[MySQL] View voor query "redirection" ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tabel met een user en pass kolom en daar query ik op, werkt prima uiteraard.

Nu is er een geschreven app welke wil queriën op c_uid en c_password, dus heb een soort redirect nodig.

Ik heb dit in het verleden met een view gedaan waar ik even niet uit kom, maar een Alias zou ook moeten volstaan maar kan niet afgehandeld worden door MySQL zelf zover ik kon vinden.

Moet ik nu een view toepassen vanuit een fake tabel welke ik aanmaak of wat is de meest handige manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Je vraag is niet heel duidelijk, maar het volgende geldt:
- Een view is een "fake tabel", i.e. je kunt een view op dezelfde manier gebruiken en aanspreken als je met een tabel zou doen.
- Een view is gebaseerd op een select query.
- In een select query kun je velden een alias geven door "SELECT veldnaam AS alias" te gebruiken.

Daarmee moet het wel op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat je vertelt is me duidelijk, alleen wat ik niet helemaal zichtbaar krijg is hoe ik twee veldnaam AS alias in een view ga krijgen... ik zal dus een join moeten doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nee?

SQL:
1
2
Select x as foo, y as bar
From sometable

Heb je het überhaupt al eens geprobeerd :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:49:
Nee?

SQL:
1
2
Select x as foo, y as bar
From sometable

Heb je het überhaupt al eens geprobeerd :?
Ja, had het inmiddels opgelost, zat een beetje met de AS the klojoën :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
documentatie is er om gelezen te worden.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus jij denkt dat iemand dat niet doet ?

Wellicht dat jij op school ook nooit lessen hebt hoeven volgen ;)

Had even wat hulp nodig... dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat is het probleem; jij hebt wel vaker "even wat hulp" nodig terwijl je, als je 5 minuten moeite doet, prima zelf je probleem kunt oplossen en er gaandeweg ook nog iets van kunt leren. Daar ben je ook vaak genoeg op gewezen; neem dergelijke opmerkingen dan ook eens ter harte in plaats van 't af te doen alsof we iets geks zeggen.
Je zegt dat je "effe zat te klojoën"; als je nou even niet had "geklojoëd" maar gewoon de documentatie erop na had geslagen had je iedereen die hier de moeite neemt je te helpen de tijd en moeite te reageren bespaard ;)
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
Eerst denken, lezen, proberen, doen en als 't écht niet lukt een topic openen/posten/reageren.

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 13-11-2011 15:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1