Toon posts:

Computer start met 1 RAM stick maar niet met 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik typ dit terwijl mijn toetsenbord op m'n schoot ligt en mijn computer open voor me staat.

Ik heb vandaag mijn processor en moederbord vervangen en daarbij ook mijn RAM geheugen.

Hoewel ik er nu mee kan werken draait hij op 1 RAM stick in slot #1, als ik de 2e stick er bij stop probeert hij op te starten maar sluit zichzelf meteen weer af. Hij gooit de fans aan en na 5-10 seconden stopt hij weer. Wat kan dit veroorzaken en hoe los ik het op?

PC:

RAM: 2x Kingston 2GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM
Moederbord: MSI H61M-E33 B3
Processor: Intel i5-2500k LGA1155
Videokaart: Club 3D CGAX-69548F

Verwijderd

heb je ook allebei de ram sticks apart geprobeerd?

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:24
Probeer eens wat dingen uit zoals het stickje in slot 2, of het 2e stickje in slot 1. dan kun je kijken of het aan een bepaald slot ligt of bijvoorbeeld aan het geheugen zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist gedaan, ook de 2e stick werkt prima op deze manier.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 07:54
Had je er eerst 1? Dan kan het misschien schelen om je CMOS te resetten met 2 bankjes gevuld.

Kijk hier eens of het allemaal wel ondersteund word door MSI.

Enne hier zie ik bij enige bios-updates improved memory compatibility staan, misschien bios updaten?

[ Voor 69% gewijzigd door Miglow op 12-11-2011 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat in de lijst als ondersteunt aangegeven.

Mijn oude moederbord had 4 DDR2 slots waarvan ik er 3 gebruikte. Maar aangezien ik mijn moederbord vervangen heb dacht ik niet dat de CMOS resetten iets uit zou halen. Ik zal eens even kijken.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
hoe veel sloten heb je in dat bord zitten?
als je er 4 of meer in hebt zitten moet je geheugen sticks om en om doen:
1 slot !wel! 2 slot !niet! 3 slot !wel! 4 slot !niet!
en het zelfde bij 8 slots of meer

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
als dat niet werkt is je mobo waar schijnlijk naar de klote

• Miglow
En dan mag je m wel aan mij geven, omdat ik voor je gezocht heb.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
En nog even een opmerking, rammende sticks bestaan niet en hier op Tweakers zien we liever dat je dimms schrijft.

• SonicRPR
  • Laatst online: 07-01 16:05
Ik gok zelf op wat Maxvandenberg zegt.....en schrijf gewoon wat je wilt zolang het te begrijpen is ;) sommige mensen lopen nu eenmaal iets te ver naast hun schoenen :P

"Kennis is slechts de briljantheid in de organisatie van ideeen. Het is geen ware wijsheid. De ware wijsheid gaat voorbij aan kennis."

• Miglow
Zitten volgens MSI maar 2 Dimm slots op.

Doet ie t al?

[ Voor 18% gewijzigd door Miglow op 12-11-2011 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probeerde net de COMS te resetten, daarna startte hij normaal op met beide sticks (of hoe je het wil noemen) probleem was dat ik toen geen beeld meer kreeg. Heb hem nu weer bij wat hij was. Ik denk dat er een telefoontje naar Alternate aan zit te komen, en hij was net zo mooi aangesloten :-(

Verwijderd

SonicRPR schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 19:07:
Ik gok zelf op wat Maxvandenberg zegt.....en schrijf gewoon wat je wilt zolang het te begrijpen is ;) sommige mensen lopen nu eenmaal iets te ver naast hun schoenen :P
offtopic:
Wat heeft naast je schoenen lopen te maken met het juist benoemen van de hardware?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Dus:

Slot 1 Dimm 1 werkt
Slot 1 Dimm 1 + Slot 2 Dimm 2 werkt niet
Slot 1 Dimm 2 werkt
Slot 2 Dimm 1 werkt niet
Slot 2 Dimm 2 werkt niet

Of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Yep that's it. Zolang ik in slot 1 blijf gaat alles goed.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:08
En probeer eens alleen de laatste 2 sloten. Pc van een vriend van me kan alleen booten met dat (meer dan 2 niet geprobeerd).

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-02 14:50

-36-

Trust me. I'm an amateur

staan de voltages van je memory goed? vaak genoeg gehad bij geheugen plakjes die iets meer prik dan standaard nodig hadden dat 1 stuk wel boot maar bij 2 niet

• Roel1966
  • Niet online
SonicRPR schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 19:07:
Ik heb maar een kleine schoenmaat dus dat valt wel mee :*) maar je kan mensen beter er even op wijzen want op die manier leren mensen er ook van wat de goede benaming van iets is dus dat is alles.

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

-36- schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:54:
staan de voltages van je memory goed? vaak genoeg gehad bij geheugen plakjes die iets meer prik dan standaard nodig hadden dat 1 stuk wel boot maar bij 2 niet
jup probeer dit even

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• enthernal
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02-2025
Beatboxx schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:18:
Dus:

Slot 1 Dimm 1 werkt
Slot 1 Dimm 1 + Slot 2 Dimm 2 werkt niet
Slot 1 Dimm 2 werkt
Slot 2 Dimm 1 werkt niet
Slot 2 Dimm 2 werkt niet

Of niet?
Dan lijkt het me dat je 2de Dimm slot kapot is. Ik heb hetzelfde met mijn moederbord en het inderdaad zeer vervelend. moederbord weer sturen en een nieuw vragen. als je je oude onderdelen nog hebt zou dat geen probleem mogen zijn.
Pagina: 1