[PC/Web] VGA Planets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
Eind jaren '90 heb ik een hele tijd VGA Planets gespeeld (versie 3) en kort geleden heb ik een site gevonden waar je het via webinterface kan spelen: http://www.planets.nu
Ik ben benieuwd of er andere Tweakers zijn die het ook spelen of gespeeld hebben?

Voor de mensen die het nog niet kennen een korte omschrijving: VGA Planets (http://www.vgaplanets.com is een turn based strategy spel tussen 11 rassen om de 500 planeten in het Echo cluster.
De rassen zijn geleend uit de series Star Trek, Star Wars en Battlestar Galactica en elk ras heeft zijn speciale eigenschappen.
Wat het spel erg leuk maakt is de tactische kant. Om het spel te kunnen winnen zul je goed planeet- en schipmanagement moeten doen en dat is nog best flink rekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Ja! Heb het gespeeld (DOS) en speel het nu ook. Ik moet zeggen dat webversie redelijk goed uitgewerkt is. Ik mis wel een aantal tools die ik in de goede ouwe DOS tijd gebruikte (Crystal Ball, etc..)

Speel op dit moment Crystals in BETA7. Spel is al meer dan een jaar gaande en loopt op zijn einde.

Naast een tactiek is diplomatie zeer belangrijk in VGAP. Zonder diplo kom je niet ver, ook al heb je een hele sterke economie en vloot. BETA7 spel is een goed voorbeeld: Robots waren eerste 100 beurten veruit het sterkte ras, met 180 planeten nadat ze een aantal buren hadden uitgeroeid. Echter, Robots zijn loners, geen allies, geen diplo. 50 beurten verder zijn de Robots bijna laatste. Het spel wordt gewonnen door een alliantie van Crystals, Rebels & Lizards.

Hopelijk zijn er meer Tweakers die spelen of geinteresseerd zijn. Kunnen we een Tweakers spel spelen! >:)

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
Klopt, tooling is nog wat karig. De +1 Turn in Echoview vond ik bv. ook altijd erg prettig (want ik wil nog wel eens wat vergeten). Maar ik heb goede hoop dat als het spel populair genoeg blijft er wel meer en meer tools geintroduceerd worden.
Zo ben ik heel erg te spreken over de max. colonists op de planeet-schermen.

Ik vind het trouwens erg prettig dat allianties nu openbaar zijn. Vroeger stuurde je je RST file via mail naar je medestanders zonder dat iemand het doorhad dat je samenwerkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:04
En het wordt nog steeds gespeeld maar nu niet meer met beurten die je moet uploaden of mailen maar gewoon via een nette online client.

Http://play.planets.nu

De regels zijn voor 99% identiek aan de eerdere versie van VGAplanets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:18

Mach

[END]Avengers

Leader98 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:46:
En het wordt nog steeds gespeeld maar nu niet meer met beurten die je moet uploaden of mailen maar gewoon via een nette online client.

Http://play.planets.nu

De regels zijn voor 99% identiek aan de eerdere versie van VGAplanets.
It's Hammmer time :-D

DUGG