Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mindhunter007
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-10 21:48
Hoi,

Even mijn probleem kenbaar maken ik heb een paar dagen geleden op tweakers een HTC 7 Trophy gekocht (geupdate naar mango).
De GSM is branded vodafone, ik heb zelf een vodafone abbo dus dat maakte me niks uit (hoeft niet simlock vrij te zijn).

Nu is mijn probleem dat:

Sim kaart in de gsm opstarten dan de sim code invoeren en dan krijg ik dit bericht:This sim card can only be used on specific networks. Contact your customer service centre for the pac code.

Heb contact gehad met vodafone maar zij heben naar veel proberen niks voor me kunnen betekenen. Ze hebben of kunnen geen PAC code vinden (ze wisten niet wat ze ermee aan moesten). Ze bevestingen dat het een vodafone GSM is maar dat is het dan ook. Heb ook met de verkoper contact gehasd is me nog niet duidelijk of de telefoon in het buitenland is gekocht maar ik weet wel dat er een spaanse sim card in heeft gezeten.

PAC CODE =Porting Authorisation Code

Heb zelf ook al gezocht op onze vriend google maar echt verder kom ik niet. Wat ik ervan snap is de pac code nodig (in buitenland) om je bestanden gsm nummer te behouden als je van provider wisselt ?

Ik weet even niet hoe verder alle hulp welkom

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:19
Trophy's van Vodafone NL hebben geen simlock, maar wanneer 't toestel uit het buitenland afkomstig zou zijn, kan hij wel een simlock hebben. Indien dat het geval is, werkt een nederlandse Vodafone simkaart er niet in, want het betreft een ander netwerk en een simlock is een netwerk-lock.
Je moet er dus eerst zien achter te komen, in welk land het toestel origineel verkocht is.

De term PAC code wordt in NL trouwens niet gebruikt, logisch dus, dat de Vodafone klantenservice er niets mee kon. Misschien het toestel eerst even aanzetten zonder sim en dan een andere taal instellen, Duits bijv., om te kijken hoe het dan genoemd wordt ?

Marly wijzigde deze reactie 11-11-2011 18:42 (12%)
Reden: aanvulling

• Mindhunter007
Hoi bedankt voor de info ik ben er achter dat de gsm uit spanje komt als ik de taal omschakel naar duits moet ik een entsperrcode hebben.

• Marly
Kijk, dat zegt dus al wat meer (want een PAC-code wordt alleen in de UK gebruikt), een Entsperrcode is een unlock- of (letterlijk) deblokkeercode. Er is een kleine kans, dat het om een door de eigenaar ingestelde, individuele toestelcode gaat, maar dan zou de vorige eigenaar deze code moeten weten.

De kans is echter helaas veel groter, dat het toestel idd een simlock van Vodafone Spanje heeft. Dan kun je, zoals hierboven al gezegd, er geen Vodafone NL simkaart in gebruiken. Waarschijnlijk heeft de verkoper dit ook niet geweten en gedacht: Vodafone is Vodafone.
Heeft de verkoper het toestel zelf meegenomen uit Spanje en is hij dus de vorige eigenaar, of verkoopt hij hem gewoon door ? Wanneer hij n.l. de eigenaar is van het toestel en de Spaanse simkaart, die erin zat, zou hij bij Vodafone Spanje de unlock-code voor je kunnen aanvragen.

• Mindhunter007
Hoi bedankt voor de info zal contact opnemen met de vorige eigenaar eens kijken of hij wat voor me kan betekenen. Anders moet ik proberen de gsm simlock vrij te maken alleen nog niks kunnen vinden (heeft de mango update is nog niks voor gemaakt).

• Mindhunter007
Hoi wou even laten weten dat ik de GSM terug heb kunnen sturen aan de verkoper.
Zijn er gelukkig netjes uit gekomen.

Of te wel topic mag op slot

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Topics gaan alleen op slot als ze niet aan de regels voldoen ;) Lekker af laten zakken dus, zodat gebruikers die de zoekfunctie gebruiken ook nog wat aan dit topic kunnen hebben.

• Marly
@Mindhunter007:
Dan zou ik, als ik jou was, de verkoper alsnog goede feedback geven, ook wanneer je 't toestel niet meer hebt, is er toch een deal geweest en 't is netjes van de verkoper, dat hij je de telefoon terug laat sturen, bij een particuliere deal heb je immers garantie tot de deur ;)

• Mindhunter007
Zal ik ook doen als we alles geregeld hebben (leek mij ook zo netjes).
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True