iMac frisse installatie geven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:35
Hallo allemaal,
Ik wil mijn mac een frisse lion installatie geven. Nu heb ik uitgezocht hoe ik dit doe, echter vraag ik me af hoe ik al mijn data (aperture / itunes data / etc etc.) terug kan zetten in een keer? Moet ik dan recovery boot (herstel vanuit timemachine ) doen? Of moet ik dan normaal installeren en naderhand in osx de timemachine activeren en de data terug plaatsen?

Mvg,
Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het gemakkelijkste is als je voordat je gaat herinstalleren een backup via Time Machine maakt en dan kan je tijdens de installatieprocedure aangeven dat je een backup via je je Time Machine-schijf wilt doen. Uiteraard laat je de backup op een andere schijf zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Eerst een TimeMachine back-up maken voordat je aan de installatie begint.
Zorgen dat je Lion hebt gedownload/bootable gemaakt.

Vervolgens booten en ALT inhouden, installatie vanaf het nieuwe bootable device.
LET OP: Kies ervoor om de gehele schijf te wissen. ( anders installeer je erover heen en dus geen clean install )

Bij de eerste boot van het nieuwe OS, vraagt Lion om bestanden terug te zetten.
Kies hier bij de migratie assistent voor Backup terugzetten van TimeMachine back-up.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 17:57
Ja, je kan normaal installeren en naderhand in osx de timemachine activeren en de data terug plaatsen.

Edit: Spuit11, zie hierboven ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Merijn70 op 11-11-2011 16:29 . Reden: Te laat ]