Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Ik heb sinds begin oktober dus een HTC Titan. Deze heeft 16 GB geheugen (helaas niet uitbreidbaar).
Wat me opvalt via Zune is dat er zeer veel "verspilde" ruimte is op het geheugen.

Muziek: 3,18 GB
Afbeeldingen: 6,09 MB
Gereserveerde ruimte en andere inhoud: 8,35 GB
Beschikbaar: 732 MB

Optelsommetje:
3,18 GB + 0,0058 GB + 8,35 GB + 0,71 GB = 12,2458 GB

Oftewel ik mis een kleine 4 GB???

Reken ik verkeerd of hebben hier meer mensen last van?

Ik zou ook willen weten welke apps er dan zoveel ruimte in gebruik hebben van die 8,35 GB. Ik heb wel wat apps geïnstalleerd staan, waaronder Navigon Europe. OK, die is zeg maar 2,5 GB. Maar de rest? Kan me niet voorstellen dat al die apps 6 GB in beslag nemen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 15:12

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik begrijp het geheugengebruik ook niet. Ik weet nog dat toen ik op mijn live.co.uk adres zat dat mijn toestel helemaal vol zat, toen heb ik een reset gedaan om NL te gaan, nu staat er meer op dan de vorige keer, maar heb ik nog 1,5 gig vrij. (heb in totaal 8 )

Het lijkt net of er ergens informatie blijft die niet meer te vinden is.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Verwijderd

Er is een gereserveerde ruimte om apps e.d. te kunnen installeren.
Binnen Zune kan je die ruimte aanpassen.

Printscreen
.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2011 14:58 ]

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 15:12

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Normaal is die maar een paar %, daar komt bij dat ik dat voorheen op mijn telefoon had verlaagd.

In zijn geval mist hij 4 gig, dat zou 25% suggereren, dat lijkt mij niet realistisch.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Dat er gereserveerde ruimte is snap ik, maar die heb ik op 0% gezet anders houd ik nog maar 300 MB vrij over..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10 11:45
16GB heb je nooit volledig beschikbaar. Op mijn Omnia 7 heb ik 14.82 GB. Waar de andere 2GB blijven, goeie vraag. Via reservered space op 0 zetten?

[ Voor 70% gewijzigd door Relief2009 op 13-11-2011 01:03 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:27

Martinspire

Awesomeness

Relief2009 schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:25:
16GB heb je nooit volledig beschikbaar. Op mijn Omnia 7 heb ik 14.82 GB. Waar de andere 2GB blijven, goeie vraag. Via reservered space op 0 zetten?
Die is grotendeels voor het systeem en enkele applicaties geloof ik. Verder staan er ook vast wel mailtjes en smsjes op je systeem (al is dat niet zo gigaveel natuurlijk).

Zelf heb ik ook dat probleem met mijn 8gb Omnia. Hij zegt dat ie nu zo goed als vol staat (nog 200mb vrij oid), terwijl het enige grote wat erop staat ook die Navigon is. Echter, daarvoor had ik ook al enorm veel ruimte in beslag die ik ook niet helemaal thuis kon brengen.

Tuurlijk, ik heb smsjes en 5 mail accounts erop staan, maar dat is nooit zo groot. Ook heb ik er wel veel applicaties opstaan, maar het gros daarvan is ongeveer 1 mb. Zoiezo heb ik alle 3d-spellen eraf gegooid (Monopoly, NFS, etc). Ik ben op 1 of andere manier ook ongeveer 2 tot 4 gb kwijt aan volgens mij helemaal niets. Ik denk dat ik hem ook maar ga resetten om zo maar wat ruimte terug te krijgen. Ik heb al zitten zoeken met een explorer van WP Root Tools (mn device is unlocked), maar heb zo ook niets gevonden terwijl ik wel lang zocht. Mijn gereserveerde ruimte staat ook al op 2%, maar geen idee waar de rest is gebleven.

Een zoekactie op google leverde bij mij ook al niets op. Mijn vermoeden bestaat nu uit 2 mogelijkheden: 1) er is een applicatie die op 1 of andere reden veel geheugen nodig heeft (bug). 2) Applicaties die worden geinstalleerd worden niet volledig verwijderd en nemen alsnog veel ruimte in. Ik heb namelijk sinds Mango uit zit wel alles zitten installeren wat los en vast zit (als het een beetje interessant was, zette ik hem erop), maar uiteindelijk de meeste dingen ook wel weer verwijderd

Martinspire - PC, PS5, XSX

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik werd net gisteren geconfronteerd met hetzelfde probleem (HTC Radar, 8gb). Ik snap het niet helemaal, ik verwijderde een film van ongeveer 1gb en toen ik de telefoon aansloot had ik nog 300mb vrij te besteden. Mijn gerserveerde ruimte is nu ook enorm groot terwijl hij op 5% staat, en dat eerder prima was.
Ik heb ook niet bijzonder veel apps geinstalleerd en zit ook te overwegen de telefoon te gaan resetten.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
TS heeft hetzelfde als alle andere Titan gebruikers. Vervelend, maar het ligt dus niet aan jouw telefoon.

Gereserveerde ruimte is volgens mij niet voor het OS, maar voor e-mails en smsjes. Eventueel ook Facebook en Twitter berichten, denk ik.
De missende 3,2 GB van het geheugen zal voor het OS zijn. Hoe je je gereserveerde ruimte ook instelt, je hebt altijd maar 12,## GB ruimte over, dacht ik.

Daarnaast kun je burstopnames met je telefoon maken, zodra je de burstmodus afsluit gaat hij die foto's pas opslaan -> waarschijnlijk dus tijdelijk in de gereserveerde ruimte.

Verder verwacht ik ook dat hij apps in de gereserveerde ruimte download, ze dan installeert op je bruikbare geheugen en dan weer uit de gereserveerde ruimte verwijdert. Mocht je dus een keer voor Navigon a 2 GB kiezen, dan heb je die ruimte wel nodig.

Ik weet het allemaal niet zeker, maar dit is hoe ik verwacht dat het werkt.

• veincode
WingsOfFury schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:03:Ik weet het allemaal niet zeker, maar dit is hoe ik verwacht dat het werkt.
Wij kunnen ook aannames maken waar dit aan opgaat. Hiermee is het probleem niet echt opgelost.

Het probleem is dat:
- er nergens staat waar deze ruimte precies door wordt ingenomen
- deze gereserveerde ruimte onevenredig groot is
- het blijkbaar niet te 'cleanen' valt zonder een wipe van de telefoon

Zoals in mijn geval: ik verwijder een film van bijna 900mb, en na het installeren van een paar apps (van mb's! geen huge apps als navigatie) heb ik nog 300mb vrij, de rest is opgenomen door gereserveerde ruimte. Dit terwijl ik de 'gereserveerde ruimte' (staat op 5%) niet heb gewijzigd.
Dan kan je zeggen 'foto's', 'apps', 'OS', en het is logisch dat die ruimte innemen, maar die moeten aan 3gb toch wel genoeg hebben, zou ik bijna zeggen.

Verwijderd

Relief2009 schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:25:
Is dit niet simpelweg het GB vs GiB verhaal. Een usb-stick van 16GB zie je ook maar als 14,9 in windows. Dan zou jouw vrije ruimte ongeveer wel kloppen, de anderen die meer missen zou ik niet weten. Misschien is het iets dat aan HTC gebonden is.

• veincode
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:48:
[...]
Is dit niet simpelweg het GB vs GiB verhaal.
Nee. Via Zune zie je al je beschikbare ruimte in GB (dus echte beschikbare ruimte, niet de geadverteerde 8/16gb).
Pagina: 1