Ik vroeg me af of het volgende mogelijk is. Ik heb drie tabellen. Roles en Resources en Roles_Resources
De roles tabel heeft de volgende velden:
- id
- name
- parent
Het veld parent bevat (eventueel) een verwijzing naar een andere role om zo een 'overerving' systeem te hebben. Bijvoorbeeld de gebruiker admin erft van gebruiker welke van gast erft. Zodat als een gast extra toegang krijgt dit ook toegankelijk is voor de admin en ingelogde gebruikers.
De resource tabel heeft de volgende velden
- id
- name
De laatste tabel is een koppelingstabel.
Roles_Resources
- roleId
- resourceId
Is het mogelijk om in één query te kijken of 'admin' ergens rechten toe heeft waar de gebruiker gast ook toegang tot heeft. (Door gebruik te maken van het parent veld in roles).
De roles tabel heeft de volgende velden:
- id
- name
- parent
Het veld parent bevat (eventueel) een verwijzing naar een andere role om zo een 'overerving' systeem te hebben. Bijvoorbeeld de gebruiker admin erft van gebruiker welke van gast erft. Zodat als een gast extra toegang krijgt dit ook toegankelijk is voor de admin en ingelogde gebruikers.
De resource tabel heeft de volgende velden
- id
- name
De laatste tabel is een koppelingstabel.
Roles_Resources
- roleId
- resourceId
Is het mogelijk om in één query te kijken of 'admin' ergens rechten toe heeft waar de gebruiker gast ook toegang tot heeft. (Door gebruik te maken van het parent veld in roles).