Toon posts:

Geen internetverbinding met gekoppelde Switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Huidige configuratie:

ziggo cisco epc3925 (Wifi modemrouter) --> UTP Kabel naar port 1, HP ProCurve Switch 1410-8G --> Patchpanel met 7 aangesloten UTP gigabit aansluitingen. Vanuit het patchpanel gaan er UTP kabels door het huis naar wandcontactdozen waar ik middels stekkers verbinding kan/zou kunnen maken.

Mijn home pc kan gebruik maken van internet middels wifi (directe verbinding met het wifi modemrouter).

Verder heb ik een xbox en laptop proberen aan te sluiten op de wandcontactdozen, maar hierbij krijg ik geen juist IP adres toegewezen: namelijk 169.254 adres, op zowel de xbox als de laptop. Het gebruik maken van een statisch ip adres werkt ook niet.

Op het moment dat ik direct verbinding maak met een kabel, van een ethernet poort van het wifi modemrouter, naar bijvoorbeeld de laptop krijg ik internetverbinding. Ook als ik een netwerkkabel, van een ethernet poort van het wifi modemrouter, direct aansluit op het patchpanel krijg ik verbinding middels de wandcontactdoos die aangesloten is op die port die gebruik maakt van het patchpanel.

Het probleem lijkt dus te zitten in de verbdinging van switch naar het wifi modemrouter, aangezien de switch geen juiste ip-adressen doorgeeft aan het patchpanel. Zijn er nog andere mogelijkheden die ik niet geprobeerd heb?

Ik maak overigens gebruik van de standaard ziggo instellingen (DHCP ingeschakeld en geen mac filtering)

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-12 12:50

allure

Titaan fase 2/3

Probeer eens een Crosskabel tussen de router en de switch?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is dit niet noodzakelijk, aangezien de switch Auto-MDIX heeft
allure schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:27:
Probeer eens een Crosskabel tussen de router en de switch?

• Rh1no
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
Heb je de kabel die tussen je router en poort 1 op je switch zit al rechtstreeks met je laptop geprobeerd?
Dat blijkt nl niet duidelijk uit je verhaal.
Zo ja, werkt die poort die je op je router gebruikt voor de verbinding met de switch ook met je laptop?
Zo ja dan zou er iets met port 1 op je switch kunnen zijn. Zitten er link leds op en branden die?

Hmm ik lees op:
http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=32782&page=10
slechte berichten over dit wifi/modem/router product van Cisco icm switches

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat had ik reeds geprobeerd.

Het probleem is gelukkig al opgelost. Ik heb alle kabels losgehaald, ook de kabel tussen switch en modemrouter en ben vervolgens kabel voor kabel gaan testen. Om de een of andere, mij onduidelijke, reden werkte dit wel en heb ik op dit moment via iedere wandcontactdoos verbinding!
Rh1no schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:07:
Heb je de kabel die tussen je router en poort 1 op je switch zit al rechtstreeks met je laptop geprobeerd?
Dat blijkt nl niet duidelijk uit je verhaal.
Zo ja, werkt die poort die je op je router gebruikt voor de verbinding met de switch ook met je laptop?
Zo ja dan zou er iets met port 1 op je switch kunnen zijn. Zitten er link leds op en branden die?

Hmm ik lees op:
http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=32782&page=10
slechte berichten over dit wifi/modem/router product van Cisco icm switches

• Rh1no
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:34:
Ja, dat had ik reeds geprobeerd.

Het probleem is gelukkig al opgelost. Ik heb alle kabels losgehaald, ook de kabel tussen switch en modemrouter en ben vervolgens kabel voor kabel gaan testen. Om de een of andere, mij onduidelijke, reden werkte dit wel en heb ik op dit moment via iedere wandcontactdoos verbinding!

[...]
Da's fijn. En dan nu vanaf blijven, want het werkt...

Ik meen het. Ik kon zelf de verleiding regelmatig niet weerstaan met als gevolg dat het hele "feest" weer opnieuw begon!
Pagina: 1