Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:46
Dag mensen,

Ik heb laatst bedacht dat het me wel leuk lijkt om een Wii aan te schaffen. Gewoon voor de fun. Nu wil ik echter geen TV in de woonkamer (en er is ook niet echt ruimte voor). Mijn vrouw kwam toen met het volgende idee.

Vervang de monitor van je computer (een 17", niet geschikt voor Wii) door een LCD/LED TV en sluit op die TV zowel je computer aan als je Wii. Gezien het ruimtegebrek in dit huis lijkt dit de enige oplossing. Hoe handig denken jullie dat dit is? Betekent dat dat ik steeds de kabels moet verwisselen? Of is daar een elegantere oplossing voor, of werken computer en Wii middels verschillende aansluitingen?

Edit: Als ik het goed gelezen heb kan Wii aangesloten worden met A/V (component). Kan de computer dan beter via VGA of via HDMI? Ik heb een Geforce 7300 GS (oud ding dus), deze heeft volgens mij D-Sub (VGA) en DVI (deze kan je toch converten naar HDMI?) Geluid gaat apart via versterker.

Vervolgens het probleem wat ik op internet las, en waarom ik eigenlijk het topic opende. Ik heb bijzonder veel pagina's op internet gelezen over het precieze verschil tussen HDready en fullHD. Wat het precieze verschil nou moet zijn is me niet geheel duidelijk. Ik heb ergens gelezen dat de eerste minimaal 720 beeldlijnen heeft, en fullHD minimaal 1080. Verder zou er een verschil in resolutie zijn, maar ook hier begrijp ik weinig van. Opzich prima, ik hoef niet alles te begrijpen, alleen op de volgende pagina - http://www.minatica.be/th...ptop-aansluiten-op-TV-LCD , onder het kopje resolutie - las ik dat het aansluiten van een PC op een HDready TV problematisch kan zijn. Klopt dit, of is dit onzin / is hier iets aan te doen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb inmiddels al heel wat af gelezen, maar ik kom er simpelweg niet uit.

O ja, nog maar een extra vraag: wat zouden jullie als maximum grootte kiezen voor een LCD TV als computerbeeldscherm? Je zit er natuurlijk bovenop, dus ik zat te denken aan 24". Of kan bijvoorbeeld 30" ook nog wel?

;w

[ Voor 7% gewijzigd door floriz87 op 12-11-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kijk naar een monitor/TV zoals de Samsung T24A350, kun je alles netjes aangesloten laten. En vergeet de componentkabel voor de Wii niet!

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Bij het aansluiten van een pc op een hd ready tv moet je even opletten welke resoluties de tv accepteert via VGA/HDMI/DVI, zodat je zeker weet dat er een resolutie beschikbaar is die voor jou acceptabel is.

Vaal zie je bij een HD Ready toestel dat 1280*768 vrij gangbaar is via VGA. DVI pakt soms zelf de hele hd ready resolutie, maar dat moet je gewoon nagaan in de handleiding.

Verder goed opletten of je de scaling juist hebt staan (native/stretching/etc.).

Ik raad je oveirgens aan een RGB-scartkabel te gebruiken voor de Wii indien je veel verschillende games gaat gebruiken (dus Wii origineel, gamecube en Virtual COnsole), aangezien niet alle games juist uitgestuurd worden bij gebruik van een component kabel. (dat was in ieder geval zo toen ik `m kocht).

Hopelijk kun je hier iets mee :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:46
Oke, dus dat stukje over resolutie is wat overdreven, en een HD-ready TV aansluiten op je computer hoeft niet perse voor problemen te zorgen?

spoiler: stukje over resolutie
Heb je beeld, dan moet je nu voor zorgen dat je beeld in de juiste resolutie wordt weergegeven.
Voor FULL HD schermen is dat gemakkelijk. Deze hebben immers een resolutie van 1920x1080 pixels en elke PC/laptop kan deze resolutie probleemloos aansturen.
Bij de HD-READY schermen is het vaak andere koek. Deze hebben maar een resolutie van 1366x768 pixels die niet door een PC kan aangestuurd worden.
Waarom vraag je jezelf af? De schermresolutie van een PC moet altijd een veelvoud van 8 zijn. 768 pixels in de hoogte is geen probleem, maar de 1366 in de breedte lukt niet.
De beste oplossing is dan 1360x768 pixels aansturen, wat wél kan door een PC. Het gevolg is dan dat je zwarte banden hebt links en rechts van het beeld.
Toch is 1360x768 in de Tv-wereld géén alledaags ingangssignaal en daardoor hebben zelfs vele HD-ready tv's problemen met die resolutie. Het volgende alternatief is 1280x720, de resolutie van 720p-hd-beelden. De TV zal dan nog het beeld 7% moeten oprekken wat soms voor ongewenste schalingsartefacten kan zorgen.
Heb je nog geen lcd-tv en ga je er één aanschaffen in de toekomst, zorg er dan zeker voor dat je een FULL-HD model kiest.

Nog even samenvattend: de TV die ik zoek heeft dus genoeg aan een component aansluiting (voor de Wii) en een HDMI (voor de computer)?

Ik heb mijn oog nu laten vallen op de pricewatch: Samsung Syncmaster S27A350H , goed idee?

[ Voor 109% gewijzigd door floriz87 op 14-11-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriz87 schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:49:
Oke, dus dat stukje over resolutie is wat overdreven, en een HD-ready TV aansluiten op je computer hoeft niet perse voor problemen te zorgen?
Technische problemen gaat het je niet geven denk ik. Maar ik snap sowieso niet waarom je HD ready overweegt. Die resolutie is leuk voor 11.6 inch netbooks maar is echt te laag om lekker op te werken met je computer.