Dolby surround van PC naar receiver

Pagina: 1
Acties:

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-01 18:37
Beste Tweakers,

Ik ben in bezit van een Yamaha 567 en een eminent 7.1 PCI soundcard die ik met een optische kabel naar de receiver heb aangesloten.

Nu kijk ik films in avi formaat (x264) met een 5.1 signaal (AC3) en deze zou ik graag in dolby surround op mijn receiver afspelen. Bij een normale DVD/BluRay schakelt de versterker automatisch naar het digitale ingangssignaal als hij deze detecteert. ffdshow staat als output wel op 5 channels, maar zodra ik Dolby Digital decoding aanzet krijg ik alleen maar kraakjes en speelt de video 2x zo snel af?! Als ik die uitzet hoor ik weer het normale geluid over 5 speakers, maar hij smeert het stereo geluid volgens mij gewoon uit over 5 speakers.

Maw, mijn vraag in het kort. Geluidskaart -> optische kabel -> Receiver. Hoe krijg ik het digitale signaal/Dolby surround erop werkende?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je moet denk ik Digital PassThrough aanzetten of iets dergelijks, dat het signaal dus onbehandeld doorgestuurd wordt.

Life is not about specs, it is about joy!

• Perseus
Ik heb K-lite gedeinstalleerd en opnieuw erop gezet met ditmaal AC3 filter ipv ffdshow Audio. Nu heb ik alles op passthrough gezet en "Use spdif". Hij pakt niet automatisch een digitaal ingangs signaal op mijn receiver. Kan wel gewoon alle modes doorlopen, dus handmatig op Dolby Prologic II zetten, maar dit is natuurlijk niet zoals het hoort. Ik weet het niet meer....

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 14:19

M2M

medicijnman

Probeer het eens met een videofile die een DTS audio kanaal bezit? Krijg je dan wel geluid uit je receiver?

-_-

• Perseus
Ik krijg wel geluid uit mijn receiver via de optische kabel, dat is geen probleem. Heb een DVD van een concert van Metallica erin gedaan (DVD-speler pc met DTS signaal) en via WMP en WMPC afgespeeld. Geluid is prima, het is alleen geen Dolby Digital...

Tevens als ik de AC3 filter op pass-through zet dan hoor ik alleen maar klikjes. Misschien stuurt hij de verkeerde bitrate door naar de receiver? Ik heb me suf lopen googlen en alle knopjes geprobeerd in FFDshow. Misschien maar accepteren dat het niet gaat werken.

Mijn geluidskaart zegt trouwens dat hij S/PDIF doorgeeft met PCM en niet AC3, dit kan ik niet veranderen. Weet niet of dit nog utimaakt?

[ Voor 8% gewijzigd door Perseus op 12-11-2011 17:38 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 14:19

M2M

medicijnman

heb je dit al doorgelezen?

-_-

• Perseus
Bedankt! Heb ik inderdaad ook gevonden. Ben er denk ik achter. Mijn driver geeft alleen maar een stereo signaal door naar de receiver. Ga proberen met een andere programma of het wel werkt en de output naar 5.0 te krijgen is. Nu geeft hij alleen maar PCM 2.0 door. Wat een gedoe!
Pagina: 1