SSD Plextor PX-256M2P loopt vast op 30%

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De SSD van Plextor met 256Gb met type PX-256M2P laat zich niet vullen met Mac OSX Lion.
Het maakt niet uit of ik een restore doe van het systeem of dat ik een clean install doe, hij loopt ergens tussen de 10% en 30% van het proces vast.
Bij een clean install, zowel op de disk als externe drive of als interne disk, loopt vast.
Ook tools als SuperDuper, TimeMachine of Carbon Clone Copy lopen ergens in het proces vast.

Formatteren is geen probleem, ook een controle met de Disk Utility van Mac OSX geeft geen problemen.

Overigens is de restore 155Gb, dus een stuk kleiner dan de disk. De disk waarvan de Restore komt is 320Gb.
De specs van de disk geven aan dat hij Mac OSX compatible is.

Gewoon een brakke disk of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

Thx voor elke tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 15:24
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:03:

Formatteren is geen probleem, ook een controle met de Disk Utility van Mac OSX geeft geen problemen.
Is dat een snelle format of een gewone?
Probeer hem anders aan een windows pc te hangen en test de ssd met hdtune op fouten.

[ Voor 14% gewijzigd door Hell-Slave op 12-11-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de suggestie.

Dit is het resultaat.Getest met HDTune op een PC na een complete NTFS format.
Vreemd patroon. In ieder geval zijn er volgens dat programma behoorlijk wat errors. Of hoort dit zo?

EDIT: een benchmark met HDtune geeft op een gegeven moment een I/O error waardoor de test afbreekt. Lijkt me dus een concreet probleem et de schijf.

Afbeeldingslocatie: http://www.tafmedia.nl/pictures/HDtune_Plextor_PX-256M2P_quickscan.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tafmedia.nl/pictures/hdtune3.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, damaged blocks op een SSD zit geloof ik net iets anders dan op een normale HDD, maar dit soort erros mag een nieuwe SSD niet geven. Ik zou gewoon voor een RMA of omruiling in de winkel gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 15:24
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:24:
Dank voor de suggestie.

Dit is het resultaat.Getest met HDTune op een PC na een complete NTFS format.
Vreemd patroon. In ieder geval zijn er volgens dat programma behoorlijk wat errors. Of hoort dit zo?

EDIT: een benchmark met HDtune geeft op een gegeven moment een I/O error waardoor de test afbreekt. Lijkt me dus een concreet probleem et de schijf.
Het lijkt me duidelijk dat deze ssd stuk is, elke error die je daar ziet is waarschijnlijk 1 flash chip die stuk is.
Even rma aanvragen bij de shop waar je het gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed ook dat hij terug gaat naar de leverancier. :|

Dank voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk een OCZ Vertex 3 gekocht van 240Gb.

Aangesloten via een externe behuizing met USB en via SuperDuper de boel gekopieerd van de Mac HD naar de SSD. Zonder haperen in één keer alles gekopieerd, opstarten met de externe SSD om te testen of het werkte. No problemo. SSD ingebouwd en mijn god wat een verademing! Dus kind kan de was doen.
Groot verschil dus met de Plextor, die ongetwijfeld snel is, maar dat heb ik niet kunnen meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel de SMART data gecontroleerd op UDMA CRC Error Count om te kijken of het niet aan een foute kabel lag? Dat lijkt mij namelijk de meest voor de hand liggende reden.

Ook wel apart dat je nu de meest onbetrouwbare SSD hebt gekocht, een Sandforce SSD. Maargoed, alsnog wens ik je veel plezier ermee. Al staat Sandforce wel slecht te boek met blauwe schermen, corruptie en spontaan uitvallende SSDs.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:52:
Heb je wel de SMART data gecontroleerd op UDMA CRC Error Count om te kijken of het niet aan een foute kabel lag? Dat lijkt mij namelijk de meest voor de hand liggende reden.
Dat error-patroon wat HDTune liet zien zag er zo strak regelmatig uit dat een foute kabel mij juist niet waarschijnlijk leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:52:

Ook wel apart dat je nu de meest onbetrouwbare SSD hebt gekocht, een Sandforce SSD. Maargoed, alsnog wens ik je veel plezier ermee. Al staat Sandforce wel slecht te boek met blauwe schermen, corruptie en spontaan uitvallende SSDs.
Als je goed gelezen hebt zie je dat ik de schijf zowel als externe drive als interne drive geprobeerd heb. Beiden met hetzelfde resultaat. Een foute kabel is daarmee uitgesloten.
Pagina: 1