Nieuw abbo goedkoper dan verlengen?

Pagina: 1
Acties:
  • 631 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mijn abbo bij Vodafone is afgelopen en ik was op zoek naar een nieuw toestel.

Wat opviel is dat het verlengen duurder is dan het afsluiten van een nieuw abbonement.

Voorbeeld met de Sony Ericsson Xperia Arc.

Kost bij Bel+Sms+Web 200 2 jaar 0 Euro. Maar ben je al klant bij Vodafone betaal je in mijn geval 44,99 voor dit toestel.

Als nieuwe klant betaal je wel 30 Euro aansluitkosten maar dat is nog altijd minder dan die bijna 45 Euro.

Dat is toch vreemd. Kan iemand dit verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bestaande klanten worden gewoon genaaid, dat is al sinds de oudheid. Nieuwe klanten worden met dit soort lokkertjes naar binnen gehaald en vervolgens hopen ze dat je blijft na de eerste contract periode. Zo switch ik ook regelmatig van telefoon aanbieder alleen maar omdat je als bestaande klant totaal genegeerd en als melk koe gebruikt wordt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:09
Waarschijnlijk kan je alleen verlengen 2 maanden voordat je abbo is eindigt.

Je abbo is al afgelopen, dus kan je het niet "verlengen". Alleen opnieuw afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
@Jeroen3: dat geloof ik niet. Ik blijf nog steeds klant bij vodafone tegen oude prijs / voorwaarden.

@redfoxert: het wordt zo alleen maar aantrekkelijker gemaakt om te switchen en daar stond ik dus van te kijken. Volgens al mn marketing boekjes is klanten binnen halen een stuk duurder dan ze te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeroen3

Dat is gewoon incorrect.

@smesjz

Ga eens langs een vodafone winkel. Voor zover ik weet krijg je dan dezelfde prijzen als nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je gaat klagen krijg je het waarschijnlijk wel voor de prijs van nieuwe klanten, of als je opzegt om die reden krijg je het als aanbod.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:14:
Als je gaat klagen krijg je het waarschijnlijk wel voor de prijs van nieuwe klanten, of als je opzegt om die reden krijg je het als aanbod.
Tsja. Ik zie dat T-Mobile de opvolger van de Xperia Arc heeft (de Arc S) en Vodafone niet. Als T-Mobile dat toestel gratis geeft (kost 50 Euro los bij hun website en 0 Euro via Belsimpel) is m'n keuze snel gemaakt.

Ik blijf het vreemd vinden dat telecom provider het zo weinig aantrekkelijk maken om hun klanten te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 11:42
Ik zit een beetje in hetzelfde bootje, bij vodafone bellen ze tegen 't eind van je contract een aantal keer om je een aanbieding doen, ik ga zoals hierboven al aangegeven er een beetje om klagen en zeggen dat ik er over twijfel om over te stappen. Heb ik eigenlijk niet zo'n zin in maar hopelijk halen ze er wat vanaf. Ik zal het wel even laten weten of en hoe succesvol dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:14:
Niet dus, bij KPN en Vodafone heb ik het geprobeert en je word gewoon afgescheept met : "Nee sorry die aanbieding geldt alleen voor nieuwe klanten".

Ziggo doet overigens precies hetzelfde. Zo hebben ze de TV abonnementen aangepast en krijg ik nu bij mijn huidige abonnement een lading HD kanalen, Interactieve TV (on demand) etc etc. Echter, mijn decoder is nog een oudje en kan dat allemaal niet. Wil je een nieuwe decoder dan kost je dat 460 euro, of laatst een aanbieding voor 200 euro. Nieuwe klanten echter kregen naast een gratis monteur ook nog eens die decoder voor 99 euro! Als je daar dan naar vraagt proberen ze je toch die decoder aan te smeren voor 200 euro.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is al heel erg lang zo in telecomland. Het is algemeen bekend dat telco's nieuwe klanten binnen willen halen. Omdat de discussiewaarde daardoor 0 is, gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.