• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
beste Tweakers,

Ik heb zojuist een systeem in elkaar gezet voor mijn ouders. Helaas krijg ik met geen mogelijkheid beeld op het (VGA) beeldscherm.

Het systeem bestaat uit :

- AMD Athlon II X3 450
- ASUS M5A78L-M LX
- ASUS GT210 512 MB Silent
- Western Digital WD3200AAJS 320 GB
- Trust PSU Big Fan Silent 420W ATX2
- Corsair 4 GB DDR3-1333 (single , ik dacht dat het om een kit ging maar had me vergist)

Zoals aangegeven krijg ik geen beeld op mijn scherm. Heb het ook geprobeerd op de onboard videochip maar geen succes.

Ik heb er nu 1 reepje werkgeheugen van 4 gb in zitten door een vergissing, maar dat kan toch niet de reden zijn dat ik totaal geen beeld heb? Ik hoor ook geen piepjes als ik het systeem aanzet. Ik heb 2 beeldschermen geprobeerd maar geen verschil, ook niet met dvi.

Ik ben eigenlijk op zoek naar suggesties waar het probleem kan liggen. Wanneer ik het systeem aan zet gaan alle fans draaien en hoor de HDD rommelen. Zo ver ik kan zien ben ik geen voedings connector vergeten aan te sluiten.12v cpu voeding en die grote reep zitten er allebei in.

Ik hoop dat jullie een idee hebben wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Alvast bedankt !

[ Voor 14% gewijzigd door Ruffzz op 11-11-2011 22:40 ]

• Ruffzz
  • Niet online
Niemand?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:36
Uit Het algemeen beleid :

Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen
• Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

• Marhou
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Welke geheugen module heb je?

Op de qvl (memory/device support tab van de asus link) staan er maar 4 kits op van corsair, waarvan 1 kit met modules van 4GB.
Het zou kunnen dat het geheugen niet compatible is met je mobo.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-02 19:15
Ik denk dat het ook je geheugen is.

Verwijderd

Marhou schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 09:45:
Welke geheugen module heb je?

Op de qvl (memory/device support tab van de asus link) staan er maar 4 kits op van corsair, waarvan 1 kit met modules van 4GB.
Het zou kunnen dat het geheugen niet compatible is met je mobo.
Het is geen kit, heb je ander geheugen tot je beschikking om te testen? Ben ook niet happy met de voeding die je uitgezocht hebt. Dat had beter gekund, zelfs in die prijsklasse.

• Hell-Slave
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:49:
[...]

Het is geen kit, heb je ander geheugen tot je beschikking om te testen? Ben ook niet happy met de voeding die je uitgezocht hebt. Dat had beter gekund, zelfs in die prijsklasse.
Ja een Trust psu is bijna een Sweex psu. :'(

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Trust is frust zeg ik maar altijd oftewel die voeding is brandhout om eerlijk te zijn en daar zou ik ook sowieso al een andere voor gepakt hebben.

• Ruffzz
  • Niet online
Inmiddels ben ik er achter gekomen waar het probleem lag. De voeding kwam uit een andere pc die een maand of 3 stil heeft gestaan in de garage. Nooit problemen mee gehad voorheen en deed het altijd prima ondanks het merk.

Ik heb mijn eigen voeding (OCZ ModXStream Pro 500W) er in geknald en de pc werkte perfect. Het was de voeding dus. Heb geen idee waarom de oudere voeding niet meer werkt. Had de pc bewaard als backup maar heeft nooit problemen gehad. Misschien de koele lucht / vochtigheid in de garage ?

In ieder geval het probleem is opgelost. Heb een nieuwe be quiet! pure power 430W er in gedaan en hij loopt als een zonnetje. Ik wil de tweakers bedanken die de moeite namen om te reageren :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ruffzz op 12-11-2011 20:27 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ruffzz schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:22:
Inmiddels ben ik er achter gekomen waar het probleem lag. De voeding kwam uit een andere pc die een maand of 3 stil heeft gestaan in de garage. Nooit problemen mee gehad voorheen en deed het altijd prima ondanks het merk.

Ik heb mijn eigen voeding (OCZ ModXStream Pro 500W) er in geknald en de pc werkte perfect. Het was de voeding dus. Heb geen idee waarom de oudere voeding niet meer werkt. Had de pc bewaard als backup maar heeft nooit problemen gehad. Misschien de koele lucht / vochtigheid in de garage ?

In ieder geval het probleem is opgelost. Heb een nieuwe be quiet! pure power 430W er in gedaan en hij loopt als een zonnetje. Ik wil de tweakers bedanken die de moeite namen om te reageren :)
Er is maar 1 verklaring en dat is en blijft dat Trust gewoon troep ( qua voeding dan ) is en die van het ene op het andere moment gewoon eruit kunnen klappen. Maar tuurlijk is een garage ook niet direct de ideale bewaarplaats voor electronica en kan ook erbij meegespeeld hebben.

• Hell-Slave
Roel1966 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:20:
[...]

Er is maar 1 verklaring en dat is en blijft dat Trust gewoon troep ( qua voeding dan ) is en die van het ene op het andere moment gewoon eruit kunnen klappen. Maar tuurlijk is een garage ook niet direct de ideale bewaarplaats voor electronica en kan ook erbij meegespeeld hebben.
Jep ik wil zo'n Trust voeding niet al kreeg ik hem gratis. (geldt ook voor Sweex)
Het feit is een goedkope lichte (gewicht) voeding, altijd onbetrouwbaar en troep is.
Dit is vanwege bezuinigen op onderdelen zoals koellichamen, buffer elco's, ontstoringsfilters enz.
Pagina: 1