geheugen 6gb maar iwndows ziet maar 3.5gb?

Pagina: 1
Acties:

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
hoi mensen
ik zat net even te kijken of mijn windows nog geactiveerd was
maar nu valt mij 1 ding op
ik heb 6gb geheugen van ocz
2x2gb titanium ddr2 800 4-4-4-15
en
2x1gb platinum 4-4-4-15
de specs zijn hetzelfde maar het verschil is de 1gb en 2gb uitvoering

maarja hoe komt het dat windows maar 3.5gb ziet?
ja ik heb 64bit windows
dus het zou eigelijk geen probleem moeten zijn

weet iemand waaraan dit ligt?
alsvast heel erg bedankt
pummetje ;)

Verwijderd

Wat zie je in je bios voor hoeveelheid?
Hoeveel geeft windows aan dat er aanwezig is en hoeveel geeft windows aan dat er beschikbaar is? (niet in taakbeheer maar bij systeem eigenschappen)

• pummetje
in de bios staat gewoon dat ik 6gb en een beetje heb dus dat moet gewoon goed zijn dacht ik zo
?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je al gezocht naar dit onderwerp? Zo ja, wat heb je gevonden en waarom bood het geen oplossing?
En hoeveel intern geheugen wordt er aangegeven in de bios?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• pummetje
sorry ik was vergeten erbij te zetten dat het gaat om windows 7 ultimate 64bit $

Verwijderd

pummetje schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:02:
in de bios staat gewoon dat ik 6gb en een beetje heb dus dat moet gewoon goed zijn dacht ik zo
?
Nee, dat moet niet gewoon goed zijn.
Hoeveel geeft windows aan dat er aanwezig is en hoeveel geeft windows aan dat er beschikbaar is? (niet in taakbeheer maar bij systeem eigenschappen)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Memory remap aanzetten in de bios zou het probleem moeten fixen.

-_-

• pummetje
@ mental : in systeemeigenschappen zie ik juist dat er 3.5 maar beschikbaar is dat is het probleem $

• pummetje
@m2m ik heb die functie nog nooit gezien in mijn bios
ik heb een rampage formula 775
ik weet niet waarom hij maar 3.5gb ziet bios geeft toch 6gb dus
????

Verwijderd

pummetje schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:06:
@m2m ik heb die functie nog nooit gezien in mijn bios
ik heb een rampage formula 775
ik weet niet waarom hij maar 3.5gb ziet bios geeft toch 6gb dus
????
Daar is memory remap inderdaad ook voor.
Die functie heet in elke bios anders, google er anders eens op voor jouw moederbord.

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
pummetje schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:02:
?
Welk OS heb je dan? Dat je 64bits hebt, zegt helaas nog niets.

"While the maximum RAM limit for 32-bit Windows 7 editions is 4GB, when it comes to the 64-bit editions, the amount of memory that the OS can address depends on which edition you are running.

Here are the upper RAM limits for the different editions of Windows 7:

•Starter: 8GB
•Home Basic: 8GB
•Home Premium: 16GB
•Professional: 192GB
•Enterprise: 192GB
•Ultimate: 192GB"

Maar 8gb moet wel te doen zijn natuurlijk :)

Heb je al gekeken of er een nieuwere BIOS beschikbaar is voor je bord?
Ik kan de link niet meer vinden via Google, mar schijnt dat je dat ook in Windows zelf kan invoeren aanpassen(ik bedoel niet je pagefile)

Heb je 2x 4Gb memory of een ander combinatie? Zoek even CPU-Z op via Google en misschien kan je daar iets uitlezen en/of de voltage tab met timings.

Ik vermoed dat je memory niet compatible is of je BIOS moet ge-update worden.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Hij zei toch ultimate????

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:08:
[...]

Daar is memory remap inderdaad ook voor.
Die functie heet in elke bios anders, google er anders eens op voor jouw moederbord.
juist... Pagina 4-26 van je moederbord boekje. Of Northbridge chipset config tabje in je bios. Maar eigenlijk had de TS dit zelf ook wel even kunnen vinden.

-_-

• XRayXI
Mag Ik even gebruik maken van mijn edit? Probeer alleen maar te helpen en moet helaas ook juiste informatie erbij te pakken. Had bericht geplaatst en spontaan viel mijn modem uit.

Chill man.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Graviton12
Als ik niet zou chillen was het iets geweest in de trend van "leer eens lezen" :p

• pummetje
heb de dimms eruit gehaald
en er goed opnieuw ingedaan het werkt nu ineens wel
nog bedankt voor alle hulp
volgende keer zal ik eerst even goed kijken voordat ik hier een topic open
mijn excuses

Verwijderd

Graviton12 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:21:
Als ik niet zou chillen was het iets geweest in de trend van "leer eens lezen" :p
4 vraagtekens gebruiken is redelijk van hetzelfde niveau.

@ Topicstarter: sowieso is dat bij geheugen altijd stap 1, maar dat zal in elke FAQ die je hier gaat vinden ook staan.
Iets meer zoeken dan kom je er voortaan zelf helemaal uit volgens mij.

• XRayXI
Graviton12 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:21:
Zijn post erna met OS was 2minuten later terwijl ik in de reply stond. Bijdehand.

/Edit: Edit, kan altijd nog.

[ Voor 5% gewijzigd door XRayXI op 11-11-2011 18:24 ]

• Graviton12
Licht geraakt precies, anyhow hij kan verder

• HgnX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07-2024
Kinders, ^^ kunnen jullie mij even helpen bij een vraag? Ik heb de 32 bits versie van Windows 7 home premium draaien, die helaas maar overweg kan met 3,5 gb geheugen. Nu heb ik op het moment 6 gb ddr3 2000mhz, en daar wil ik 12 van maken. Nu is mijn vraag tweeledig. 1. Kan ik met dezelfde code van de 32 bits cd die ik heb gehad een willekeurige 64 bits cd, die ik leen van een ander, activeren? En mijn tweede vraag, zo ja, heeft iemand een cd voor mij te leen? Dit zou me zo weer 100 euro schelen.. :) Alvast bedankt!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02 05:00

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HgnX schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 00:38:
Kinders, ^^ kunnen jullie mij even helpen bij een vraag? Ik heb de 32 bits versie van Windows 7 home premium draaien, die helaas maar overweg kan met 3,5 gb geheugen. Nu heb ik op het moment 6 gb ddr3 2000mhz, en daar wil ik 12 van maken. Nu is mijn vraag tweeledig. 1. Kan ik met dezelfde code van de 32 bits cd die ik heb gehad een willekeurige 64 bits cd, die ik leen van een ander, activeren? En mijn tweede vraag, zo ja, heeft iemand een cd voor mij te leen? Dit zou me zo weer 100 euro schelen.. :) Alvast bedankt!
Upgrade naar 64bit: Voor zover mij bekend kan dit inderdaad sinds Win7, maar was WinXP en Vista daar niet zo vriendelijk in. Je code zou bruikbaar moeten zijn.
CD (uhh, DVD): Google gewoon op een torrent ZONDER crack/hack/key bijgevoegd en je bent safe. Ok is de DVD dacht ik gewoon te downloaden van Microsofts website, maar dat weet ik zo niet zeker.

Ik heb alleen een Ultimate voor je, daar heb je niets aan ben ik bang. Hoewel mij vaag bijstaat dat de installatie aan de hand van de key de instellingen selecteerd.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Pagina: 1