SPDIF via USB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik had het al in het MBA topic gepost, ik ben opzoek naar een oplossing om een digital audio out te creëren op mijn air. Hoofdzakelijk voor SPDIF passthrough van AC3/DTS in flims. Mijn zoektocht is nog niet succesvol, ik lees overal dat veel USB geluids kaarten dit niet ondersteunen. :( Iemand een goede oplossing. :?
Via de mini display poort lijkt mij geen optie omdat je dan eigenlijk het beste via hdmi via een versterker kan (dat lijkt me meer toekomst voor mij (nu nog arme student)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:01

Osxy

Holy crap on a cracker

http://www.behringer.com/EN/Products/UCA202.aspx
1 google opdracht verder op "macbook air optical out"

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ja, die heb ik ook allang gezien ja, maar bijna overal kom ik ook meldingen tegen dat SPDIF passthrough niet werkt. Klik
Ook de Terratec Aureon Dual USB schijnt geen AC3/DTS passthrough te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenTheys
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-06 12:41
Ik heb een soortgelijk probleem gehad: ik wou digitaal geluid van mijn films op een MBA naar mijn versterker sturen, maar die had geen HDMI switch ingebouwd, enkel SPDIF ingangen. Ik heb dan dit apparaatje gekocht:

http://www.dealextreme.co...nverter-100-240v-ac-16553

Dit is een HDMI switch, maar het leuke is dat je -indien je dat wenst- het DTS/AC3 kanaal eraf kan strippen en dan via SPDIF over coax of optische verbinding naar je versterker/speakersetje kan sturen.

Het werkt ondertussen al maanden aan een stuk, aangesloten aan mijn MBA via deze kabel. Het is niet altijd even intuïtief, maar het werkt :)

Edit: om even volledig te zijn: de reciever geeft duidelijk aan dat het juiste signaal binnenkomt. Het AC3/DTS signaal wordt dus niet omgevormd naar stereo PCM

[ Voor 19% gewijzigd door RubenTheys op 12-11-2011 17:45 ]