Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishvan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 12:34
Ik heb een Club 3D HD 6790 Coolstream edition geinstalleerd. Ik heb wel beeld, maar het beeld is niet goed. kleuren zijn niet goed, randen zijn kartelig, scherm is beetje blokkerig.

mijn pc:
Moederbord: M2N68-LA (Narra6)
CPU: AMD Athlon II X2 215 @ 2.70 GHz
geheugen: 3 GB Speed: PC3-10600 MB/sec (message as PC3-8500)
Voeding: OCZ ModXStream Pro 500W
PCI Express x16 met nu dus Club 3D HD 6790 Coolstream edition

Ik heb geprobeert, verschillende HDMI kabels, DVI kabels, instellingen in windows en in AMD vision engine control center veranderen, laatste driver geinstalleerd. Help! Wat moet ik doen om dit te verhelpen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Je drukt er wel een redelijk deftige videokaart in voor dat systeem. Sowieso geen PCI-E 2.0 ondersteuning, al maakt 't niet schreeuwend veel uit.

Heb je wel, er vanuit gaande dat je een upgrade van een andere videokaart uitvoert, eerst alle oude drivers gedeïnstalleerd én, heel belangrijk, Driver Sweeper uitgevoerd om alle restbestanden van de voorgaande driver te deïnstalleren?
Daarna kan je pas je nieuwe driver installeren, anders kán het tot conflicten komen, met vreemde resultaten.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Heb je al eens een andere monitor geprobeerd?
Anders gewoon teruggaan naar de winkel en je garantie claimen. Als het dat is bespaar je je een hoop moeite vooraleer je gaat debuggen wat eigenlijk het probleem zou kunnen zijn, softwarematig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Zomaar teruggaan en garantie claimen terwijl het probleem meer voor de hand ligt is niet wijs, aangezien je dan een week of wat zonder product zit en je 't dan terugkrijgt met de melding: Werkt wel hoor.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishvan
Bedankt, ik ga het proberen en laat het weten. Nu is ie al voor de 2e keer op zwart gegaan! zwaar klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toevallig ook bij 4launch gehaald afgelopen dagen..? Die van mij (exact dezelfde) lijkt ook gaar. Beeld in 3dmark 2011 zag er lelijk uit (veel ruis(?), leek fel overbelicht). En belangrijker, bij gebruik van 3D gaat binnen een paar minuten het beeld op een effen scherm met licht streep-effect, en hangt de PC. Dit alles onder windows 7 (64-bits). Ik had mijn kaart in de plaats van een HD4770 gezet die het prima deed.

Ik heb de kaart ook onder linux getest. Daar zag 3D er wel goed uit, maar het crash-effect was hier helaas ook identiek.

Misschien gewoon een slechte batch..probeer in ieder geval even een linux-cdtje te booten en draai dan eens Extreme Tux Racer. Klinkt overigens spannender dan het is ;)

Enige wat ik verder nog kan verzinnen is de voeding. Ik heb een 430W voeding, aangeraden wordt 500W. Maar de rest van de PC is vrij basic en bevat geen hongerige componenten, dus dat lijkt me ook stug.

[ Voor 12% gewijzigd door brama op 12-11-2011 20:03 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishvan
Okay, heb de drivers weggehaald (indd de oude was er nog) en opnieuw alleen de nieuwste driver geinstalleerd. Beeld is goed. Ander videokaart + andere kabel betekend ander beeld, das logisch, beeld in windows 7 is niet het beeld wat ik gewend ben maarja. beeld in games is gewoon uitstekend.

Maar hij blijft op zwart springen!! Waarna ik niks anders kan dan het systeem van het stroom halen en opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabadubo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-10-2019
Gaat hij op zwart tijdens een game, of ook gewoon op de desktop? Anders kan het zijn dat de temperatuur te hoog wordt en de temperatuurbeveiliging 'm afsluit. Met bijv. GPU-Z kun je de temperatuur van de GPU zien.

[ Voor 17% gewijzigd door gabadubo op 15-11-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishvan
Ook gewoon desktop. Paar keer gebeurt toen ik op youtube filmpje wilde kijken. ik ga nu te temperatuur enzo in de gaten houden, maar lijkt me sterk want de nieuwste games draait ie op volle instellingen plus tis een coolstream edition..

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die van mij was i.i.g. gewoon stuk, ingeruild waarna probleem weg was. Probeer nou maar eens met een nieuwe installatie of met een live-cd, dan kun je tenminste je installatie wegcijferen als mogelijke oorzaak.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Joeda
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 16:14
Lijkt alsof Club3D wat productie probleempjes heeft :P

2x een Club3D 6850 Coolstream Edition besteld vorige week, waarvan er ook één stuk was.

Al in een andere PC geprobeerd?
Pagina: 1