Gegroet,
Ik probeer sinds enkele dagen een simpele applicatie te maken voor android en zo die wereld een beetje te ontdekken. Echter wil ik enkele bestanden toevoegen waarmee ik kan goochelen in de applicatie. Ik probeer de toegevoegde bestanden zo te laden:
De afbeelding heb ik toegevoegd aan de folder res/drawable. Eclipse genereerde hierdoor de volgende code:
Alles zou dus goed moeten werken, maar de applicatie crashed.
Vreemd genoeg kan ik via de volgende weg wel de afbeelding laden:
Na wat googlen heb ik me niet op een fout kunnen betrappen. Iemand enig idee wat de reden tot falen kan zijn?
Alvast bedankt!
Ik probeer sinds enkele dagen een simpele applicatie te maken voor android en zo die wereld een beetje te ontdekken. Echter wil ik enkele bestanden toevoegen waarmee ik kan goochelen in de applicatie. Ik probeer de toegevoegde bestanden zo te laden:
code:
1
| Drawable bunny = getResources().getDrawable(R.drawable.testdrie); |
De afbeelding heb ik toegevoegd aan de folder res/drawable. Eclipse genereerde hierdoor de volgende code:
code:
1
2
3
4
| public static final class drawable { public static final int ic_launcher=0x7f020000; public static final int testdrie=0x7f020001; } |
Alles zou dus goed moeten werken, maar de applicatie crashed.
Vreemd genoeg kan ik via de volgende weg wel de afbeelding laden:
code:
1
| ImageView image = (ImageView) findViewById(R.id.testdrie); |
code:
1
2
3
4
5
6
| <ImageView android:id="@+id/testdrie" android:layout_width="1045dp" android:layout_height="wrap_content" android:layout_gravity="center" android:src="@drawable/testdrie" /> |
Na wat googlen heb ik me niet op een fout kunnen betrappen. Iemand enig idee wat de reden tot falen kan zijn?
Alvast bedankt!