Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:20
Hallo,

Ik heb sinds kort ineens het probleem dat mijn computer tijdens het spelen van Call of Duty 4 er mee stopt.
Het beeld staat dan vast, Ik hoor dan een vastlopend geluid, en alleen rebooten helpt nog.

Nu heb ik net een nieuwe harde schijf erin gedaan en geherinstalleerd. Maar vandaag weer hetzelfde probleem.

Vermoedelijk is dit de videokaart. Maar voordat ik deze terug ga sturen wil ik even zekerheid.

Nu de vraag: Kan ik ergens een programma downloaden waar ik kan checken of mijn Vid kaart echt stuk is?

Groeten en alvast bedankt,

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Wat zijn je specs? Is het niet je geheugen? Probeer een memtest

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Inderdaad even volledige specs neerzetten, zijn meer mogelijke oorzaken voor vastlopers tijdens games dan alleen de videokaart.

Zelf vermoed ik een te zwakke of versleten voeding (of gewoon defect), maar kan het niet zeker zeggen (daarvoor moet je dingen testen en uitsluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
Hier een test volgens 3d-mark

http://3dmark.com/3dmv/36...%3DwP63gmCMUw6g7ZTYg9JX-A

En de Specs:
Voeding: Antec Basiq BP500U-EC - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.01 - 500 Watt
VideoKaart: XFX RADEON HD 6850
Moederbord: ASUS P5G41T-M LX - Moederbord
Geheugen: Kingston HyperX blue 8GB (2x 4 GB) DDR3 1333 mhz
Processor : Intel Core 2 Quad Q8300 / 2.5 GHz (1333 MHz ) - LGA775 Socket - L2 4 MB boxed.

[ Voor 95% gewijzigd door BennieWolters op 11-11-2011 18:58 . Reden: Toevoeging ]

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
Kickje

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

is het mogelijk een nieuwe windows op een tweede schijf te installeren? Enkel voor het uitsluiten van alle software issues? (de eerste schijf afkoppelen).

Of de kaart in een ander systeem drukken?
Voedingsspanning checken onder load condities, bij voorkeur met multimeter,

ontstoffen van de binnenkant van je case?

Enkel issues met COD4? Draai anders eens intel burn test en furmark, waarbij je een hogere prio geeft aan furmark in het taakbeheer. Crash je dan ook?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
M2M schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:54:
is het mogelijk een nieuwe windows op een tweede schijf te installeren? Enkel voor het uitsluiten van alle software issues? (de eerste schijf afkoppelen).

Of de kaart in een ander systeem drukken?
Voedingsspanning checken onder load condities, bij voorkeur met multimeter,

ontstoffen van de binnenkant van je case?

Enkel issues met COD4? Draai anders eens intel burn test en furmark, waarbij je een hogere prio geeft aan furmark in het taakbeheer. Crash je dan ook?
Er zit net een nieuwe schijf in met opnieuw geinstalleerde windows..
De videokaart ga ik proberen bij een kameraad in zijn pc, dat is een goed idee.
Is er ergens een topic met het testen van mijn spanning? Zou niet weten wat ik moet meten dan.
De case is binnenin volledig schoon. Dit is denk ik niet het probleem.

Nu kan ik de Video-Kaart wel terugsturen naar AZERTY, maar dan ben ik 6,75 + 17,50 kwijt als dat het probleem niet is. Dat is nu nog sonde..
Misschien nog eens een 3D-mark test doen met de nieuwe Harde schijf?

[ Voor 10% gewijzigd door BennieWolters op 13-11-2011 20:46 ]

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
Nou, ik heb Intelburn en Furmark laten draaien.
Eerst Interlburn:
- Draaiende op max (7006 mb), niks aan de hand
- 10 minuten laten draaien, priority op high gezet en nog steeds niets aan de hand.

Furmark:
- Draaiende op 1280x720 full screen,
- GPU komt op max 83*C.
- Benchmark: No preset: SCORE:2290 points (38 FPS, 60000 ms)
- Benchmark: preset: 720: SCORE:2194 points (36 FPS, 60000 ms)

Intelburn & Furmark:
- Samen gedraaid beide op max, niets aan de hand.
- Toen ik kast open deed viel pc direct uit.

Ik kan nu dus uitsluiten dat het niet mijn geheugen en processor is. Toch?

Iemand suggestie's? Toch videokaart stuk? Of te weinig watt? Ik ben ten einde raad...

[ Voor 9% gewijzigd door BennieWolters op 14-11-2011 17:01 ]

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Zou eerder verwachten dat je met een kapotte video kaart strepen oid krijgt.
Ik zou het bij de voeding zoeken, ik ken verder de Antec Basiq BP500U-EC niet maar erg goed zijn antec voedingen ook weer niet

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
Ik heb er ook zo'n vermoeden bij, maar dan zou die nu toch ook uit moeten vallen? Of zit ik nou mis.

Denk dat ik dan maar een nieuwe voeding ga bestellen, want ik word een beetje ziek van deze.
Mijn oog is gevallen op een Corsair AX750. Dat lijkt me toch goed genoeg?

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Domme vraag maar welke geluidskaart gebruik je? Vermits zowel IBIT als furmark goed gaan heb ik zo'n vermoeden dat er ergens anders iets mee speelt nl. je kanalen naar je geluidskaart. Ik weet dat 3dmark in den tijd een optie had om het "space invader "gedoe te laten renderen met geluid bij (3d mark 06???)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
Misschien geluidskaart eruit halen?

Ik heb een Sweexs 5.1 PCI Sound Card

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Als de pc uitvalt als je de kast open doet, lijkt het haast wel op kortsluiting. Ergens in de kast een schroefje achter het moederbord, half ingestoken insteekkaart, kortsluiting makende USB stick, geheugenreepje half in het gleufje. Dat soort dingen.

Ik zou de boel eens goed nakijken. Dat de boel niet crashed met furmark en intel burn test betekend dat je pc niet oververhit raakt.

En de voedingsspanning meet je (bij voorkeur) met een multimeter onder load condities. Belangrijkste is de 12V lijn. Pak een willekeurige molex stekker (rood geel en twee maal zwart). Steek het rode pinnetje van je multimeter in de gele aansluiting en de zwarte pin in een van de twee zwarte. Zorg er wel voor dat je geen kortsluiting maakt.

Als je die mogelijkheid niet hebt, speedfan downloaden, je pc stressen en kijken of de voltages die gemeten worden door speedfan (minder betrouwbaar), niet meer dan 5% afwijken van de norm. (3.3V, 5v, en 12V)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
Oke, ga ik dat vanavond nog even proberen. En dan de pc stressen met Furmark?
Dat ik de kast open doe en dat deze dan uitvalt is weer een ander probleem als het vast lopen in game. Misschien kwam dat ook omdat ik even voelde hoe warm de videokaart was :$

Bedankt in ieder geval tot zo ver!

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
Nou, ik heb met de multimeter gemeten:
Op de 12 volt lijn:
Idle: 12.14 Volt
Intelburn aan op 7000MB 12.11 Volt
Interlburn & Furmark aan: 11.99 Volt

En de 5 Volt:
Idle: 5.12 Volt
Interburn en Furmark: 5.14 Volt

Lijkt me dus goed?

[ Voor 25% gewijzigd door BennieWolters op 14-11-2011 18:49 ]

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

lijkt mij ook. Binnen de marges in ieder geval. Wat er nog overblijft is je videokaart in een ander systeem stoppen om overige hardwareissues uit te sluiten, of een verse windows installatie (tijdelijk) op je pc drukken zodat je software problemen kunt uitsluiten.

En check nog even of er niets los zit in je pc. Hij hoort niet uit te vallen als je de kap open trekt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
Ik heb windows al opnieuw geinstalleerd. Dit is zeker niet het probleem.
Ook in de kast zit niets los of iets dergelijks, ik denk dat het echt kwam omdat ik de videokaart beet pakte..
Bedoel je met 'binnen de marge's in ieder geval' dat het niet echt geweldig is? Of,

Dus, nu iemand zoeken waarbij ik de videokaart even kan testen..

[ Voor 14% gewijzigd door BennieWolters op 14-11-2011 18:58 ]

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Doen een bios update, ik heb laatst bij iemand met een asus moederbord een nieuwe bios versie geflasht en die had daarna geen problemen meer met haar hd 6790.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
Uhm.. oke, moet ik eerst op gaan zoeken hoe dat moet..

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Jos,

Als ik dat zo zie is het gebrekkig functioneren van de voeding. Antec is niet een merk waarvan je snel 'wow' zegt, ook omdat je redelijk zware componenten in je pc hebt zitten.
Zoals je graphische kaart, dit zijn altijd behoorlijke stroomvreters, vooral tijdens games, en voor deze kaart is al minimaal 500 watt voeding aan te raden (en aangezien Antec bij de 'lagere klasse' behoort, zou dit het probleem wel eens kunnen zijn, gezien de efficiency, etc.).

Daarnaast heb ik gehoord dat CoD4 vaker problemen heeft met geluidskanalen (hoe en wat is een raadsel) en dat het daardoor vastloopt o.i.d.. Dus mocht je een pci-geluidskaart in je systeem hebben zitten, probeer deze er eens uit te halen en dan spelen.

Ik denk absoluut niet dat je videokaart kapot is; meestal kun je dan niet eens het spel opstarten, of stopt hij na een seconde of twee.

Ik weet niet hoe anderen op het forum hierover denken.. maar in een van deze twee onderdelen(voeding / geluidskaart) verwacht ik het probleem.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
Zonder geluidskaart gespeeld, dit is het probleem niet...

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
Volgens mij is het opgelost! :D

Ik heb het volgende gedaan:

- cmd openen en invoeren: 'sfc/scannow'
- proces laten gaan
- rebooten
- Windows update openen
- Verwijderen van update KB971033

En tot dusver heeft het probleem nog niet weer gespeeld! :)
Met dank aan burtj

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:07:

Ik weet niet hoe anderen op het forum hierover denken.. maar in een van deze twee onderdelen(voeding / geluidskaart) verwacht ik het probleem.
Ik denk (of weet :p ) dat er heel weinig klopt van wat jij allemaal zei.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
-The_Mask- schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:21:
[...]

Ik denk (of weet :p ) dat er heel weinig klopt van wat jij allemaal zei.
Sorry, explain? :o

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Opheldering: Dat burtj geen kennis van zaken heeft en maar wat roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hier komt die:
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:07:
Als ik dat zo zie is het gebrekkig functioneren van de voeding. Antec is niet een merk waarvan je snel 'wow' zegt, ook omdat je redelijk zware componenten in je pc hebt zitten.
Wat is er mis met Antec? De pricewatch: Antec HCP-1200 is bijvoorbeeld de beste 1200W voeding die er te koop is, in de zin van kwaliteit en prestaties.
Zoals je graphische kaart, dit zijn altijd behoorlijke stroomvreters, vooral tijdens games, en voor deze kaart is al minimaal 500 watt voeding aan te raden
Minimaal 500W? Sowieso is het aantal watt natuurlijk nikszeggend en gaat het om het vermogen op de 12V, kwaliteit en prestaties. Maar zijn PC kan ook met gemak op een Huntkey Jumper 300G draaien en dat is een 300W voeding.
Ik denk absoluut niet dat je videokaart kapot is; meestal kun je dan niet eens het spel opstarten, of stopt hij na een seconde of twee.
Of na een uur, of na 10 min, of pas na een paar dagen of de PC start helemaal niet of de PC start wel maar geeft geen beeld of één van de andere duizenden mogelijkheden.
Nou zoals ik al zei ik denk dat je er naast zit. :p
BennieWolters schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:13:
Dat ik de kast open doe en dat deze dan uitvalt is weer een ander probleem als het vast lopen in game. Misschien kwam dat ook omdat ik even voelde hoe warm de videokaart was :$
Wat bedoel je precies met uitvallen. PC viel echt helemaal uit, geen fans, niks draaide nog? Had je zweethanden? :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
Pc viel compleet uit toen, maar dat kwam vermoedelijk omdat ik de videokaart beet pakte nogmaals.

In ieder geval, ik heb vandaag weer 2 uur non stop 'geprobeerd' en het probleem is opgelost na de deinstallatie van update GL971033... Helaas klopte mijn tijd en dergelijke niet meer, maar nou ja, dat is dan jammer.

Toch bedankt voor alle reactie's, deze kan nu dicht!

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuse Moi. Maar mijn post was dan wel uit eigen ervaring en het kan geen kwaad om erover te beginnen. Je hebt inderdaad gelijk over die 1200w Antec voeding, maar degene welke Jossiebossie in zijn pc heeft heb ik toch zeer mijn twijfels over - ik heb mijn Antec 500W een klein jaar geleden vervangen voor een OCZ.. En aangezien ik ook al contact zo met Jos heb gehad, die vertelde dat andere spellen (crysis / bf3 ) normaal draaiden, ga ik er ook niet vanuit dat de videokaart naar de knoppen is.

Tot slot heb ik ooit iets gehoord over geluidskaartinstellingen wat negatief kan werken op cod4 (zoals het in-/uitschakelen van steroemix). Hierover is genoeg op internet te vinden.

Ik probeer gewoon een oplossing te vinden, dus ik dan ga ik even spreken zoals ik zelf heb beleefd en ga ik geen rare zaken uit mijn duim zuigen natuurlijk.
Pagina: 1