stereo toren 1985-1990

Pagina: 1
Acties:
  • 2.804 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 18:29
Hallo Mede tweakers,

Ik weet niet of ik in het goede forum zit maar kon niet echt iets vinden waar mijn vraag thuis hoort.
Mijn vader heeft tussen 1986 en 1990 een stereo toren gekocht voor 3600 gulden.
Een flink smak geld, in euro's zou dat op iets meer dan 1600 uitkomen.
De set bestaat uit de volgende onderdelen:

sansui c-1000 preamplifier
sansui t-1000 stereo tuner
sansui d-1000W stereo cassette deck
sansui b-1000 power amplifier
sansui cd-v1000 compact disc player

Bij de set heeft hij toen 2 speakers gekocht van elk 75 Watt.
Ook heeft hij toen 21 meter professionele speakerkabels gekocht ( inmiddels bedraagt dit nu +- 40 meter )
Hier volgen een paar foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd492/stefan-smit20/IMAG0121.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd492/stefan-smit20/IMAG0122.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd492/stefan-smit20/IMAG0126.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd492/stefan-smit20/IMAG0127.jpg

Alles werkt en geeft mooi geluid.
Nou mijn vraag: levert deze set nog wat op als we het verkopen?
Wat voor prijs mogen we verwachten? Of is dit al zo oud dat het niks meer oplevert??

Graag hoor ik van jullie wat jullie van de set vinden en wat voor prijs we er misschien voor kunnen krijgen.

Groeten,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik er 250-300 euro voor over hebben mocht ik het willen kopen (compleet). Er zijn altijd mensen die vanalles sparen van sansui, dus met een beetje geluk kun je er meer voor krijgen.

De meeste vintage apparatuur die het goed doen op dit moment hebben het te danken aan hun 'retro' look en simpele design. zeker voor stereo apparatuur. Dat is hier denk ik, in jouw geval het grote 'probleem'.

Ik denk dat het meest waardevolle aan dit setje de eindversterker is en de cd speler.

**edit

de deukjes in de speaker kan je dmv een stofzuiger als het goed uitdeuken. Je hoeft je geen zorgen te maken over de dpeakers, daar let een koper waarschijnlijk niet op omdat ze zelf al wat hoogwaardge speakers hebben om ze te koppelen aan je set :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:23

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Met hierboven. Zo te zien op de foto van de luidspreker is de woofer ingedeukt (door de vingertjes van een nog heel jonge stefan-smit20?) wat de waarde vermindert. Voor op bijv. marktplaats of eBay raad ik je aan scherpere foto's te maken nadat je
- alle aansluitingen hebt schoongemaakt (stop er een cinch in, even draaien)
- met een klam doekje alle stof hebt verwijderd, ook tussen de knoppen
- met een autowas of iets dergelijks het kunststof hebt schoongemaakt en gepoetst
- alle kabels met een klittebandje hebt samengebonden
- een andere achtergrond te kiezen dan een blauw stuk zeil voor een rieten wasmand.
Een dik uur werk, maar het kan je net 100 euro verschil opleveren. Doe maar net alsof je het zelf zou willen hebben en vergelijk de foto's en omschrijving met die van andere adverteerders.
Zoek zo mogelijk boekjes, gebruiksaanwijzingen en specs op en zet dat bij de advertentie.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
De set is van net na de glorie periode van Sansui. Verzamelaars hebben geen interesse in deze serie. De laatste serie waar nog enigzins interesse in is is de AU-D9 / AU-D11 serie uit ~1982.

Die tuner ligt hier al een maand bij de kringloop voor 10 euro.Verwoede Sansui aanhangers kan je overigens vinden op http://www.audiokarma.org/forums/forumdisplay.php?f=39.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

als je niet de hoofdprijs wilt maar wel dat het naar een verzameling (laar) gaat > wenwaudio.nl Karel heeft een enorme hoeveelheid van deze retro spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
DeBolle schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:25:
Met hierboven. Zo te zien op de foto van de luidspreker is de woofer ingedeukt (door de vingertjes van een nog heel jonge stefan-smit20?) wat de waarde vermindert. Voor op bijv. marktplaats of eBay raad ik je aan scherpere foto's te maken nadat je
- alle aansluitingen hebt schoongemaakt (stop er een cinch in, even draaien)
- met een klam doekje alle stof hebt verwijderd, ook tussen de knoppen
- met een autowas of iets dergelijks het kunststof hebt schoongemaakt en gepoetst
- alle kabels met een klittebandje hebt samengebonden
- een andere achtergrond te kiezen dan een blauw stuk zeil voor een rieten wasmand.
Een dik uur werk, maar het kan je net 100 euro verschil opleveren. Doe maar net alsof je het zelf zou willen hebben en vergelijk de foto's en omschrijving met die van andere adverteerders.
Zoek zo mogelijk boekjes, gebruiksaanwijzingen en specs op en zet dat bij de advertentie.
Geheheh misschien was ik dat wel toen ik nog jong was, maar er hoort normaal een zwarte cover overheen te zitten.
- aansluitingen schoon gemaakt.
- behuizing schoon gemaakt
- is een tirap ook goed?? ( schrijf het vast fout (A) )
- oordeelt u maar (A) :
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd492/stefan-smit20/S5001275.jpg
uit.
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd492/stefan-smit20/S5001278.jpg
aan
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd492/stefan-smit20/S5001279.jpg
speaker, woofer weer goed door middel van de stofzuiger. handige tip!
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd492/stefan-smit20/S5001281.jpg
speaker, nu met de zwarte cover er voor.
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd492/stefan-smit20/S5001282.jpg
achterkant, alles vastgebonden. beter kreeg ik het niet
als de foto's scheef zijn, komt door de tafel waar hij opstond. die is kromgetrokken.

tot nu toe bedankt voor jullie reacties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Das al een stuk beter!

Probeer nu eens te spelen met het licht en de camera hoek, het licht komt heel erg van boven. Je hebt te weinig licht, waardoor de camera zijn sluitertijd heeft verlengd en alles onscherp is door de beweging. Zet eens een lamp rechtsvoor en licht de voorkant goed uit. Ga vervolgens eens met de camera naar links zodat je de voorkant onder een hoek fotografeert.

Titlechange: Het grote hoe laat ik mijn ouwe meuk er op zijn best uitzien topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

Statiefje doet wonderen, dan kun je de belichting relatief zacht houden.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
AtomicShockwave schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:55:
Das al een stuk beter!

Probeer nu eens te spelen met het licht en de camera hoek, het licht komt heel erg van boven. Je hebt te weinig licht, waardoor de camera zijn sluitertijd heeft verlengd en alles onscherp is door de beweging. Zet eens een lamp rechtsvoor en licht de voorkant goed uit. Ga vervolgens eens met de camera naar links zodat je de voorkant onder een hoek fotografeert.

Titlechange: Het grote hoe laat ik mijn ouwe meuk er op zijn best uitzien topic :+
het licht was inderdaad een probleem, ik heb de foto's vanavond gemaakt en toen was het donker, ik haat de winter...
ik zou zondag nog eens wat foto's maken, morgen moet ik namelijk werken.
hebben jullie nog tips voor instellingen van de camera? een simpele digitale samsung camera.
mr.paaJ schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:25:
Statiefje doet wonderen, dan kun je de belichting relatief zacht houden.
ik gebruik al een statief, al is hij niet van mezelf maar van familie.
ziet er wel grappig uit: een statief die op +- 150 cm kan, en wat zit er op... en stomme kleine samsung camera 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

Of de timer instellen op een seconde, dan beweegt het niet door het indrukken.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de rubber randen van de speakers onder handen nemen. Dit kan je doen door het rubber voorzichtig in te smeren met zuurvrije (!) vaseline, maar beter nog met een product dat rubber care heet. Dat laatste is een soort van spuitbusje dus makkelijker ... maar als je je geen bult wilt zoeken en/of een berg wilt betalen moet je er wel voor naar een fetish winkel om het te kopen (Daar gebruiken ze het voor rubber kleding) ;-)

Doe het wel voorzichtig ! Het rubber kan nu al wel eens uitgedroogd zijn, en als je dan met vaseline gaat smeren kan jet het stuk maken. Da's de reden waarom ik dat andere spul gebruik. Je woofer gaat dan overigens weer beter klinken, omdat het rubber zn veerkracht weer terug krijgt, waardoor de woofer weer reageert zoals bedoelt (cq. berekend). En het ziet er beter uit. Het rubber wordt weer zwart, als 'vroegah'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
stefan-smit20 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:49:
[...]

het licht was inderdaad een probleem, ik heb de foto's vanavond gemaakt en toen was het donker, ik haat de winter...
ik zou zondag nog eens wat foto's maken, morgen moet ik namelijk werken.
hebben jullie nog tips voor instellingen van de camera? een simpele digitale samsung camera.
  • Wanneer je lamplicht gebruikt, de witbalans instellen op incandescent (symbool lampje meestal). Dan zien je foto's er niet zo overdreven rood uit.
  • Neem wat meer afstand en gebruik de zoom om lensvervorming te verminderen
  • Zorg dat het autofocuspunt in de zoeker/lcd niet gericht is op een contrast-arm gedeelte. Een compact camera kan niet scherpstellen op bijv een eens stuk conus, wel op de rand ervan, een schroef, logo, etc. Zolang er maar voldoende contrast is op dat focuspunt.
  • En zoals gezegd gebruik bij lange sluitertijden (en een statief) de timer zodat je geen last hebt van trillingen door het indrukken van de ontspanknop.
Tenslotte schrijf je stereotoren aan elkaar. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:08

Exirion

Gadgetfetisjist

j-phone schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:46:
De set is van net na de glorie periode van Sansui. Verzamelaars hebben geen interesse in deze serie.
Lijkt mij ook. M'n neef had destijds altijd de catalogus van Bose liggen (don't ask) en in hetzelfde 'boek' zaten Sherwood en Sansui, en ook nog de That's audio tapes. De combo met Bose zegt voor mij al genoeg :P Overigens herken ik deze componenten, want dat was precies in die tijd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
AtomicShockwave schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:55:
Das al een stuk beter!

licht overdag? check!
extra belichting check!
camera naar links? check!
resultaat? oordeel zelf:
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd492/stefan-smit20/S5001293.jpg

Ik heb een hele tijd gehad dat ik een mooi nummer op me laptop had, en dan wou ik het geluid nog harder zetten... Alleen kwam er toen altijd achter dat me laptop niet harder kon. Daarom ''droomde'' ik over een eigen setje waar ik mijn laptop etc op kon aansluiten. Maar ik moest het tot nu toe doen met een oud setje pc speakers van +- 20 jaar geleden. Jawel de trust soundwave 20... 8)7
Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSRWjNAwJAKXvV-DbGhpOhjygezSQVtaa4wCdpDvWD_N-cG-Hjg
Elke keer als ik het geluid harder deed, ging de linkerspeaker uit tot mijn grote irritatie. Toen maar eens de aansluitingen gecontroleerd. Toen kwam ik een mooi stekkertje tegen :D
Het was een 3.5 jack > rood/zwart tulp. Precies de aansluitingen voor op de oude stereotoren.
Dus gelijk even aangesloten een willekeurige aansluiten en het werkte :D
Toen bedacht ik me opeens dat ik ook nog een radio heb van 2 jaar geleden met 2 speakers van 50W
hopppa, aangesloten.. En nu heb ik dus 2 speakers bij me laptop, en de 2 ouwe achter in de kamer.
Zo ziet op dit moment mijn werkplek er uit ( Alsjeblieft geen commentaar op de kabels, ik weet het. ):
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd492/stefan-smit20/S5001313.jpg

Dus... 2 oude 75w speakers + 2 50w speakers = 250W, niet verkeerd voor zo'n oude set.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:22:
Ik zou de rubber randen van de speakers onder handen nemen. Dit kan je doen door het rubber voorzichtig in te smeren met zuurvrije (!) vaseline, maar beter nog met een product dat rubber care heet. Dat laatste is een soort van spuitbusje dus makkelijker ... maar als je je geen bult wilt zoeken en/of een berg wilt betalen moet je er wel voor naar een fetish winkel om het te kopen (Daar gebruiken ze het voor rubber kleding) ;-)

Doe het wel voorzichtig ! Het rubber kan nu al wel eens uitgedroogd zijn, en als je dan met vaseline gaat smeren kan jet het stuk maken. Da's de reden waarom ik dat andere spul gebruik. Je woofer gaat dan overigens weer beter klinken, omdat het rubber zn veerkracht weer terug krijgt, waardoor de woofer weer reageert zoals bedoelt (cq. berekend). En het ziet er beter uit. Het rubber wordt weer zwart, als 'vroegah'.
Bedoel je de hele woofer of niet?? De speakers geven wel wat ''raar'' geluid. Het is niet helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefan-smit20 schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:43:
[...]
Bedoel je de hele woofer of niet?? De speakers geven wel wat ''raar'' geluid. Het is niet helder.
Nee nee, alleen het rubber rondom de conus i.e. de rubber rand van de woofer (!). Die moet nl. goed flexibel blijven. Zodra rubber uitdroogt wordt het hard, waardoor de conus niet meer zo vrij kan bewegen als bedoeld. Daardoor veranderd het geluid wat ie afstraalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:58:
[...]

Nee nee, alleen het rubber rondom de conus i.e. de rubber rand van de woofer (!). Die moet nl. goed flexibel blijven. Zodra rubber uitdroogt wordt het hard, waardoor de conus niet meer zo vrij kan bewegen als bedoeld. Daardoor veranderd het geluid wat ie afstraalt.
okee, voor mijn gevoel is dat nog wel flexibel genoeg... ik zou het dan misschien nog kunnen doen om de kleur.
bedankt voor de tip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
De laatste foto is wat beter maar blijft onbruikbaar. Er zit nog steeds veel te veel bewegingsonscherpte in om iets mee te doen.

Als je een statief gebruikt zoals je zei, doe dan het volgende:
- gebruik de zelfsontspanner om de foto te maken. Dan heb je geen last meer van de bewegingsonscherpte door het drukken op de knop.
- als de camera manuele instellingen ondersteunt, neem dan een langere sluitertijd

En als je iets weet van Photoshop, Paint Shop Pro of dergelijk software zet de foto dan recht, corrigeer de kleurbalans en gebruik USM. Ik heb dat met jouw laatste foto eens geprobeerd en hoewel deze wel wat beter te krijgen is is de basis onvoldoende om er iets redelijks van te maken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel vraagt u voor deze stereo set?
Met vriendelijke groet

Robert

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:04
Ik mag hopen dat na bijna 6 jaar de TS de set wel heeft verkocht

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Een topic uit 2011 kicken... niet heel zinvol. Daarbij is het beleid van GoT anders dan vroeger en mag V&A nu niet meer op het forum.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.