Toon posts:

DVI-D naar VGA adapter, herkent beeldscherm niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een klein probleem. In mijn vorige videokaart zaten VGA en DVI aansluitingen waardoor ik 2 beeldschermen kon aansluiten, 1 voor de tv voor films en 1 als monitor voor PC gebruik.
Ik heb onlangs een nieuwe comp gebouwd met, uiteraard, een nieuwe videokaart (Sapphire 6950). Deze heeft echter geen VGA input dus kon ik mijn tv niet aansluiten op de PC. De 6950 heeft een DVI-i en een DVI-D aansluiting (en hdmi etc.).

Kort samengevat: Adapter/splitter (??) gekocht van VGA naar DVI-D, tweede beeldscherm wordt niet herkent door windows of door controlcenter van de videokaart (ook niet na de updates).

Splitter stuk? Of ander probleem? halp pl0x!

Erik

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DVI-D is enkel digitaal, DVI-D naar VGA adapter bestaat volgens mij ook niet (tenminste niet als verloopstukje). Je zult dat verloopstukje op de DVI-i aansluiting moeten gebruiken, DVI-i heeft wel een analoog signaal wat naar een VGA stekker om te zetten is :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus wel degelijk een verloopstukje gekocht van dvi-d naar vga. Zie link naar advertentie: http://bit.ly/uhwHOZ

Probleem is dus: Ik heb de dvi-i verloop wel liggen maar mijn monitor ondersteunt alleen vga.

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02 18:05

Bejit

Svenska Faderland

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:28:
Ik heb dus wel degelijk een verloopstukje gekocht van dvi-d naar vga. Zie link naar advertentie: http://bit.ly/uhwHOZ

Probleem is dus: Ik heb de dvi-i verloop wel liggen maar mijn monitor ondersteunt alleen vga.
DVI-D naar VGA kan NIET. DVI-D staat voor DVI-Digitaal. Dat verloopstukje wat je laat zien is een normaal verloopstukje van DVI naar VGA, maar dan moet DVI wel DVI-I zijn.

Je videokaart heeft meestal 2 DVI poorten, waarbij (ATi HD58xx/68xx/69xx) er maar 1 DVI-I is. Misschien heb je hem op de verkeerde DVI poort?(Moet dus op DVI-I poort)

Wikipedia: Digital Visual Interface
Wikipedia
Men kan deze interface echter opdelen in 4 verschillende types:

DVI-A: Deze interface stuurt enkel een analoog signaal door, met als nut om een gewone connector-overgang te maken. Dit type is gelijkwaardig met DVI-I, zoals onderstaande:
DVI-I: Dit was de oorspronkelijke interface, die een combinatie maakte van een digitaal en analoog signaal dat compatibel was met Pc's voorzien van een CRT (of eventueel een digitale) monitor. Kortom, een oplossing om de weg tussen analoog en digitaal onzichtbaar te maken.
DVI-D: De interface die enkel een digitaal signaal draagt. De opmars van DVI-D is nog volop bezig en vele consumentenproducten (zoals digitale televisie en monitors of Tv-toestellen) dragen deze interface al met zich mee.
DVI-D HDCP: Verschillend van DVI-A, DVI-I en DVI-D draagt dit type interface de codering HDCP met zich mee om illegaal gebruik tegen te gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Bejit op 12-11-2011 14:36 ]

Systeempje

Verwijderd

Topicstarter
Heb je de link gezien die ik postte? Anyway, ik heb mijn monitor (vga) met een splitter (dvi) op de witte dvi ingang aangesloten. Dan is er nog een zwarte dvi ingang, 24 + 1 pin. Daar heb ik de splitter (zie post) aangesloten met daarop de VGA kabel naar tv.

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:36:
Heb je de link gezien die ik postte? Anyway, ik heb mijn monitor (vga) met een splitter (dvi) op de witte dvi ingang aangesloten. Dan is er nog een zwarte dvi ingang, 24 + 1 pin. Daar heb ik de splitter (zie post) aangesloten met daarop de VGA kabel naar tv.
Zoals ik zei dat kan niet. De converter die jij laat zien is gewoon van DVI-I naar VGA, degene die dit op marktplaats heeft geplaatst weet niet waarover hij praat.

Je moet de bovenste DVI poort hebben, daar staat op de backplate ook (VGA) op. Heb immers zelf ook een HD6950 ;).((VGA) hoeft er niet te staan kan natuurljik verschillende per fabrikant)

Systeempje

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je de link gezien die ik postte?
Tsja, ook een marktplaatsadvertentie kan er wel eens naast zitten.

Als jij twee VGA schermen wilt aansluiten op een videokaart met 1x DVI-D en 1x DVI-I dan gaat dat niet werken. Simpelweg omdat DVI-D geen analoog signaal levert dat met een koppelstukje om te zetten is in VGA. Wellicht dat er speciale converters voor zijn, maar dat zijn dan actieve apparaten met wat electronica er in om het digitale signaal om te zetten naar het analoge VGA signaal.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
@Bejit: Ik heb de bovenste poort in gebruik voor de monitor. Voor films op tv heb ik een 15meter lange kabel weggewerkt onder de plinten *sigh*...

Iemand een goedkope manier op tv en monitor tegelijkertijd te laten werken?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Bejit schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:39:
[...]

Zoals ik zei dat kan niet. De converter die jij laat zien is gewoon van DVI-I naar VGA, degene die heb op marktplaats heeft geplaatst weet niet waarover hij praat.

...
Die op MP is gewoon iemand die spul van DX en aanverwanten verkoopt, en omschrijvingen copy/pasted

Dat ding kost op Ebay enz ongeveer 1 eur, dan verdien je toch 5 eur...

In China/HongKong kijken ze wat minder naar de functionaliteit, puur maken 'omdat-het-kan'. Ik heb daar ook al firewire naar usb verloopjes gezien bijvoorbeeld 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging: zonder de plinten los te trekken en niet teveel geld uit te geven.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Werkende DVI-D vga converters zijn heel duur; je bent goedkoper uit met een eenvoudige 2e videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een standaard videokaartje liggen, als ik deze dus in heb gebouwd, zou dit tegelijkertijd moeten werken?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

jups, mits je een recente versie van windows draait. Wil je meer informatie, google eens op WDDM 1.1 :)

-_-

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:46:
Ik heb nog een standaard videokaartje liggen, als ik deze dus in heb gebouwd, zou dit tegelijkertijd moeten werken?
Of je monitor upgraden ;)

http://www.allekabels.nl/...i_omvormers/hdmi-vga.html

Dat is een converter, niet te betalen dus....

[ Voor 18% gewijzigd door Bejit op 12-11-2011 14:53 ]

Systeempje

Verwijderd

Topicstarter
@Bejit: Dat is het juist.. Ik wil het zo goedkoop mogelijk oplossen..

@M2M: Is Windows95 recent? derppp.. Draai Windows 7 Ultimate..

Ik gebruik de pc over het algemeen om te gamen, ALS ik nou straks de simpele videokaart inbouw, gaat dit dan niet ten koste van het gamen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al opgelost.. Ik zie net dat ik nog een ander scherm heb staan met de dvi-d aansluiting.. Dacht dat het ook alelen VGA zou zijn.
Hier kan een slotje op.

In ieder geval, bedankt!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:56:

@M2M: Is Windows95 recent? derppp.. Draai Windows 7 Ultimate..
er zijn nog genoeg mensen die op windows xp hangen, waar dit soort grapjes een stuk lastiger zijn.

En nee, het gaat niet ten koste van het gamen, zolang je je gamescherm op de "echte" videokaart aansluit.

-_-

Pagina: 1