Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Partitie kwijt (Win 7 x64)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal,

Op mijn nieuwe computer (zelf samengesteld) heb ik Win7 64bit sp1 geïnstalleerd.
Omdat ik ook Ubuntu erbij wil zetten, ben ik bezig gegaan met GParted om Linux-partities aan te maken. En daar is het fout gegaan: ik ben een Windows-partitie kwijtgeraakt. D.w.z. ik kan 'm niet meer benaderen, maar ik kan hem nog wel zien in Easeus.

In Easeus zie ik op disk 1 (ik heb 2 hd's) o.a. staan *:Reserve (dat is de naam van de partitie). Verder: NTFS Primary en de verschillende getallen voor vrij en bezet. De partitie heeft nu dus geen letter en kan dus niet benaderd worden met FreeCommander (mijn bestandsbewerkingsprog).
Hoe krijg ik weer de beschikking over mijn partitie met nogal wat belangrijke zaken erop?

Herstel van de MBR helpt niet, want die is OK. Wat moet ik dan wel doen? Graag jullie suggesties.

NB Ik heb een schermafdruk van Easeus gemaakt, maar hoe moet ik die hierbij plaatsen?

Aart Vingerling

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Steek de cd van Ubuntu nog eens in en daar kan je kijken wat er nog op de schijven staat :)

Een afbeelding kan je trouwens uploaden bij bijv tinypic.com en vervolgens die URL hier plaatsen.

[ Voor 42% gewijzigd door filenox op 12-11-2011 22:17 . Reden: verkeerd gelezen ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt de partitie een letter geven, dan kan ie ook benaders worden door een besturingssysteem.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik zou de verloren partitie graag een letter geven, maar hoe doe ik dat? Kan dat met Gparted of Easeus? Hoe dan?
Die tip van afbeeldingen uploaden ga ik onthouden.
Aart ving

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Het probleem is opgelost. Op internet vond ik het programma MiniTool Partition Wizard Home Edition en dat deed de truc.

Met groet, AartVing