Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit jaar heeft T-mobile nog een wissel van een vast minuten bundel naar beltegoed bundel met Relax abonnementen doorgevoerd. Nadat mijn contractvernieuwing na 5 jaar opnieuw voor 2 jaar vernieuwd werd stond mijn bundel ineens op beltegoed ipv belminuten. Nadat ik een gesprek met T-mobile heb gehad vertelde zij me dat dit in principe hetzelfde is / was als het belminutenbundel. Maar steeds geraak ik over die bundel heen; terwijl ik voorheen meer belde dan tegenwoordig.

Mijn bundel is een 45 euro (450 minuten) met 1000 SMS en een Blackberry internet bundel. Mijn rekening komt gemiddeld op 130 euro per maand ipv 70 euro wat ik voorheen gewend was.

Wordt ik me nu een oor aangenaaid? Bedoel de t-mobile spaarpunten tikken nu wel lekker aan; maar is het dubbele dan voorheen niet een beetje vreemd terwijl mijn belgedrag niet enorm veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 13:47
Afrekenen per seconde is misschien wat je had, en afrekenen per minuut is wat je nu hebt?

Oftewel: 30x een belletje á 10 seconden was eerst maar 5 minuten, maar telt nu als 30 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou heel goed kunnen. Al bel je 1 minuut en 19 seconden, reken je voor 2 af. En dan gaat het over 30 gesprekken vrij rap.

Balen; want daarvoor was ik geen klant bij T-mobile voor inmiddels 5+ jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Niet alleen dat. Relax is een bundel met tig bijkomende kosten die niet van je beltegoed afgaan.

- Bel- en/of sms-kosten als je bundel volledig is verbruikt en je buiten je bundel belt en/of sms’t.
- In en naar het buitenland bellen/sms'en/internetten, etcetera en gebeld worden in het buitenland.
- Het bellen naar betaalde servicenummers, zoals 0900- en 088-nummers.
- Internetkosten wanneer je geen Internet Voordeelbundel hebt.
- Bepaalde sms-diensten

Maar het afrekenen per minuut is wel de grootste boosdoener denk ik zo. Met de wissel destijds wat met veel poeha werd aangekondigd hebben ze er ook meteen slechtere algemene voorwaarden tegen aangegooid. En als je dan verlengd (terwijl je feitelijk een nieuw contract afsluit) voor 2 jaar krijg je zulke dingen. Zonder er bewust van te zijn heb je dan al snel hogere facturen dan ooit te voren ondanks dat er qua bel/sms/internetgebruik weinig is veranderd. Toen ik dit zelf merkte, was dat destijds voor mij dè reden snel over te stappen op Flex. (toen kon het nog) Goed, je kreeg minder korting bij abbo's en op toestellen maar je was tenminste af van het gedoe met maandelijkse facturen die telkens maar weer hoger uitvallen dan je in eerste instantie had verwacht.

Punt is... of je nu bij T-Mobile/Vodafone/KPN zit tegenwoordig.. tis 1 pot nat. Allemaal passen ze nagenoeg hetzelfde toe. Dus er is niet echt een alternatief. Behalve dan wanneer je weg wilt vanwege slecht bereik. Qua kosten binnen de perken houden zal overstappen je niet echt gaan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarom stap je niet over naar een Simonly? Als je het abo al vijf jaar had kun je toch zo overstappen? Voor 15 euro per maand heb je 500 belminuten bij Simyo. Dat wordt 25 euro met 1000 SMS (en 35 euro met 1 GB data ook nog erbij)

Het netwerk is ook nog eens beter als bij T-Mobile :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat 3G hebben ze inmiddels wel opgelost. Telefoon staat vaak via GPRS in contact maar wanneer je flinke bijlages gaat downloaden of een website opent schakelt die vanzelf over naar 3G. En zo bespaar je volgens mij het beschikbare 3G wat ze hebben.

Het SMS pakket valt onder 1 pakket; dus geen bijkomende kosten. Ik heb het een keertje bewust gedaan maar ik kom persoonlijk bij lange na echt niet op de 1000 smsjes. Ook internet is een all in prijs; 10 euro voor BES services voor Blackberry. In het buitenland is het wel 8,99 per MB excl btw :X Maar goed op het moment van passeren grens staan dataservices dan ook allang uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die 500 belminuten kun je ook voor SMS gebruiken dus dat scheelt weer 10 euro als je het niet nodig hebt. Hollandse Nieuwe heeft ook zoiets, dan kun je de eenheden ook nog voor data gebruiken. Als je niet veel data gebruikt is dat denk ik nog het goedkoopste momenteel, dan ben je voor 16 euro klaar. En bel je buiten de bundel dan betaal je toch hetzelfde tarief als binnen de bundel.

Ik laat zelf in Belgie mijn telefoon doorschakelen naar een Nederlands voip-nummer dat ik dan gebruik. Dan heb ik ook in Belgie geen kosten als ik gebeld wordt (nouja, wel kosten maar het is doorschakelen binnen Nederland en wordt betaald uit de bundel, dus geen extra kosten van 20 cent per minuut)

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 12-11-2011 14:22 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik betaal 10 euro extra voor die SMS, die worden niet afgetrokken van het 45 euro btg concept / idee. Maar toch bel ik net zoveel als voorheen maar ben toch duurder uit. Vind het vervelend dat ik op deze manier de winst van een bedrijf aan het spekken ben. 5 jaar klant met een abo ben je niet zomaar.
Pagina: 1