Welke Koeler voor Coppermine?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Ik heb een MSI-6309 mobo met een Socket 370 P3-600E CPU.

Welke koeler kan ik hier het beste opzetten?
Een Alpha/Tennmax/GlobalWin o.i.d.??
Misschien iemand ervaring??

b.v.d.

Verwijderd

Alpha absolutement!!!
Wel iets duurder als de VOS32 van Global Win, maar zeker betere prestaties.
Prijsverschil:
VOS32 = 99,- inc.btw en de FC-PAL3065 met Delta fan 125,-.
zie ook { www.oc-shop.nl !
Heb je vragen mail me even.

Greetinz

Newt

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
HOOOO! wacht even.
Thermaltake Golden Orb.
vergis je niet! dat is een impressive unit!
Koelt heel erg goed! en is aangenaam klein, en ook nog stiller dan alpha.
http://www.hardocp.com/reviews/cooling/goldorb/go_pg1.html
heb em eindelijk binnen (graf plycon) en ben er amazed over!

Verwijderd

Bent het gedeeltelijk met je eens Banshax!, Golden Orb is ook een goede koelunit. Echter qua performance moet deze toch echt de Alpha voor laten gaan. Een Alpha is zeker aan te raden als je in de toekomst ook nog aan peltier koeling wilt gaan doen.
We zullen het aps echt zien in de aankomende warme dagen. Zodra ik alles binnen heb, zal er een volledige review komen van verschillende combo's heatsinks en fans (Alpha, Global Win, Golden Orb, Arcitic Circle etc.)

Greetinz

Newt

Verwijderd

Banshax, die Golden Orb (Philishave) heb ik in Nederland gezien onder de naam Majesty!
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/wscho/temporale/foto/majestycooler.jpg

Verwijderd

klopt verkoop ze bij regenboog computers.
heb er zelf eentje daar gekocht past goed op mijn abit be6-II

Verwijderd

Golden Orb ten zeerste aan te raden. Klein (je hoeft geen dimm sloten op te offeren) en ook nog eens veel GOEDKOPER dan een alpha!!! ($17).
Je kan er idd geen peltier mee gebruiken tenzij een je de onderkant gaat losvijlen of de clip modified (niet aan te raden!).

Maar zo'n extreme cooling(peltier) heb je niet nodig bij de p3e's zo warm worden ze niet...

Verwijderd

Maar zo'n extreme cooling(peltier) heb je niet nodig bij de p3e's zo warm worden ze niet...

Verwijderd

Wel als je heftig wilt OC'en, toch.

oeps 2 maal, sorry!

Greetinz

Newt

• Banshax
ik modify orbje nog om peltier eronder te zetten ALS ik p3e 550 heb. [hitte is niet m`n bottleneck meer. fsb van 150Mhz wordt wat lastig]iemand een p3e500 kopen? :)
trouwens Newt, 300Watt voeding. das niet genoeg voor 2x 50Watt peltier 8 fans en een normale pc neem ik aan?

Verwijderd

Let wel 300watt is 300watt continue, er kan ook wel 350-400watt piekvermogen geleverd worden.
Het grootste probleem zit in je +12V en je A die je kan halen.
Even rekenen; 2 maal peltier trekt 2 maal 6A en zuigt dus even 104watt weg. Fan gemiddeld zo'n 3watt maal 8 = 24watt bij 0,14A. Je moet dus wel een kwalitatief goede voeding hebben. Ik draai nu zelf een BP6 met 2 maal 52watt peltier en 4 fans, 2 HD's. Dit alles in een Supermicro 760A kast. Heeft deze (nog)problemen mee. Ik denk wel dat ik op het grensje zit.
Beste blijft toch om een extra externe voeding te gebruiken voor je peltier.

Greetinz

Newt

Verwijderd

Let wel 300watt is 300watt continue, er kan ook wel 350-400watt piekvermogen geleverd worden.
Het grootste probleem zit in je +12V en je A die je kan halen.
Even rekenen; 2 maal peltier trekt 2 maal 6A en zuigt dus even 104watt weg. Fan gemiddeld zo'n 3watt maal 8 = 24watt bij 0,14A. Je moet dus wel een kwalitatief goede voeding hebben. Ik draai nu zelf een BP6 met 2 maal 52watt peltier en 4 fans, 2 HD's. Dit alles in een Supermicro 760A kast. Heeft deze (nog)problemen mee. Ik denk wel dat ik op het grensje zit.
Beste blijft toch om een extra externe voeding te gebruiken voor je peltier.

Shit weer 2 maal, sorry!

Greetinz

Newt

• Banshax
newt, je maakt m`n dag.
heb net een dedicated voeding voor die peltiers ingebouwd. nu totaal 500 watt continu vermogen, en mogenlijkheid om 200watt uit te zetten als ik alleen graas.
[peltiers nog niet ingebouwd etc]

Verwijderd

Perfect.. !!!

Greetinz

Newt
Pagina: 1