Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zelfbouw pc vertoond opstart en os problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe pc binnen gekregen, gekocht bij een winkel die zelfbouw computers verkoopt.

Specs:
Seagate 1TB SATA ST31000528AS 7200 32mb harde schijf
AMD PHENOM II SIX CORE X6 1090T 6 x 3.2Ghz,
4GB DDR3 geheugen, kingston
2 x ATI HD 6850 1GB grafische kaart in CROSSFIRE,
LG 22x multi DVD brander
, Asrock Extreme3 moederbord,
LC Power gamer behuizing met een 750 watt voeding

De pc werd geleverd zonder besturingssysteem.

Ik heb bij het opstartscherm van windows 7 ultimate gekozen vaan x86 maar zie tot mijn grote verbazing dat windows 7 ultimate 32 bit is geinstalleerd. (3gb beschikbaar van de 4gb)

Ik wil graag een 64bit systeem.

Dan is er nog een probleempje, soms als een programma nu was dit de driver update van asrock moederbord vraagt om opnieuw op te starten gaat het scherm op zwart en blijft het daar ook op terwijl de pc aan blijft staan. Ik moet dan eerst de uit knop ene paar sec aanhouden en dan de VGA kabel eruit halen en opnieuw erin doen en dan pas de pc weer aan doen en dan pas krijg ik weer beeld dus uit een aan werkt niet.

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 22:36
X86 is ook 32bit

32-86 = 32bit
64 = gewoon 64 bits. beetje raar maar met deze windows versie zul je dus niet al je geheugen kunnen gebruiken.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een legale windows opnieuw installeren en dan x64 kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat probleem is opgelost.

Het opnieuw opstarten geeft soms alleen als een programma erom vraagt om opnieuw op te starten nog wel eens een beeldscherm erg vervelend...

Iemand enig idee?