Wat ik wil leek mij zo simpel. Ik heb 2 pagina's, op elke pagina staat een identieke tabel. Die wil ik dubbelzijdig uitprinten zodat de tabel op de voorkant van het papier op exact dezelfde locatie staat als de tabel op de achterkant van het papier. Daarna kan ik de tabel vullen met tekst en dan de vakjes uitsnijden om ze zo te gebruiken als flashcards.
Ik dacht dat dit geen probleem zou zijn. Ik heb:
- Word document aangemaakt
- Horizontaal centreren aangezet
- Verticaal centreren aangezet (pagina indeling -> Indeling -> Pagina verticaal uitlijnen)
- Tabel gemaakt, 7x2
- De rij-hoogte vastgezet op 3 cm
- Deze tabel gekopieerd naar de volgende pagina
En dan dit alles dubbelzijdig uitprinten. Maar wat ik ook maar doe, het wordt altijd verkeerd uitgeprint. De voorkant wordt dan geprint exact zoals ik het heb ingesteld. De achterkant krijgt echter een schijnbaar zelf uitgekozen indeling.
Stel ik bijv. in dat de top marge 0.5 cm is dan wordt de voorkant inderdaad met die marge geprint. De achterzijde wordt dan... verticaal gecentreerd geprint.
Eerst dacht ik dat ik de tabel zo groot moest maken zodat er aan de boven en onderkant exact evenveel ruimte over was. Toen dacht ik aan de vertical alignment. Maar die wordt blijkbaar totaal genegeerd bij het printen.
- Ik kijk naar de pagina's in word, daar ziet het er 100% goed uit.
- Ik kijk naar de print-voorbeelden die door de printer wordt gemaakt, ziet er ook 100% goed uit.
- Ik print...
Ik heb inmiddels een stuk of 10 dubbelzijdig geprinte pagina's maar het is me nog steeds niet gelukt. Zelfs na instellingen gevonden te hebben als "bij meerdere pagina's de marges spiegelen". Ik print 1 lijn uit in het midden van de pagina, op de voor en achterzijde van het papier en er zit gewoon 2-3 centimeter tussen. Hoe is dat uberhaupt mogelijk als:
- boven / onder / links / rechts de zelfde marges
- horizontale en verticale alignment op centrum
- In word zelf zijn het 100% identieke pagina's
Ik dacht dat dit geen probleem zou zijn. Ik heb:
- Word document aangemaakt
- Horizontaal centreren aangezet
- Verticaal centreren aangezet (pagina indeling -> Indeling -> Pagina verticaal uitlijnen)
- Tabel gemaakt, 7x2
- De rij-hoogte vastgezet op 3 cm
- Deze tabel gekopieerd naar de volgende pagina
En dan dit alles dubbelzijdig uitprinten. Maar wat ik ook maar doe, het wordt altijd verkeerd uitgeprint. De voorkant wordt dan geprint exact zoals ik het heb ingesteld. De achterkant krijgt echter een schijnbaar zelf uitgekozen indeling.
Stel ik bijv. in dat de top marge 0.5 cm is dan wordt de voorkant inderdaad met die marge geprint. De achterzijde wordt dan... verticaal gecentreerd geprint.
Eerst dacht ik dat ik de tabel zo groot moest maken zodat er aan de boven en onderkant exact evenveel ruimte over was. Toen dacht ik aan de vertical alignment. Maar die wordt blijkbaar totaal genegeerd bij het printen.
- Ik kijk naar de pagina's in word, daar ziet het er 100% goed uit.
- Ik kijk naar de print-voorbeelden die door de printer wordt gemaakt, ziet er ook 100% goed uit.
- Ik print...
Ik heb inmiddels een stuk of 10 dubbelzijdig geprinte pagina's maar het is me nog steeds niet gelukt. Zelfs na instellingen gevonden te hebben als "bij meerdere pagina's de marges spiegelen". Ik print 1 lijn uit in het midden van de pagina, op de voor en achterzijde van het papier en er zit gewoon 2-3 centimeter tussen. Hoe is dat uberhaupt mogelijk als:
- boven / onder / links / rechts de zelfde marges
- horizontale en verticale alignment op centrum
- In word zelf zijn het 100% identieke pagina's