Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

KPN Glasvezel Issue

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik heb sinds een tijd last van klote internet en het begon pas vanaf 2 weken terug.

Wat er nou precies aan de hand is, is dat als computer A aan het downloaden is, dan heeft de rest gewoon traag internet en een ping van 600.

Voorheen was dit niet het geval, dan kon computer A maar raak downloaden en computer B kon gewoon normaal gamen met een ping van 1-10.

Ik heb verschillende tests gedaan o.a alle computers uit en mijn laptop met een draad verbonden naar de modem, maar als ik weer ging downloaden was de ping ook weer 600.

Na vele tests ben ik er uit gekomen dat het dus niet aan mijn netwerk ligt, want gisteren is de monteur langs gekomen en heeft de Genexis en de modem vervangen door nieuwe, maar het probleem bleef.

De monteur zei dat ze niks deden (ondersteunen ze niet zeggen ze) met pings, dat je de upload snelheid niet kan meten etc... Kortom, alles wat ik gebruik was het probleem en de oplossing van hem was gewoon niet meer downloaden (:')).

Ik heb het Alles-in-1 pakket van 50/50.

Het probleem is, als iemand dus download dat de gehele upload snelheid wegvalt naar de 0.05 mbit (van de 50).

Ook als iemand een YouTube pagina laad, krijg ik een ping van 600 tot het filmpjes is geladen, dit gebeurd het zelfde met web pagina's.

Mijn pings zijn sinds die dag dat het gebeurde ook veranderd, als ik alleen aan het downloaden ben heb ik een ping van 30 op z'n laagst, terwijl dit voorheen zoals ik al zei: 1 tot 10 is.

Natuurlijk kan de ping verschillen per gameserver, maar dit gebeurd gewoon op alle gameservers van verscheidene games.

De monteur gaf natuurlijk de gameservers de schuld, want ja... Als er wordt download dan gaan de pings omhoog op alle servers en dat is volgens hem gewoon toeval.

Wat moet ik hier mee aan :S?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:31
Ik zou zeggen laat de monteur maar aantonen dat je WEL de 50/50 snelheid haalt en dat je connectie dus in orde is na de omwisseling van een modem.
Het is toch niet de bedoeling dat jij van alles moet doen om te laten zien dat je de snelheid niet haalt?
En zo moeilijk is dat niet.
Heb je daarna met de helpdesk nog contact gehad?

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:14
Zit de computer vanaf de EB via een switch aangesloten?
Utorrent ed uitstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Als er geen internet activiteit is dan haal ik 48/40, wanneer ik download gaat de download uiteraard naar beneden, maar de upload trekt hij dus naar de 0.05 Mbit wat voorheen nooit gebeurde, want ik wordt uit elke game gesodemieterd met als reden dat ik een te hoge ping heb.

Ik heb het uiteraard ook al op meerder pc's getest met verschillende UTP kabels en switches en ook een directe verbinding, tijdens de test stonden er verder geen andere computers aan.

Hiervoor had ik ADSL, terwijl iemand aan het downloade was kon ik rustig gamen... Met glasvezel voorheen ook, nu niet meer.

Ik gebruik geen Torrents maar NewsLeecher, maar dat heeft geen zin om uit te zetten aangezien wanneer er iemand al een pagina opent dat ie 'em flipt tot dat de pagina is geladen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2011 23:07 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Dus als je één pc recht op de modem hangt werkt 't ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nope :S...

Met dat nieuwe modem wat ik gekregen heb, zijn de problemen er ook nog steeds. Maar de monteur bleef maar zeggen dat KPN mijn probleem niet ondersteunt omdat ze daar niks mee te maken hebben

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Welke modem heb je, de ZTE?

Op 26 oktober heeft KPN een rampzalige update voor de ZTE uitgerold en gepushd. Voor die tijd had ik een voorbeeldige verbinding, snel en stabiel en probleemloze telefonie.

De update werd midden overdag uitgevoerd, terwijl ik midden in een bestelproces zat. Ik heb het maar afgemaakt via de getetherde verbinding van m'n telefoon, want het heeft meer dan 2 uur geduurd voordat ik m'n verbinding weer in orde had.

Na de automatische reboot volgend op de update had ik geen internet en telefoon meer. Handmatig de modem nog 2x uit/aan gezet zonder succes, bij de 3e keer besloot de modem spontaan om naar de fabrieksinstellingen te resetten. Internet werkte daarna weer, maar alle instellingen natuurlijk weg. Voor de telefoon moest ik nog een keer uit/aan schakelen.

Sinds die tijd is de internet verbinding bij vlagen zeer langzaam of zelfs afwezig. Telefoon werkt ook soms niet. Afgelopen week was de telefoon weer helemaal dood en ging pas weer werken na een fabrieksreset.

Ik heb hierover contact gehad met de helpdesk van Tweak (ik heb Tweakfiber, maar de technische kant wordt verzorgd door KPN) en die zeggen dat ze het probleem kennen en bij KPN hebben aangekaart, maar dat een volgende update die de problemen moet verhelpen, nog wel even op zich zal laten wachten...

Ik weet weer helemaal waarom ik ooit bij KPN ben weggegaan en waarom het zo jammer is dat je voor glasvezel behalve de kabel, geen ander alternatief hebt...

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11 17:05
Aan defzi:
Ik heb hetzelfde probleem, maar dit word veroorzaakt doordat ik één kabel vanuit mijn Experiabox naar boven heb lopen, waar een switch hangt. Daarop zit een NAS en twee PCs aangesloten. Als mijn PC aan het downloaden/uploaden is krijgt mijn NAS / andere PC er geen speld tussen en zijn de websites die erop draaien niet bereikbaar.
Dit heb ik opgelost door een tweede kabel te trekken voor de tweede computer, die heeft nu altijd gewoon internet, ook al ben ik vol aan het downloaden / uploaden. De NAS is echter nog steeds niet bereikbaar van buiten. Deze is nog aangesloten op de switch.

En voor het probleem waar Alfie104 het over heeft; dit is geen probleem dat hier in de lijst staat van bekende problemen met de ZTE. Tevens is de laatste update voor de ZTE uitgerold in eind augustus.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al heb vermeld heb ik het ook al getest met een directe verbinding met mijn laptop naast de modem met overige computers uitgeschakeld :P.
Pagina: 1