Gbit niet haalbaar op outlet, wel 100 mbit?

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Vandaag ben ik bezig met mijn Nedap combi outlet cat5e (coax en upt outlet in 1). Ik heb alles aangesloten en de kabeltjes in de knijphoudertjes gedrukt. Netwerkkabel in de outlet en op de laptop aangesloten. Ik zie alleen dat hij aangeeft dat er een 100 mbit verbinding heeft. Als ik een groot bestand kopieer gaat dit met ongeveer 10 - 12MB/s. Opzich kan het er mee door (er komt een mediaspeler aan te hangen). Maar toch wil ik die 1 Gbit halen, voor het geval ik later een pc hier neerzet.

Onderstaand een foto van de situatie
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG0245-1.jpg

Op de outlet zie je cijfers staan die niet op 1 volgend zijn. Volgens mij betekent dit dat je de kabel moet aansluiten en in het midden een twist hebt.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze outlets en misschien een schema ervan hebben? Die van mij ben ik kwijt.

Als ik kijk op de router (Ziggo Ubee modem) dan zie ik 2 groene lampjes en 1 blauw lampje. Het blauwe lampje is de connectie tussen het Ziggo modem en de outlet, deze is dan 100 mbit. Een groen lampje betekend 1000 mbit. Ik weet dus zeker dat er ergens in de combi-outlet iets niet goedzit. Op de outlet staat cat5e vermeld, dus gbit moet zeker weten lukken.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:11
Moet je niet deze volgorde van kabels aanhouden (van links naar rechts):

- Oranje / Wit
- Oranje
- Groen / Wit
- Blauw
- Blauw / Wit
- Groen
- Bruin / Wit
- Bruin

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je moet op 3-6 de groene aders aansluiten en op 4-5 de blauwe, ik weet niet of je dat zo gedaan hebt? In de outlet is al een kruising gemaakt tussen de aders die normaal ook gekruist moeten worden.
Edit:
Dus zo:
1: oranje wit
2: oranje
3: groen wit
6: groen
4: blauw
5: blauw wit
7: bruin wit
8: bruin

Op volgorde krijg je dus dit:
1: oranje wit
2: oranje
3: groen wit
4: blauw
5: blauw wit
6: groen
7: bruin wit
8: bruin

[ Voor 38% gewijzigd door Bartjezz op 13-11-2011 10:37 ]

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-02 21:33
Zo te zien heb je vrij ver de draaiing uit de aderparen gehaald. De aansluitpunten zijn juist zo geordend dat je maar een heel klein stukje twist hoeft te missen.
Met ongedraaide aderparen pik je meer storing op en haal je al snel de 1000 Mbit niet meer.

Edit: woordje vergeten

[ Voor 8% gewijzigd door arnold_m op 13-11-2011 16:06 ]

flickr

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

nextware schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:35:
Moet je niet deze volgorde van kabels aanhouden (van links naar rechts):

- Oranje / Wit
- Oranje
- Groen / Wit
- Blauw
- Blauw / Wit
- Groen
- Bruin / Wit
- Bruin
Dit is je oplossing ;), succes.

www.google.nl

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Voor de zekerheid: de laptop heeft wel een Gbit aanlsuiting?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Bartjezz
Waarom staan de cijfertjes dan niet in volgorde??

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Bartjezz schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:01:
[...]

Waarom staan de cijfertjes dan niet in volgorde??
Dat is mij ook niet duidelijk. Wellicht is het zo genummerd dat er 2 10/100mbit lijnen overheen kunnen? ( aders 1,2,3,6 worden normaliter gebruikt bij een 10/100mbit verbinding), de overige aders kun je elders voor gebruiken, waaronder dus Gbit.

www.google.nl

• Bartjezz
Ik weet bijna zeker dat het zo gemaakt is dat de ader praktisch niet uit elkaar gedraaid hoeven te worden ivm storingen. Dus het lijkt mij dat de aderparen gewoon per kleur onder de klemmen kunnen.
Dus: oranje paar, groene paar, blauwe paar, bruine paar.
Zo worden vaak ook keystones uitgerust voor het snel aansluiten en storingen tegen te gaan.

Wat ik tegen TS zou willen zeggen: probeer een paar varianten. Krijg je 1gigabit over je lijn, post dan ff hoe de volgorde is, zodat anderen die met hetzelfde probleem zitten het ook weten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit is NIET de oplossing. Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan gewoon niets.

Zoals je het hebt is het goed, maar je moet inderdaad de twist er zo veel mogelijk in laten zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 13-11-2011 14:24 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
Je weet zeker dat alle inputs ook werkelijk naar de connector gaan, en dat je niet net zoals in deze post nog wat draadjes moet solderen?

Roberto S in "100BASE-TX over een Nedap combi outlet"

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DP Kunst schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:28:
Je weet zeker dat alle inputs ook werkelijk naar de connector gaan, en dat je niet net zoals in deze post nog wat draadjes moet solderen?

Eek :X

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:24
DP Kunst schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:28:

Mag zo'n outlet zich wel cat5e noemen dan?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Bartjezz
Zo te zien zit in de connector van TS maar 1 RJ45 uitgang, daarom zijn de stickers ook doorgenummerd.
Het lijkt me dat alle 8 de aders naar de RJ45 uitgang gaan.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:55

joker1977

Tweakert

Lijkt mij dat er enkel 2 paar (dus 4 draden) naar die RJ45 connector gaan. Op het "plaatje" is er duidelijk ruimte voor een tweede connector.

Ook is het niet heel duidelijk te zien, maar het lijkt dat er niks van de aders 12 en 36 naar de RJ45 connector te gaan.

Ik zou zeer zeker eerst checken of alles wel doorgelust is naar de RJ45-connector: Dat ding heet vast niet voor niks combi (voor 2 RJ45 connectoren plaats).

• Bartjezz
joker1977 schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:04:
Lijkt mij dat er enkel 2 paar (dus 4 draden) naar die RJ45 connector gaan. Op het "plaatje" is er duidelijk ruimte voor een tweede connector.

Ook is het niet heel duidelijk te zien, maar het lijkt dat er niks van de aders 12 en 36 naar de RJ45 connector te gaan.

Ik zou zeer zeker eerst checken of alles wel doorgelust is naar de RJ45-connector: Dat ding heet vast niet voor niks combi (voor 2 RJ45 connectoren plaats).
-er zit maar 1 RJ45 connector op, waarom zou een fabrikant nog meer aansluitconnectors eraan verkloten?
-combi slaat op RJ45 + coax...
-nummers 1-8 zijn gewoon standaard aansluitnummers voor netwerkkabels... ik weet echt niet hoe duidelijker het nog moet :S TS heeft gewoon de draden verkeerd aangesloten, ik denk dat hij de blauwe draden verkeerd om heeft...
-dat er niets vanaf ader 1/2/3/6 naar de RJ45 connector gaat lijkt me heel erg sterk... Dit zijn JUIST de draden die 100mbit transporteren...

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik ben wat aan het rommelen geweest en toen ik de volgende combi gebruikte werkte het wel:

oranje/wit
oranje
groen/wit
groen
blauw/wit
blauw
bruin/wit
bruin

Wat er denk ik gebeurd is dat vanaf de aansluiting in de router de boel straight gaat

De RJ45 connector in de router heeft:
oranje/wit
oranje
groen/wit
blauw
blauw/wit
groen
bruin/wit
bruin

Het vreemde is dat de aansluiting op de foto hetzelfde is als wat ik eerst had maar dat het toen niet werkte. Ik vond het ook al zo raar dat de vorige keer dat ik er mee bezig was (paar weken terug) alles zoals op de foto had aangesloten. Dus ik deed eerst nog:

oranje/wit
oranje
groen/wit
blauw
blauw/wit
groen
bruin/wit
bruin

Maar toen kreeg ik een verbinding van 10 mbit.

Nu heb ik dus 1 gbit en ik was vol verbazig dat ik met kopieren snelheden haalde van 90 MB/s!
Overigens wist ik niet dat je storing kan krijgen als je de aderparen uit elkaar draait. Nu twijfel ik of ik alles nog een keer aan zal sluiten en dan meer in elkaar gedraaid. Ik loop dan alleen wel het risico dat ik dan weer 100 mbit krijg... keuzes, keuzes.
Pagina: 1