Toon posts:

Hoe meerdere audio installaties op 1 computer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb op dit moment 2x de KRK RP5's maar die mist helaas wat bass.
Gezien ik de KRK subwoofer van 10 inch(goedkoopste variant) nog wat te duur vind voor dat extra bass, vroeg ik me af of het mogelijk is om mijn logitech setje met woofer en 5 speakers samen op mijn computer aan te sluiten.
Dus eigenlijk wil ik de sound output door beide de logitech en de KRK's horen, tegelijkertijd.

De krk's maken gebruik van in het totaal 2 RCA kabels(wit en zwart) en de logitech maakt gebruik van 3x een aux, groen/zwart/oranje.

Wat moet ik aanschaffen om mijn wenst te vervullen?
Is dit mogelijk met bijvoorbeeld een Lexicon Alpha externe geluidskaart?

Bij voorbaat dank voor de tips!

Mvg

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-01 11:20
Welk Logitech setje is dat?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een x 530.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34

FeaR

In GoT we trust

De zwarte en oranje 3,5mm jack van de Logitech kan je gewoon aansluiten. Dit is namelijk voor de rear left en rear right (zwart) en center en subwoofer (oranje). Je wilt de groene uitgang van de PC splitten aangezien je twee paar front speakers hebt. De stereo RCA van de KRK kan je met behulp van een adapter als deze omzetten naar 3,5mm jack. Dan houdt je twee keer 3,5mm jack over wat in één 3,5mm jack female moet. En daar zijn dan weer deze voor te krijgen. Let wel dat dit de meest basic en goedkoopste oplossing is. Het kan zijn dan het niet helemaal lekker werkt aangezien je met verloopjes en splitters werkt. Maar voor die paar euro is het te proberen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik heb inderdaad op mijn produce pc een adaptertje omdat ik een laptop gebruik.
Wel een handige oplossing, ga het eens uit proberen!

Thanks FeaR

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je kan ook met de equalizer op je pc de bas wat aandikken (schuifje bij 60Hz op +10dB zetten o.i.d.).

Verwijderd

TBTL schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:49:
Je kan ook met de equalizer op je pc de bas wat aandikken (schuifje bij 60Hz op +10dB zetten o.i.d.).
Maar dan heb je alsnog geen sub-bass aangezien dat niet door de KRK's komt.
Pagina: 1