grootte probleem is dat veel mensen weten waar je "niet" in moet investeren en je geen tips geven wat je wel moet doen , als je het antwoord zou weten kan je erg rijk worden ..niemand zal je deze vraag dan ook met 100% kunnen beantwoorden (ander zal iedereen rijk zijn)
Dus je verdiepen in dit onderwerp is erg belangrijk als je er iets mee wil gaan doen ..
tegenwoording is een baan ook niet meer zo zeker voor een vast inkomen, en sommige mensen zeggen dat boer of mijner in de toekomst worden het beste is .. qua beroep..
Ik zelf zit ook te kijken om boer te worden hier in japan na mijn ICT carriere.
ook moet je kijken of je in het buitenland beter af bent of niet, je kan in nederland blijven en daar veel belasting betalen of naar een anderland gaan waar je de helft belasting betaald en 30% meer verdient ..
er zijn landen in het middeoosten waar je geen belasting betaald en veel geld kan verdien , Als je slim bent en jong kan je daar een paar jaar gaan werken en je eerste start geld sparen voor je investeringen.
waarschijnlijk ken je het spreekwoord "de beste stuurman staat aan wall" dus je moet zelf kijken wat voor jou de mogelijkheden zijn en waar jij in geloof.
hier wat tips om een keuze te maken
begin met het volgende
http://www.marcdemesel.be/p/permanente-portefeuille.html
kijk de videos van hem (youtube) hij heeft veel geld verloren in zilver ...in het verleden .maar heeft nu een manier gevonden om zijn vermogen te behouden dus niet om winst te maken !
Dus kijk naar de mogelijkheden van goud en zilver die lijken nu de beste investering te worden
https://www.kitcomm.com/
kijk bij de bovenstaande site naar de forum en neem een en ander met een korreltje zout ..
dan kijk naar aandelen
Dus hou cnbc in de gaten en kijk wat stock doen in asie en andere delen van de wereld.
Momenteel is vastgoed moeilijk maar kijk naar de prijs van grond ...
ik kijk naar de prijs van grond hier in japan en het word hier steeds goedkoper dus mischien een mogelijke kans om geld te maken door het later weer te verkopen ..
ik zelf heb geld kunnen maken in de huizen bubbel en geld kunnen maken met aandelen, waar weer wat verloren met investeringen .. maar uiteindelijk sta ik dik positief .. en door mijn carriere verandering ben ik nu in japan , waar ik zelf naar gestuurt hebt. ik leefde in nederland in nieuwegein in een klein appartement en werkte voor een klien bedrijf , maar 4 jaar gelden ben ik wakker geworden en doe nu wat met mijn leven, woon nu in japan woon in een groot appartement in tokyo, en ben dit jaar getrouwd
heb veel meer geld en zit nu in zilver en hoop daar wat winsten mee te maken.
ik kijk niet naar waarde vastheid van mijn geld zo als de belg hier boven maar naar winst met mijn geld ..
Aanval is de beste verdediging, en de beste manier om geld te maken is met geld ..
ik denk dat als je pasief bent met geld dat je geld altijd zal verliezen ..het zelfde geld voor hoe je in je leven sta wees niet pasief maar actief ..
Dus moet je actief met geld bezig zijn in de verschillende marketten een kijken wanneer je moet overstappen van de stocks naar goud of zilver of in cash .. Dus je moet gewoon verdiepen in al deze onderwerpen en dan ergens instappen als je denkt dat er een kans is om geld te maken ..
ik heb bijvoorbeeld laatst nog mijn dollars verkocht na ingrijpen van de BOJ toen schoot de waarde van de dollar met 5% omhoog en hoop nu dat de yen weer sterker word, ik hoop op 10% iets wat ik denk de komende maanden gaat gebeuren, daarna koop ik weer mijn dollars terug maar dan 10% meer als ik verkocht hebt ... en wacht op het volgende ingrijpen van de BOJ .. ook als de BOJ ingrijp zakt de zilver prijs en goud prijs met 5% of meer dus dat is ook een goede tijd om in de zilver en goud markt te stappen ..
dus momenteel kijk ik naar yen/dollar en de koers van zilver.. ik denk dat daar de komende tijd wat kansen liggen ... het enige wat roet in het eten kan gooien is TPP waar JP nu lid van is .. moet kijken wat voor invloed dat heeft op de dollar/yen als de dollar duurder word moet ik snel overstappen naar gold of zilver om mijn waarde van mijn yen te behouden. momenteel kan ik niet zien wat de invloed is ivm het weekende maar dat zal wel duidelijk worden in de komende maand , ik denk dat rond de jaar wisseling er mischien een bubbel gaat onstaan in de zilver markt en hoop daar op mee te liften en dan er uit te stappen op het juiste moment .. dus mischien heb ik geen tijd om de 10% te pakken tussen de dollar yen de komende tijd omdat er met zilver meer te maken valt ..
als je van aandelen houd moet je eens kijken naar de aandelen van olympus dat aandeel is nu erg goedkoop maar er bestaat een kans dat het van de aandelen markt verdwijnt..
ik zelf vind aandelen te gevaarlijk ..geld koersen zijn wat meer voorspelbaar en goud en zilver ook hoewel dat natuurlijk ook snel kan veranderen maar bij de twee laatste heb ik een beter gevoel maar dat will niet zeggen dat ik mischien laten wel in de aandelen markt zal stappen maar momenteel is mijn doel ook een stuk grond of huis te kopen hier in japan zodat mijn maandelijkse lasten omlaag gaan en meer geld heb om te investeren..
kijk ook naar videos van Jim Rogers en ander mensen maar ook en de oude video van freeman op youtube kan je veel vinden dus kijk naar de mogelijkheden en blijf die in de gaten houden nieuwe ideeen opdoen
Maar uiteindelijk moet je zelf de stap maken , en je zal investeren leren met vallen en opstaan , maar als je volhoud denk ik dat je uiteindelijk geld overhoud, in iedergeval zal je je hele leven bezig zijn en het nieuws moeten volgen ..lol..
Ik zelf ben er veel beter op geworden de afgelopen jaren en ben pas aan het begin met mijn vermogen aan het opbouwen , dus al deze problemen in europa en de schommelingen op de beurs en in goud en zilver zie ik alleen als kans om vermogen op te bouwen snel .. ik zie het als unique kans nu ..
veel succes met je keuzes en investeringen ...