Toon posts:

Internet, zonder directe draad en/of draadloos verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eén hele goede middag aan u allen, en aan u allen, een hele goede middag.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen:
In de garage heb ik een oudere computer staan. Deze wordt eens in op een blauwe maandag gebruikt. Punt is, ik heb hem een tijd geleden moeten vervangen door een wat oudere, omdat de eerste stuk ging. Op de eerste was altijd draadloos internet door middel van een USB Wi-Fi connector. Verder geen probleem, deed z'n werk. Maar nu, de huidige, die herkent vrijwel geen enkele USB apparaat, en toch moet er internet op. "Dan trek je toch een kabel?" - onmogelijk. Ik zoek dus eigenlijk een manier om via de internet kabel ingang op de computer, hem om te leiden naar een draadloze connector.

Even een schemaatje van hoe ik denk dat het zou werken:
Computer's internet ingang -> kabel -> router. Het router, of verbindingsbox of some sort, die herkent de computer, en haalt vervolgens het internet van het al bestaande router die in huis staat.

Zou zoiets werken?

Mvg,
Wesley

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zit er een lan-poort op? Dan kun je misschien een powerplug gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een LAN-poort op. Kun je me uitleggen wat een powerplug is en hoe deze gebruikt hoort te worden?

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-02 20:51
Type powerplug in in Google en je krijgt het zo te zien. Waarom geen pci wifi kaartje inbouwen?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ja hoor, zoiets werkt perfect. Koop een accespoint/router die client mode ondersteund en dan kan je het accespoint laten inloggen op het bestaande wifi netwerk en het internet door routeren via een korte lan kabel.

powerplug zou ik nooit aan beginnen, kans is groot met garages dat je op een andere groep/fase zit wat veel problemen met zich mee kan brengen

CISSP! Drop your encryption keys!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zou er gewoon een PCI wifi kaartje inzetten..... :)
http://tweakers.net/price...OLdV0paeaF1mJ1VexawrBt2wc

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
En mocht je 't toch met een losse router willen gaan doen (deels kopieer plak uit een teruggevonden post):

- WDS is een optie, maar is vaak alleen makkelijk in te stellen als je 2 Wifi routers van hetzelfde merk hebt die het ondersteunen.
- Als je een router kunt vinden die geschikt is voor DD-WRT ofwel Tomato dan kun je eerst dat eens uitproberen voordat je nieuwe apparatuur gaat kopen. Met deze software kun je de router als een acces point instellen (als gateway naar een willekeurige andere router, dus hoeft niet via het WDS protocol).

Je vindt heel wat topics over deze netwerkopzet als je zoekt op wds dd-wrt.

En daarmee kun je ook deze geweldige howto van HyperBart vinden:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point :)

Verwijderd

Topicstarter
laurens0619 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:36:
Ja hoor, zoiets werkt perfect. Koop een accespoint/router die client mode ondersteund en dan kan je het accespoint laten inloggen op het bestaande wifi netwerk en het internet door routeren via een korte lan kabel.

powerplug zou ik nooit aan beginnen, kans is groot met garages dat je op een andere groep/fase zit wat veel problemen met zich mee kan brengen
Ah, okay, thanks!
Ook niet verkeerd. Worth mentioning dat het om een Dell Dimension XPS D266, "designed for Windows 95" gaat.
benoni schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:55:
En mocht je 't toch met een losse router willen gaan doen (deels kopieer plak uit een teruggevonden post):

- WDS is een optie, maar is vaak alleen makkelijk in te stellen als je 2 Wifi routers van hetzelfde merk hebt die het ondersteunen.
- Als je een router kunt vinden die geschikt is voor DD-WRT ofwel Tomato dan kun je eerst dat eens uitproberen voordat je nieuwe apparatuur gaat kopen. Met deze software kun je de router als een acces point instellen (als gateway naar een willekeurige andere router, dus hoeft niet via het WDS protocol).

Je vindt heel wat topics over deze netwerkopzet als je zoekt op wds dd-wrt.

En daarmee kun je ook deze geweldige howto van HyperBart vinden:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point :)
Lijkt me ook wel wat, ja. Ik heb hier nog een router staan, even checken of het kan dienen als een access point.

In die tutorial vond ik deze image:
http://crew.tweakers.net/...ndnetwerk%20Thumbnail.png

Is prima, maar er staat LAN-poort tussen beide routers, terwijl dit draadloos moet zijn. Of zie ik dat verkeerd? :v

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Of je koopt voor 3 tientjes van marktplaats iets beters dan een die pc:

"This powerhouse was configured with a Pentium II 266MHz MMX processor, 128 MB of RAM, 24xCD ROM drive, 6.4 GB hard disk, 56Kbps USR modem, built in Zip 100MB drive, Matrox Millennium II graphics card and Altec Lansing's ACS90 multimedia speaker system."

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Een oude WRT54G opzoeken op marktplaats, deze voorzien van DD-WRT (mocht dat nog niet zijn). En installeren als Client-Bridge.
En u heeft een WLAN->LAN apparaat.

Werkt prima, heb er zelf zo'n een voor mijn netwerkprinter! Want Wifi+Printers=Ramp

Afbeeldingslocatie: http://www.dd-wrt.com/wiki/images/thumb/3/3a/Standard_bridge_large.jpg/300px-Standard_bridge_large.jpg

Je kan er ook een kopen, maar deze zijn prijzig zie ik.

[ Voor 23% gewijzigd door jeroen3 op 12-11-2011 14:20 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Maar qua stroomverbruik en stabiliteit ben ik het met de rest eens. Koop een pci kaartje :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
laurens0619 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 15:06:
Maar qua stroomverbruik en stabiliteit ben ik het met de rest eens. Koop een pci kaartje :)
Wellicht wel, maar past dat op dat oude moederbord?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik verwacht toch wel iets meer eigen inzet, de vragen die je nu stelt kun je zelf ook (deels) met google achterhalen.
Tik powerplug in de search of google en je hebt al een goed idee wat men bedoeld.
Je hebt de PC fysiek in je bezit, dus trek 'm open om te kijken of er een PCI slot in zit, en anders kom je er met google ook wel achter.

Wat voor OS staat er op die PC, want als daar Win95 uit het jaar 0 staat is het niet vreemd dat hij geen USB devices herkend.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Softwarematig red ik me prima, qua hardware wordt het toch minder. Geen flauw idee of ik erachter kan komen of er wel of geen PCI slot in zit.
Ik zie nu dat powerplug op de Nederlandse Google toch iets meer oplevert dan de Engelse, maar zelfs dan word ik er niet heel veel wijzer uit. Iemand een snelle beknopte uitleg? LAN kabel uit modem/router naar powerplug in huis, powerplug in garage, via garage powerplug LAN kabel naar computer in garage?

PC draait Windows XP. Die redt het prima.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-02 20:54
Hier in de pricewatch heet het powerline.
Er zijn ook wel draadlose routers die in client mode kunnen.
Ik weet toevallig dat de Sitecom WL-607 dat kan.
Pagina: 1