VGA over UTP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heszol
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08 07:02
Beste medetweakers,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar antwoord maar kan het nergens vinden. Je kan via utp vga signaal versturen met een sender en een ontvanger. Maar nu wil ik dat utp signaal splitsen in 4 identieke signalen en hier dan 4 ontvangers aan hangen met de schermen eraan. Kun je met een netwerkswitch dit signaal opsplitsen of moet je hier specifieke utp video signaal splitters voor hebben. Hopelijk weet iemand van jullie het antwoord hierop.

p.s. Ik weet dat je inderdaad ook senders hebt met 1 vga in en 4 utp uit, maar dan moet ik over afstanden van 50 meter utp kabels gaan trekken, liever maakt ik het zo:

1x VGA in / 1x UTP uit --> 50m kabel --> 1x UTP in / 4x UTP uit ---> 4x kabel 20m --> 4 afzonderlijke receivers 1x UTP in / 1x VGA uit

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Een gewone netwerkswitch kan je hier niet voor gebruiken. Die VGA->UTP omzetters zetten het signaal niet om naar 'normale' netwerkdata maar zetten afaik het signaal direct op de kabel.
Je loopt het risico dat je je switch opblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:56
Wat de Jimster zegt. Je zou het VGA signaal naar de eerste 50 meter wel kunnen splitsen. Om het vervolgens te versturen over 4 aparte UTP kabels met evenzoveel zenders/ontvangers. Je moet wel even bekijken hoe lang een kabel mag zijn en of je het signaal mag/kan splitten. VGA is een analoog signaal er is kans op verliezen in de kabels/splitters. Een digitaal kun je versterken zonder kwaliteitsverlies, misschien kun je kijken naar DVI/HDMI.

Let op, je kunt dus geen Switch toepassen om de reden die Jimster geeft. Misschien dat je ook kunt kijken naar een KVM-over-IP oplossing of remote desktop/streaming oid. Narrowcasting is ook een mogelijkheid.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=981075
Zo iets zoek je icm met je vga over utp denk ik :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heszol
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08 07:02
Dank jullie voor de reply's, Ik weet nu iig dat het signaal van de video over utp niet hetzelfde is als een netwerk signaal. De tweede optie van de ene utp terugbrengen naar vga en dan weer 4 maal splitsen en weer vier maal zenden via utp is wel heel prijzig. Ik denk dan dat een andere oplossing voordeliger is namelijk
Kastje VGA in / 2x utp ----> 2x utp kabel ---> 2x utp naar VGA ontvanger en dan het signaal per ontvangen opslitsen met een vga splits kabel.

Mocht iemand anders nog iedeeen hebben hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freijnen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-06-2023
Ik weet niet wat voor vga naar utp omzetter je hebt, maar extron heeft in zijn programma geschikte distributie amplifiers hiervoor. Zoek op www.extron.nl maar eens op MTP DA4.
Dit kastje heeft 1 utp ingang en 4 utp uitgangen welke je naar 4 utp->vga ontvangers kunt leiden.
Ik heb deze eens in een project gebruikt om camera beeld (uit een zittingszaal van een rechtbank) over de bestaande cat bekabeling in het gebouw (wel losgekoppeld van de switchers uiteraard) in 3 andere zalen verspreid over die rechtbank zichtbaar te maken zodat er in andere zalen live meegekeken kan worden. Dit werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je er uiteindelijk gekozen om 1x vga naar 4x utp te converten en deze weer los om te zetten naar vga? Of anders 1x vga naar 4x vga en deze converten naar utp en weer van utp naar vga?

Ik ben zelf ook op zoek naar zo een oplossing voor 5 schermen en zat te denken aan aan 8 poorts vga splitter en daarop 5 setjes van wireless receivers en verzenders neer te zetten:

VGA Splitter
VGA2UTP Extender

Heeft iemand ervaring met deze combinatie? Ik ben op deze combinatie gekomen aangezien ik een resolutie van 1920x1080 moet oversturen over afstanden van 50-75meter.
Pagina: 1