingen buiten je gezichtsveld blijven...
Net als bij slechte reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Ik kwam die BF3 review ook tegen, gelukkig is ie verwijderd nu. Ik was zelf ook op zoek naar een "report review" knopje, maar die was er helaas niet. Daar ben ik dus zeker vóór!

offtopic:
wat mij ook irriteert, is dit:
"Hij verteld" -> Hij vertelT
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Obiter dictum schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:15:
Ja, ik erger me hieraan. kwinvdv krijgt volgens mij gigantisch veel karma voor zijn "review" door alle reacties en omdat de review zo vaak gelezen wordt hierdoor, terwijl ik praktisch geen krijg voor een uitgebreide review waar wél tijd en aandacht in zit.
Afaik hebben views geen invloed op de hoeveelheid karma. Althans, ik heb het nog niet structureel teruggezien in m'n hoeveelheid karma. T.net houdt het geheim natuurlijk waar precies de karma te vinden is, maar volgens mij doen views niet zo heel veel.

Reviews moet je ook niet schrijven voor de karma of de views, hoewel dat natuurlijk een leuke bonus is. Het idee is dat je mensen helpt met een keuze door jouw review. Hoewel waardering natuurlijk wel prettig is, dat ben ik helemaal met je eens.

Dat een brakke review veel reacties krijgt is logisch, er is immers veel op aan te merken. Ik merk echter ook, dat als je een zeer uitgebreide review maakt, mensen niet veel vragen hebben, en je dus ook niet heel veel feedback erop hoeft te geven verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
NinjaTuna schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:16:
Ik kwam die BF3 review ook tegen, gelukkig is ie verwijderd nu. Ik was zelf ook op zoek naar een "report review" knopje, maar die was er helaas niet. Daar ben ik dus zeker vóór!

offtopic:
wat mij ook irriteert, is dit:
"Hij verteld" -> Hij vertelT
:+
;( oh k*t dat is een vrij grote fout...
Ik gebruik het typen op m'n mobiel maar als excuus... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:13:
Je hebt de mogelijkheid om reviews te beoordelen en er commentaar bij te vermelden. Een slechte review verdiend een slechte score en je kunt een kritische noot vermelden. Het is verder aan de lezer van een review in hoeverre hij/zij er iets mee doet. Een review is dan ook iets persoonlijks waarin jij je helemaal niet hoeft te vinden :)

Anders gezegd, vind je een review flut dan negeer je hem gewoon :Y)

En verder is dit meer iets voor in PW.
ach tweakers.net maakt het er ook potje van.. iedergeval de games reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:29:
[...]

ach tweakers.net maakt het er ook potje van.. iedergeval de games reviews...
Ah, constructieve feedback. Daar kunnen we wat mee! d:)b

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:40:
[...]

Ah, constructieve feedback. Daar kunnen we wat mee! d:)b

:F
constructieve feedback genoeg bij de gamer reviews die er worden geplaatst..lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er niet een -1 ster knop komen voor een review. Ik heb namelijk begrepen dat als je 1 ster geeft degene ook nog karma krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de andere kant wees blij dat mensen reviews schrijven, want ook slechte reviews zijn reviews en als alleen de elite reviews zou mogen schrijven dat is ook niet goed.

En dan nog zoiets over spel fouten, als alleen mensen reviews zouden mogen schrijven die geen spelfouten maken dan heb je heel weinig reviews.
Pagina: 1