Ilyama 19" goeie keus?

Pagina: 1
Acties:

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik denk erover om de Ilyama MA901U 19" Vision Master Pro452 aan te schaffen, is dit een goeie keus?

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:47

Lordy79

Fundamentalist

Ik heb de IIyama A901 VM Pro450 zelf. Tevens heb ik de A902 en de A901MU gezien.

De A901MU is dikke prima totdat je hoger dan 1024x768 gaat draaien. Refreshrate is dan nog maar 85Hz en persoonlijk zou ik dan ook doorsparen voor een A902 monitor. Die haalt probleemloos 100Hz op 1280x1024 en daar koop je eigenlijk een 19" monitor voor.

Maar voor 1024x768 en lager is het een prima monitor!

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Sixpacker
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10-2025

Sixpacker

Vakmanschap is meesterschap

Ik heb hem zelf en ben erg tevreden. Al heb ik wel af en toe last van knipperen in de rechter onder hoek van het beeld. Maar dat kun je bijwerken in het menu maar dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling

Ik was een 15 inch gewend en dan is 19" helemaal het einde.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heb hier een MA901U, ben er erg tevreden over. Behalve dan over die 2 vlekken in beeld. Komt omdattie omgefikkerd is in de auto |:(
Ik vind 1152x864@85hz not bad at all.
Maar goed als je geld over hebt.... ;)

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 20:04 schreef Lordy79 het volgende:
Ik heb de IIyama A901 VM Pro450 zelf. Tevens heb ik de A902 en de A901MU gezien.

De A901MU is dikke prima totdat je hoger dan 1024x768 gaat draaien. Refreshrate is dan nog maar 85Hz en persoonlijk zou ik dan ook doorsparen voor een A902 monitor. Die haalt probleemloos 100Hz op 1280x1024 en daar koop je eigenlijk een 19" monitor voor.

Maar voor 1024x768 en lager is het een prima monitor!
Ik heb een Iiyama VMPro510 (22") en een VMPro451, de 22" draai ik op 1920x1536@75Hz, en ziet er perfect uit!

Enne, je hebt een 19" monitor om het op 1600x1200 te draaien hoor :P

Verwijderd

Ik heb zelf de A901HT is een perfecte monitor resulutie max 1920x1440 ik draai zelf 1280 x 1024 85hz en draait 1600 x 1200 nog bij 85hz.

Ik zat eerst ook te twijfelen over welke monitor te nemen de duurste 17 of 19 inch. Ik heb toen voor 19icnh gekozen. Ik ben er echt super tevreden. Alleen de prijs 1449,- vind je een beetje duur, maar als je er twee weken achter zit dan wil je geen goedkoope monitor meer.

Een vriend van mij heeft de goedkoopste 19". Ik zei tegen hem je had net zo goed de duurste 17" kunnen kopen want het beeld is echt veel en veel beter van de duure modellen die ook flattron hebben.

Verder als je naar lan's toe gaat koop geen 19" monitor je wordt er niet echt blij van als je ze moet tillen. de mijne weegt 30kg.
Ik neem naar lan's mij oude 15" monitor mee.
Alleen vind je het beeld wel klein maar ja daar moet je maar aan wennen.

Verder heb nog een tip aan iedereen die zijn monitor meeneemt naar een Lan. Laat je monitor nooit uit je handen vallen, waarom omdat een andere vriend net zijn iiyama A902MT binnen had 3 dagen en hij nam zijn nieuwe monitor mee naar ambience en hij lijt em uit zijn hand flikkeren. hij heeft gelijk de monitor doet het nog alleen een dikke schuur in de behuizing

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Correctie de A901HT weegt 24 KG

w00t

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 16:58

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 21 maart 2001 20:25 schreef robbie007 het volgende:
Correctie de A901HT weegt 24 KG
Correctie, de 901HT is dus wel 30KG.

De opvolger is 24KG.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

ja,.. en de mijne weegt ongeveer 300gram en is 17cm>:)

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Op woensdag 21 maart 2001 20:19 schreef TheChief het volgende:

Verder heb nog een tip aan iedereen die zijn monitor meeneemt naar een Lan. Laat je monitor nooit uit je handen vallen, waarom omdat een andere vriend net zijn iiyama A902MT binnen had 3 dagen en hij nam zijn nieuwe monitor mee naar ambience en hij lijt em uit zijn hand flikkeren. hij heeft gelijk de monitor doet het nog alleen een dikke schuur in de behuizing
LOL! :D Bedankt voor de tip! ;)

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik heb ook nog een tip: plas niet tegen de wind in.

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 13:14
Op woensdag 21 maart 2001 20:19 schreef TheChief het volgende:
Ik heb zelf de A901HT is een perfecte monitor resulutie max 1920x1440 ik draai zelf 1280 x 1024 85hz en draait 1600 x 1200 nog bij 85hz.

Ik zat eerst ook te twijfelen over welke monitor te nemen de duurste 17 of 19 inch. Ik heb toen voor 19icnh gekozen. Ik ben er echt super tevreden. Alleen de prijs 1449,- vind je een beetje duur, maar als je er twee weken achter zit dan wil je geen goedkoope monitor meer.

Een vriend van mij heeft de goedkoopste 19". Ik zei tegen hem je had net zo goed de duurste 17" kunnen kopen want het beeld is echt veel en veel beter van de duure modellen die ook flattron hebben.

Verder als je naar lan's toe gaat koop geen 19" monitor je wordt er niet echt blij van als je ze moet tillen. de mijne weegt 30kg.
Ik neem naar lan's mij oude 15" monitor mee.
Alleen vind je het beeld wel klein maar ja daar moet je maar aan wennen.

Leer schrijven...

This message was sent from a galaxy far, far away.

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
de vmp 451 a902mt heeft wel wat problemen zoals er in andere topics te lezen is.

en ik moet eerlijk zeggen dat de service van iiyama tot nog toe ruk is (laten gewoon niks van zich horen, ja een autoreply duh!), ik heb zelf een vmp 451 en ik wil gewoon kwaliteit voor mijn 1469 piek.

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

ik heb een oude VM, de 450, en ik ben tevreden. Je kan op elk product altijd wel wat kritiek leveren maar in vergelijking met de rest van de 19 inches vind ik de IIyama toch de beste keus.......(moet je eens een Philips of een Samsung 19" gaan bekijken:()

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025

Haywire

Peppieencockie: Leer quoten
Osama: Het is volgens mij wel sterk afhankelijk van het model Philips dat je hebt. De goedkoopste modelreeks schijnt inderdaad bagger te zijn, maar de duurdere modellen schijnen juist weer erg goed te zijn.

Zelf heb ik ook een VM Pro 450 (A901HT) en het is best een mooi ding (maar het was tweede keuze over een Philips Brilliance model, een vrij dure die me toen op dit forum werd aangeraden). Persoonlijk bevalt 1600x1200@85 me prima, ik zou het moeten zien maar ik vraag me af of ik zo nodig 100 Hz zou hoeven te hebben.

Maar, en dit heb ik al eerder gezegd, mijn monitor heeft wel een probleempje met de centrering van het beeld. Als hij koud is staat het beeld een paar millimeter naar linksonder, waardoor b.v. een deel van de startbalk in Windows wegvalt. Na ongeveer een kwartier is dit helemaal bijgetrokken ("Opgewarmd", ofzo). Ik heb eens zo links en rechts gevraagd, maar ik schijn de enige met dat probleem te zijn.

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

-tuurlijk heb je ook wel goede philips monitoren(>2000), maar prijs kwaliteit is van de IIyama beter. Ik heb in de winkel een tijd lang een IIyama 19" naast een goedkope Philips 19" gehad en ik moest deze gewoon weghalen omdat die Philips anders nooit zou verkopen zo bagger was het. Wil je onder Onder de 1500 blijven dan is IIyama de moeite waard......(de 22inch VM Pro is trouwens ook maar 2500:7)

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
ja lekker die refresh rates hoger zetten als 85 hz dat gaat ie tenminste sneller kapot
is weer goed voor de handel als je het iiyama
boek eens zou lezen zou je weten dat de aan bevolen frequentie 85 hz is en niet hoger,daar dit geen verbetering meer tot gevolg heeft maar eerder een defekte monitor.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
Op donderdag 22 maart 2001 09:06 schreef monterey het volgende:
ja lekker die refresh rates hoger zetten als 85 hz dat gaat ie tenminste sneller kapot
is weer goed voor de handel als je het iiyama
boek eens zou lezen zou je weten dat de aan bevolen frequentie 85 hz is en niet hoger,daar dit geen verbetering meer tot gevolg heeft maar eerder een defekte monitor.
nou ik zie zeker wel op de 902MT het verschil tussen 100Hz en 85Hz @ 1280x1024
het oogt veel rustiger.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 26-08 16:58

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 22 maart 2001 08:52 schreef Haywire het volgende:
Maar, en dit heb ik al eerder gezegd, mijn monitor heeft wel een probleempje met de centrering van het beeld. Als hij koud is staat het beeld een paar millimeter naar linksonder, waardoor b.v. een deel van de startbalk in Windows wegvalt. Na ongeveer een kwartier is dit helemaal bijgetrokken ("Opgewarmd", ofzo). Ik heb eens zo links en rechts gevraagd, maar ik schijn de enige met dat probleem te zijn.
heb hetzelfde scherm, en precies hetzelfde 'probleem', pas na 15-30 minuten is het scherm zoals het moet zijn.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
kopuh die iiyama :)

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• slacksoff
  • Laatst online: 21:34
Op donderdag 22 maart 2001 08:35 schreef osama het volgende:
ik heb een oude VM, de 450, en ik ben tevreden. Je kan op elk product altijd wel wat kritiek leveren maar in vergelijking met de rest van de 19 inches vind ik de IIyama toch de beste keus.......(moet je eens een Philips of een Samsung 19" gaan bekijken:()
En wat is er mis met een samsung!? kheb er zelf 1 [ja een 19inch] en ik ben errug benieuwd waarom jij vind dat die piyama's beter zijn. of heb je er nog nooit een gezien en lul je maar wat. zoals jullie al merken raad ik iedereen een samsung aan. maar okee.. het gaat sommige mensen niet om de kwaliteit maar om het merk.

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 03:36
En hoe is met Philips Brilliance monitor??? Zijn ze oo goed ???

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Op zaterdag 24 maart 2001 07:55 schreef slacksoff het volgende:

[..]

En wat is er mis met een samsung!? kheb er zelf 1 [ja een 19inch] en ik ben errug benieuwd waarom jij vind dat die piyama's beter zijn. of heb je er nog nooit een gezien en lul je maar wat. zoals jullie al merken raad ik iedereen een samsung aan. maar okee.. het gaat sommige mensen niet om de kwaliteit maar om het merk.
Ik heb zelf ook een Iiyama (A201HT), maar zag laatst twee van die flatscreen 19" Samsungs en ik moet zeggen: dat was zeer goed beeld. Het waren twee dezelfde, maar één had echt superscherp beeld (het verschil tussen die twee zal o.a. wel aan de videokaart liggen).

Wat me wel opvalt is dat ik de laatste tijd toch veel op- aanmerkingen hoor/lees op de Iiyama's, en dan met name de nieuwere 19" modellen. Zelf is mijn beeld in mijn optiek nagenoeg perfect (wat wil je ook, er hangt een Matrox aan). Zou Iiyama wat minder goede electronica zijn gaan gebruiken? Dat overigens niet alles perfect is bewijst een nieuwe Sony NF (21") op m'n werk; vaag en vreemde vlekken (terwijl de goede juist heel mooi beeld neerzetten). Dus voor aankoop de monitor echt wel goed bekijken in de shop.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1