Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkjanS
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 22:52
Hallo medetweakers,

Ik heb gister na 4,5 jaar de gevreesde "Yellow Light of Death" op mijn PS3 60Gb zien verschijnen.
Nou had ik al zo'n vermoeden dat die dingen niet langer dan 5 jaar meegaan, dus ik had hem al te koop aangeboden op de vraag & aanbod site, zodat ik zelf een nieuwe PS3 Slim kon kopen. Vandaag zou iemand hem komen ophalen, maar gelukkig voor hem heb ik hem gister nog eventjes gebruikt, en is hij nog in mijn bezit stukgegaan.

Maar goed, evengoed een reden om over te stappen op een PS3 Slim.
Nou wil ik wel graag mijn accounts en savegames overzetten, en mijn Battlefield 3 disc die nog in de playstation zit graag terug hebben ;)

Dus vraag 1: Weet iemand of het mogelijk is om zonder de PS3 open te schroeven de disc terug te krijgen?

En vraag 2: Is het mogelijk om de hardeschijf uit mijn PS3 60GB, in de PS3 40GB van een maat van mij te plaatsen. Om vervolgens mijn (nog te kopen) PS3 Slim met een ethernetkabel hiermee verbinden, en de data van mijn oude HDD rechtstreeks over te zetten?

En als bonus: Ik had op mijn playstation ook nog het account van een maat van mij staan, is het nog mogelijk om zowel zijn account als mijn account te deactiveren op mijn kapotte playstation?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Voor je disc terug te krijgen moet je de PS3 achteraan uitschakelen, vinger op de eject knop houden en weer inschakelen. Dan zou hij die moeten teruggeven na een paar seconden.

Als je de hard disk in een andere PS3 steekt gaat hij deze willen formatteren dus dit zal denk ik niet gaan. Hoe het wel moet kan ik je jammer genoeg niet zeggen. :s

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkjanS
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 22:52
Hoi Werewolf, bedankt voor je reactie. Helaas werkt die methode om de disc terug te krijgen niet op mijn kapotte playstation. Hij geeft gelijk de foutmelding en schakelt direct weer uit voordat de disc eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Disc eruit is helaas alleen te doen middels het ding open te schroeven als hij het niet doet ivm een YLoD. Ik had hetzelfde: na een reball fix gedaan te hebben na een YLoD deed hij het weer een paar weken maar viel toen weer uit met hetzelfde euvel en fixen lukte niet meer. Heb hem toen open geschroefd.

Je gegevens terugkrijgen kan alleen middels een reball fix zodat de ps3 het weer doet. Zie mijn post hier: EfBe in "PS3 defecten topic"
Het is op zich niet moeilijk om hem zelf te fixen, die post hierboven bevat een link naar de iFixit site waar stap voor stap staat uitgelegd welke schroeven je moet loshalen en wat je moet doen. Wat je nodig hebt is een heat-gun, zo'n opgevoerde fohn (een haarfohn werkt niet) voor het afbranden van verf. Wellicht heb je die, je vader of je buurman heeft er wellicht eentje. En wat koelpasta om het koelblok weer goed op de chips te plaatsen.

Als je hem daarna weer in elkaar zet en hij doet het weer, maak dan een BACKUP van de data, dit kan in het system menu van de PS3. Dit zet de save games over op een externa harddisk of USB stick. Daarna kun je er wel een tijdje weer op gamen maar 10 tegen 1 dat hij weer stuk gaat. Je kunt dan je save games restoren op je nieuwe PS3, maar accounts e.d. moet je opnieuw instellen. Omdat hij het weer doet kun je de disc er zo uithalen op de normale manier.

[ Voor 4% gewijzigd door EfBe op 12-11-2011 11:15 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:04

Nemesizz

Untouchable

Volgens mij is er ook de optie (is er een keer bijgekomen in een firmware) om al je data (dus ook accounts en copy-protected saves/data) over te zetten naar een nieuwe PS3, maar dan word de oude gedeactiveerd. Moet je uiteraard wel je PS3 dusdanig oplappen dat ie weer effies werkt.

Backup maken kun je locked (of copy protected) data niet meenemen naar een andere PS3. Je kan die protected data alleen terug zetten op de orginele. Vandaar dat ik ook die andere optie aanraadt want dan neemt ie wel alles mee (weet zo even niet hoe die optie precies heet, zelf gelukkig nog niet nodig gehad, maar weet 95% zeker dat ie er wel moet zijn).

Fixen met een heatgun is overigens geen reball maar reflow, reball zet je er echt nieuwe balls onder (wat overigens ook niet langdurig werkt).