Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

virtualbox probleem USB-serial controller voor een PLC

Pagina: 1
Acties:

• hast66
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-11 20:33
Hoi
Ik probeer mijn Keyence KV-40R PLC te verbinden met mijn HP laptop (windows7) met een USB-serieelomvormer (prolifictechn inc) maar.....

Mijn poging:
Ik installeerde Virtualbox(+usb) en daarin dan XP en daarin de PLC software: geen probleem

Daarna de USB-serieelomzetter driver gedownload en in virtualXP geinstalleerd: geen probleem

Dan herstart ik mijn laptop W7> virtualbox> XP en verbind ik de PLC met de USB-serieel met de laptop.
Als ik de muispijl op het usb ikoontje rechtsonder in virtualbox zet krijg ik een melding "No USB device connected"

Ik rechtsklik op het usb ikoontje rechtsonder in virtualbox en zet de muispijl op PROLIFIC TECHNOLGY INC. USB-SERIAL CONVERTER CONTROLLER[0300]
en er verschijnt de melding: supplierID 067B;productID 2303;revision 0300;status:available
dus klik ik erop.

Zodoende verschijnt er een V voor en met de muispijl erop krijg ik dezelfde melding maar het laatste is veranderd in: status:captured

In XP lijkt niets te gebeuren, geen boodschap "nieuwe hardware gevonden"? (wat wel gebeurt als ik de omvormer in mijn oude XP-desktop steek dus de omvormer is OK)

Dan start ik de PLC software (hetgeen niet gaat in W7, zie vorige post) maar ik krijg geen verbinding met de PLC?

Werken met een USBstick in "virtual XP" is geen probleem.

Bij het surfen/zoeken naar een oplossing vind ik wel soortgelijke problemen maar dat is dan met MAC, Linux, Ubuntu....(iets met filters in het register? maar daarvoor is mijn brein te klein)

Kan iemand me hiermee helpen aub?

[ Voor 44% gewijzigd door hast66 op 11-11-2011 19:53 . Reden: verkeerde taal ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

- overbodig geworden -

[ Voor 89% gewijzigd door RaZ op 11-11-2011 20:09 ]

Ey!! Macarena \o/