Putje in Ubibody

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik was vanmorgen zo slim om mijn MacBook Air tegen een glazen lampenkap te stoten. :(

Nu zit er links in de behuizing een heel klein putje. Denken jullie dat de reparatie kostbaar zal zijn? Neem aan dat ze de hele unibody-front vervangen wat rond het display zit?

Heb mijn verzekering al aangesproken. Aan de ene kant is het een heel klein putje en niet heel erg, maar ik stoor me er wel aan en het ding is net 3 weken oud. :(

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Dat is zeer klote inderdaad, misschien dat je het gewoon via de verzekering kan regelen.
Ik denk niet dat je het zo snel gefixt krijgt, door de cover te vervangen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
THE_BASE schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:39:
Ik was vanmorgen zo slim om mijn MacBook Air tegen een glazen lampenkap te stoten. :(

Nu zit er links in de behuizing een heel klein putje. Denken jullie dat de reparatie kostbaar zal zijn? Neem aan dat ze de hele unibody-front vervangen wat rond het display zit?

Heb mijn verzekering al aangesproken. Aan de ene kant is het een heel klein putje en niet heel erg, maar ik stoor me er wel aan en het ding is net 3 weken oud. :(
Het is zuur, maar ik weet vrijwel zeker dat de moeite en eventuele kosten niet opwegen tegen de (lichte) schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
rbrouwers123 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:42:
[...]

Het is zuur, maar ik weet vrijwel zeker dat de moeite en eventuele kosten niet opwegen tegen de (lichte) schade.
Ik snap je reactie, maar als ik hem drie weken kwijt ben en het kost niets (mevrouw van Ohra zei dat het geen eigen risico kost), dan overweeg ik het in ieder geval. En anders mee leren leven.

AU!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

misschien eens langs een schadebedrijf, je kan soms autodeuken met een vacuüm pomp uitdeuken. Misschien kunnen ze dit truukje ook op een macbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:31:
misschien eens langs een schadebedrijf, je kan soms autodeuken met een vacuüm pomp uitdeuken. Misschien kunnen ze dit truukje ook op een macbook
Dat is een verdraait goed idee. Proberen waard.

@TS

Uit ervaring weet ik dat Apple anders je hele bovenkant gaat vervangen (incl scherm, webcam, het hele zooitje). Duur geintje, loopt in de 500-600 euro. Als je het op je verzekering kan verhalen absoluut de moeite waard natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:07
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

brilsmurfffje schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:31:
Dat verhaal gaat helaas niet op, in dit geval is er een putje uit, met andere woorden schade.
Wij hebben een autobedrijf en de techniek is anders. Uitdeuken is dus geen optie. Bij auto's word er in de praktijk geplamuurd, geschuurd en gespoten.

Verkapte reclame wordt niet heel erg gewaardeerd ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Whieee op 13-11-2011 11:22 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Uitdeuken lijkt me ook niet. Het is echt een diep putje van een paar milimeter. Eeuwig zonde.

Als OHRA niet betaalt houdt het voor mij op, ga geen 600 euro betalen. Gratis of tegen eigen risico is natuurlijk een ander verhaal. Ik claim nooit iets, dus hoop dat het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
THE_BASE schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:32:
Uitdeuken lijkt me ook niet. Het is echt een diep putje van een paar milimeter. Eeuwig zonde.

Als OHRA niet betaalt houdt het voor mij op, ga geen 600 euro betalen. Gratis of tegen eigen risico is natuurlijk een ander verhaal. Ik claim nooit iets, dus hoop dat het lukt.
I feel ya bro

Zelfde verhaal alleen dan is de afstandsbediening op mijn Macbook Pro gevallen aan de linkerkant van de touchpad, zon beetje in het middenvan die rechthoek. Er zit nu een deukje, wat eigenlijk bijna niet opvalt maar soms zie je de glimp ervan, hatelijk. Maar je moet er mee leren leven, of je wilt je hele unibody vervangen.

Kijk anders of je hem zelf kan maken. Is een stuk goedkoper denk k zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
The Great HooD schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:35:
[...]

I feel ya bro

Zelfde verhaal alleen dan is de afstandsbediening op mijn Macbook Pro gevallen aan de linkerkant van de touchpad, zon beetje in het middenvan die rechthoek. Er zit nu een deukje, wat eigenlijk bijna niet opvalt maar soms zie je de glimp ervan, hatelijk. Maar je moet er mee leren leven, of je wilt je hele unibody vervangen.

Kijk anders of je hem zelf kan maken. Is een stuk goedkoper denk k zo.
Mwoah, al gekeken bij iFixit. Ik waag me er niet aan, die hele boel moet uit elkaar om daar bij te komen. Geen zin in ook. Zeker niet als ik het vergoed krijg.

Gelukkig is het voorlopig vroeg donker en zie ik het minder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:01

Osxy

Holy crap on a cracker

Tevens raak je je in principe je garantie kwijt als je dat soort dingen zelf gaat fixen.

Vaak zal het niet zo'n vaart lopen maar houd het in je achterhoofd.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:40
Kun je misschien eens een foto plaatsen?

Ik kan mij hier echt niks bij voorstellen. Ik weet ook even niet, wat jouw definitie van "heel klein putje" is.

Misschien dat dan ook nog andere tips boven water komen.

Ik zou er iig ook niet zelf voor gaan betalen. Over een jaar valt het wss niet eens meer op met alle gebruikssporen, krasjes en andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Staat op mijn iPhone, zal het morgen eens posten.

Alle tips zijn uiteraard welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanzetten tot verzekeringsfraude lijkt me niet helemaal de bedoeling

[ Voor 72% gewijzigd door Whieee op 13-11-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De foto's. :(

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/738/foto1rj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/244/foto2ysx.jpg

Wellicht vinden jullie dat het mee valt en het is ook niet dat m'n Air niet meer werkt natuurlijk. Maar na drie weken al zo'n putje, terwijl mijn MacBook Pro en iMac na jaren nog als nieuw waren... that hurts. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Vervelend, ik zou het ook naar vinden. Als het te verhalen valt via de verzekering zou ik het doen maar ik zou er eerlijk gezegd geen geld in stoppen.
Het zure zit hem in het feit dat die pas 3 weken oud is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:40
Fuff schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:19:
Vervelend, ik zou het ook naar vinden. Als het te verhalen valt via de verzekering zou ik het doen maar ik zou er eerlijk gezegd geen geld in stoppen.
Het zure zit hem in het feit dat die pas 3 weken oud is natuurlijk.
Idem. Het zit ook nog net in het gebied dat je het ziet :(

Ik denk dat het hele scherm dan vervangen gaat worden en dat kost een hoop geld.

Als de verzekering er niks aan doet dan zou ik het toch zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Is ook het idee, ga geen 600 euro betalen, maar als OHRA mij wil sponsoren is het een ander verhaal.

Bedankt voor de reacties en het meeleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Het zijn mensen als jij die ervoor zorgen dat mijn verzekeringspremies de pan uit reizen. Dit staat voor mij moreel gelijk aan fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Laatst online: 11:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ik zou met een schuurpapiertje het uitstekende stukje weghalen en dan genoegen nemen. Het is een gebruiksvoorwerp ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:47

KoudeAardbei

Moderator

Jasper Janssen schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:04:
Het zijn mensen als jij die ervoor zorgen dat mijn verzekeringspremies de pan uit reizen. Dit staat voor mij moreel gelijk aan fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wat een belachelijke reactie.

Ik betaal netjes maandelijks mijn premie, overigens al járen. Ik heb nooit iets hoeven claimen, dus er is genoeg aan mij verdiend. Dat terzijde. Mijn verzekering dekt gewoon schade aan eigen apparatuur, ontstaan door gebruik. Ik snap dus niet waar je het over hebt door mij over een kam te scheren met mensen die de boel oplichten.

De rest: bedankt voor het meedenken!

[ Voor 67% gewijzigd door THE_BASE op 12-11-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Het woord fraude zoals Jasper noemt is natuurlijk onzin.
Kan mij anderzijds wel gedeeltelijk vinden in zijn opmerking.
Als het klopt wat Alex zegt, dan is het hele kosten/baten plaatje natuurlijk nooit recht te praten.
Goedwerkende onderdelen a 600 euro vervangen om een schoonheidsfoutje te herstellen is natuurlijk van de zotte!
Dat de verzekeringsmaatschappij deze kosten dekt is imho niet relevant.

Natuurlijk is het shit, om een putje te hebben in een gloednieuwe macbook air. Maar om voor deze relatief kleine schade, anderen 600 euro te laten betalen gaat er bij mij niet geheel in.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
sommige bedrijven kunnen zo'n klijn stukje wel weer goed smelten.
maken ze de bovenkant los(achterkant scherm)
en dan zetten ze er een mal van staal omheen en dan smelten ze het putje zo weg dat ie niet meer te zien is.
een vriend van me heeft dit ook laten doen door zo'n bedrijf was er zeer lovend over alleen heb niet opgelet toen ie zei welk bedrijf 't was -_-'

het is daarintegen ook dood zonde van zo'n ding.
maar weet wel: het is een GEBRUIKS voorwerp.
dat gebeurt altijd met die dingen(bij de meeste mensen niet zo snel)

offtopic: had voor mijn macbook ook een iMac g5 (zonder iSight) van (nu) ongeveer 7 jaar oud.
trouwe beessie begon daarintegen ook sloom te worden.
zo sloom dat ik op 'n gegeven moment m'n LaCie Whizkey vies hard tegen m'n beeldscherm heb aan gegooit :P
achteraf zeer veel spijt van (slechts een klein putje met paar kapotte pixels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ik sluit mij aan bij de laatste reacties. Ik ben zelf ook altijd super voorzichtig met mijn spullen, nooit ergens enige vorm van schade. Ik heb sinds 2 weken een iPhone 4S en op de eerste dag al een beschadiging aan de rand, AAARGH!!!
Eeuwig zonde en vervelend, maar het is zelfs niet eens bij mij opgekomen om dit te verhalen op enige verzekering. Of de schade aan deze MacBook nou 100 of 500 euro is maakt in mijn ogen niets uit. De kleine schade doet totaal niet af aan de werking van het apparaat. Er is dus niet echt een rechtvaardiging om een dergelijk hoog bedrag te betalen voor zo'n kleine schade. Als de functionaliteit van het apparaat in het geding zou dan is het een ander verhaal.

Ik hoop dat je je er overheen kan zetten en hiervoor niet je verzekering aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
pposthoorn schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:02:

Ik hoop dat je je er overheen kan zetten en hiervoor niet je verzekering aanspreekt.
Maak je geen zorgen, de pijn is inmiddels wat minder.

Neemt niet weg dat ik een aantal reacties zeker begrijp. Echter heeft OHRA mij zelf aangeboden de kosten voor het herstellen voor eigen rekening te willen nemen omdat ze afspraken hebben met één of ander Apple Repair Center en aangeven dat ik nog nooit iets geclaimd heb. Het zal ze wellicht zelf dus een zorg zijn.

Is dus niet zo dat het OHRA 600,- euro kost. Ik begrijp ook wel dat het niet in verhouding staat tot. Maar waarom zou ik geen gebruik maken voor een aanbod/dienst waar ik ook maandelijks voor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:48
Jammer dat butsje.

Ik heb jaren geleden het moederbord van mn powerbook G4 opgeblazen door er een USB-hub aan te koppelen waarbij ik een voeding gebruikte met omgekeerde +/- polen. Ik kon daar overigens niets aan doen, voeding en hub waren van zelfde fabrikant en ik had vooraf werkelijk overal gezocht (op verpakking, internet, hub), maar werkelijk nergens stond welke voeding de hub moest hebben (5V en 4*500mA wist ik natuurlijk zelf wel...). Voeding bleek van een andere hub te zijn (van zelfde fabrikant).

Heb dit eerst bij de fabrikant neergelegd, maar die gaf geen krimp.

Heb daarna het hele verhaal volledig open bij mijn verzekeraar voorgelegd. Ze hebben toen het moederbord laten vervangen en een maand later ook nog de interne schijf. Die bleek ook een tik gekregen te hebben. Kostte mij niets...

Op zich mooi natuurlijk, maar dit gaat natuurlijk volledig voorbij aan het basis-idee van verzekeren. Wij in NL zijn volledig doorgeslagen met verzekeren, daarom zijn de dekkingen ook zo duur.

Ander voorbeeld: ik ga op vakantie en mijn bagage komt pas na 5 dagen aan. Zegt de maatschappij: je hebt toch een reisverzekering? Ja, die heb ik wel, maar ik vind niet dat MIJN verzekering de schade moet betalen die JULLIE veroorzaakt hebben. Luchtvaartmaatschappij geeft geen krimp. Verzekeraar zegt: tuurlijk dekken wij de schade. Nieuwe kleren, gederfde vakantievreugde (het waren kleren en surfspullen): de verzekeraar vond het heel logisch dat zij moesten betalen...

Om nog maar te zwijgen over de ziektekostendekking...

Alleen die risico's verzekeren die je zelf niet kunt lijden.
Dat is de basis.
Ik snap best dat je iets meer verzekert dan die basis, maar alles all-risk willen verzekeren kan gewoon weg niet op lange termijn. Je betaalt dan alles eigenlijk gewoon weer zelf... alleen dan in gelijke termijnen... en je noemt het premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik denk misschien wat te simpel, maar heb een extra uitgebreide dekking.

Aangezien ik daar in al die jaren nooit gebruik van heb hoeven te maken, wil ik dat gewoon gaan doen. Als het ding 2 jaar oud was, had het een ander verhaal geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien een beetje mosterd naar de maaltijd, maar wie koopt er dan ook een stukje design als ie het als gebruiksvoorwerp gaat gebruiken :?

* The Eagle snapt dat soort dingen niet zo...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:20
Deal with it; vind dit echt overdreven gedoe.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenTheys
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-06 12:41
Mijn MBA had na 3 maanden ook tig krasjes, deukjes, putjes en meer van dat moois. Heb een iCarbons sticker van 25 USD op de bovenkant geplakt en ik zie het nog amper. Kan geen verzekering tegenop voor die prijs: ding gaat nog steeds als een speer en ziet een pak stoerder uit dan de doorsnee MBA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:>
Jasper Janssen schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:04:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Verzekeringen zijn er toch om te frauderen? Net zoals de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:49
mace schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:47:
Verzekeringen zijn er toch om te frauderen? Net zoals de belastingdienst.
Neem dan geen verzekering. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:46
Alle mensen die lopen te zeuren over dat men niet de verzekering moet aanspreken bij zon kleine dingen vindt ik belachelijk. Hij geeft zelf aan dat hij gekozen heeft voor extra uitgebreide verzekering waarin schade die door hem zelf gemaakt wordt ook gedekt is. Waarschijnlijk betaald hij ook 2 keer zoveel premie als mensen met een normale verzekering. Daarnaast zegt zijn verzekeringsmaatschappij dat het gewoon gedekt!

Kortom hij heeft altijd netjes premie betaald voor iets en hij zou er nu van jullie geen gebruik van mogen maken, als ik mijn hagelnieuwe auto all risk verzeker en rijd hem tegen een boom, dan is het toch ook niet eigen schuld dikke bult, dan betaald de verzekering gewoon uit en kan ik weer een nieuwe auto kopen of laten repareren.

Mijn tip laat hem gewoon weer terug brengen in nieuw staat als de verzekering dit dekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 20:44
@invoil
Niet mee eens. Ik vind het zelf ook belachelijk dat er voor zulke schade bij de verzekering aangeklopt wordt. Natuurlijk is het hardstikke kut en alles, maar 500-600 euro voor een deukje als dit gaat natuurlijk nergens over, of vind jij dat normaal? Voor dat geld kan je het deukje waarschijnlijk zelfs met diamant laten vullen, mocht je het willen.
Als de werking in het geding zou zijn of er zou een significante deuk inzitten dan zou ik de situatie anders vinden. Uiteraard neem je een verzekering om je tegen onverwachte schade te dekken, maar geef toe dat het redelijk decadent is om 500-600 euro uit te geven voor een kleine imprefectie zoals dit. mocht de hele bovenkant vervormd zijn of iets dan was het een ander verhaal imho.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Het is niet decadent. Feit is dat Apple gewoon heel duur is met reparaties.

Mensen op dit forum schreeuwen altijd moord en brand als mensen de verzekering willen aanspreken, terecht of niet.

In dit geval is het terecht want TS heeft zich er gewoon voor verzekerd. Was het niet helemaal terecht, zou ik er ook niet van wakker liggen als TS het alsnog zou claimen, waar betaal je anders premie voor?

Jullie hebben er zelf geen last van, zeur en dan niet over.

[ Voor 72% gewijzigd door mace op 13-11-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De helft koopt een mac voor het geile design dus ik snap het wel een beetje.

Het is gewoon net een nieuwe auto. de eerste kras ben je half misselijk van en daarna maakt het al een stuk minder uit. gewoon aan wennen

Ik zou het randje een beetje wegwerken wanneer ik me er echt aan stoorde
500 euro is gewoon idioterie, ronduit belachelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 13-11-2011 11:41 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:20
mace schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:38:
Het is niet decadent. Feit is dat Apple gewoon heel duur is met reparaties.
Als de verzekering dit wil betalen prima; daarvoor betaalt de TS premie.
Maar ik blijf dit onzinnig vinden, dit kan toch simpelweg gebeuren met gebruik van het apparaat ?

(mijn MBP heeft genoeg putjes / deukjes aan de linkerzijde)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jongens waar zeiken jullie allemaal zeg :')

Een Display Housing kost hier $180, op eBay gaan ze voor onder de $100. Als de verzekering een afspraak heeft met een bepaald reparatiebedrijf zullen ze ook echt niet de hoofdprijs betalen. Maar nee, het gaat om een Mac, en Mac's zijn altijd absurd duur dus hoe durft iemand daarvoor z'n verzekering te gebruiken |:(

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:01
Ik zal je vertellen, ik heb ook zo'n putje in mijn iPad, eeuwig zonde natuurlijk, maar het valt net niet op.

Echter, in dit geval kun je er wel wat aan doen. Vraag om een likje zilver metallic spotrepair bij een lokaal autoschade bedrijf. meestal doen ze daar niet zo moeilijk over en anders is het 5-10 euro. Dan kun je dat putje gewoon met verf opvullen. stukje schuurpapier vragen om het weg te schuren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

fsfikke schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:57:
Jongens waar zeiken jullie allemaal zeg :')

Een Display Housing kost hier $180, op eBay gaan ze voor onder de $100. Als de verzekering een afspraak heeft met een bepaald reparatiebedrijf zullen ze ook echt niet de hoofdprijs betalen. Maar nee, het gaat om een Mac, en Mac's zijn altijd absurd duur dus hoe durft iemand daarvoor z'n verzekering te gebruiken |:(
Omdat de certified reparatiebedrijven niet alleen de housing kan afnemen, dat is dan het hele scherm gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Osxy schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:19:
[...]

Omdat de certified reparatiebedrijven niet alleen de housing kan afnemen, dat is dan het hele scherm gelijk.
En dan houden ze dus 1 werkend LCD-panel over. Denk je dat ze die in de prullenbak gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:17:
[...]

En dan houden ze dus 1 werkend LCD-panel over. Denk je dat ze die in de prullenbak gooien?
Refurbishen?

Jammer dat er zo'n ophef ontstaat. De vraag was niet of ik het al dan niet bij mijn verzekering zou moeten claimen, maar de vraag was of en hoe ik het zou kunnen oplossen en wat eventueel de reparatiekosten zijn.

Ik respecteer ieders mening op Tweakers, maar vooralsnog: ik ben verzekerd en als het gedekt is en de verzekeraar biedt aan het te gaan vergoeden, so what?

Als iemand hier medicijnen nodig heeft, en het wordt vergoed door de zorgverzekering, zeggen jullie dan ook: 'Nee, laat maar, dan worden de kosten voor anderen een stuk duurder, ik betaal ze zelf wel!'??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:36:
Ik denk misschien wat te simpel, maar heb een extra uitgebreide dekking.

Aangezien ik daar in al die jaren nooit gebruik van heb hoeven te maken, wil ik dat gewoon gaan doen. Als het ding 2 jaar oud was, had het een ander verhaal geweest.
Wat een kul....

Of het ding nu 2 maanden of 2 jaar oud is.
Het blijft een gebruiksvoorwerp en de schade is door eigen toedoen ontstaan.

Ik ben het geheel met anderen eens die zeggen dat door mensen zoals jij mijn verzekeringspremie omhoog gaat. Er is geen schade ontstaan waardoor je Mac nu ineens niet meer werkt, wat natuurlijk een heel andere situatie zou opleveren. Ik denk dat als je verzekeraar dit draadje zou lezen, ze ook wel even achter hun oortjes zouden krabbelen.

Blijkbaar vindt je het heel normaal om door zo'n stommiteit je verzekering aan te spreken en je recht te claimen.
Als iemand hier medicijnen nodig heeft, en het wordt vergoed door de zorgverzekering, zeggen jullie dan ook: 'Nee, laat maar, dan worden de kosten voor anderen een stuk duurder, ik betaal ze zelf wel!'??
Wat jij doet komt overeen met een 'verkoudheid'. Maar je rent vervolgens allereerst naar de eerste hulppost om een MRI scan te laten maken..... Vind je dan vast ook normaal

Die MRI scan wordt ook door de verzekeraar vergoed, maar echt ziek ben je niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:42:
[...]

Wat een kul....

Ik ben het geheel met anderen eens die zeggen dat door mensen zoals jij mijn verzekeringspremie omhoog gaat. Er is geen schade ontstaan waardoor je Mac nu ineens niet meer werkt, wat natuurlijk een heel andere situatie zou opleveren. Ik denk dat als je verzekeraar dit draadje zou lezen, ze ook wel even achter hun oortjes zouden krabbelen.

Blijkbaar vindt je het heel normaal om door zo'n stommiteit je verzekering aan te spreken en je recht te claimen.

[...]

Wat jij doet komt overeen met een 'verkoudheid'. Maar je rent vervolgens allereerst naar de eerste hulppost om een MRI scan te laten maken..... Vind je dan vast ook normaal

Werkelijk alles wat je zegt is jouw mening.

En daar mee klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:42:
[...]

Wat een kul....

[...]

Onzin, de verzekeraar zou nooit een MRI scan vergoeden als zij het niet noodzakelijk achten. De TS heeft geen 'verzekering voor het geval dat uw apparatuur echt niet meer functioneert' maar een verzekering die schade denkt. En dit is schade. Als jij dat niet leuk vind moet je een verzekering kiezen waarbij dit soort dingen niet gedekt worden dan hoef je ook niet mee te betalen aan dit soort schades.
Iedereen mag natuurlijk z'n eigen mening hebben over wat storend is en wat niet, maar 1 iemand beweert dat het €500-600 kost en mensen schreeuwen moord en brand, sorry maar dat kan ik echt niet serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin, de verzekeraar zou nooit een MRI scan vergoeden als zij het niet noodzakelijk achten. De TS heeft geen 'verzekering voor het geval dat uw apparatuur echt niet meer functioneert' maar een verzekering die schade denkt. En dit is schade. Als jij dat niet leuk vind moet je een verzekering kiezen waarbij dit soort dingen niet gedekt worden dan hoef je ook niet mee te betalen aan dit soort schades.
Iedereen mag natuurlijk z'n eigen mening hebben over wat storend is en wat niet, maar 1 iemand beweert dat het €500-600 kost en mensen schreeuwen moord en brand, sorry maar dat kan ik echt niet serieus nemen.
Zo kan ik iemand niet serieus nemen die een schade claimt van 600-700 euro voor een gevalletje dat door eigen schuld is toegebracht. Bovendien is het geen schade die tot gevolg heeft dat de Mac niet meer functioneert. In tegendeel zelfs. De schade betreft niet meer dan een schrammetje.

Komt echt gewoon overeen met zoonlief (het oogappeltje) die zich een schaafwondje valt, en vervolgens de onnodige gemaakte kosten van de eerstehulppost claimt bij de verzekeraar.

Zo is het en niet anders. Puur onder het mom, de verzekeraar vergoed wel.
Puur asociaal gedrag. Daar kun je het mee oneens zijn, maar zo is het wel!
Bovendien heb jij ook niet te bepalen welke verzekering ik af wil sluiten, maar ik verwacht wel dat medeverzekeraars geen onnodige kosten claimen voor eigen gewin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Iemand riep gister uit het wilde weg dat het wel €500-600 zou kosten, nu wordt het €600-700. Morgen is is het opeens €1000 die de ts onterecht wil gaan claimen? Ik hoop dat ie het snel laat repareren anders gaat die verzekeraar er echt nog eens failliet aan...
Zo kan ik iemand niet serieus nemen die een schade claimt van 600-700 euro voor een gevalletje dat door eigen schuld is toegebracht. Bovendien is het geen schade die tot gevolg heeft dat de Mac niet meer functioneert. In tegendeel zelfs. De schade betreft niet meer dan een schrammetje.
Als ik mijn all-risk verzekerde auto tegen een paaltje zet is de schade een stuk meer dan €700 terwijl de auto echt nog wel bruikbaar is. Maar dat zou ik volgens jou ook zeker niet mogen claimen?

[ Voor 48% gewijzigd door fsfikke op 13-11-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:08:
[...]

Komt echt gewoon overeen met zoonlief (het oogappeltje) die zich een schaafwondje valt, en vervolgens de onnodige gemaakte kosten van de eerstehulppost claimt bij de verzekeraar.
Als hij daar voor verzekert is mag hij die kosten toch door de verzekering laten dekken? :-)

Zou in mijn ogen hetzelfde zijn als een full-omnium hebben, een deuk in je auto hebben en de kosten zelf betalen..
Waarom heb je dan die omnium?

De TS betaald zijn verzekering EXTRA voor eventuele schade die hij zou krijgen aan een apparaat dat hij/zij beschadigt heeft.
Wat is er dan mis mee om dat niet aan te spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed lezen is blijkbaar moeilijk!
Ik zeg toch niet dat hij dat NIET mag laten doen?

Geef enkel een persoonlijke mening dat ik de schade niet in verhouding vind staan met hetgeen hij wil claimen en dat door dit soort mensen de premie van een ander omhoog gaat als iedereen voor zoiets onbenulligs allerlei schades gaat lopen claimen.

M.b.t. het voorbeeld van je auto en dat paaltje.
Dat kost je dan minstens (een gedeelte van) je eigen no-claim korting als je dan dat deukje wilt laten vergoeden. Dan denk je er in ieder geval nog over na, of je zelf ook vind of de schade in verhouding staat tot hetgeen je wil claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:33:

Geef enkel een persoonlijke mening dat ik de schade niet in verhouding vind staan met hetgeen hij wil claimen
Feit dat je totaal geen idee hebt wat de daadwerkelijke kosten zijn om dit te repareren doet wel iets af aan de waarde van die mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:33:

Geef enkel een persoonlijke mening dat ik de schade niet in verhouding vind staan met hetgeen hij wil claimen en dat door dit soort mensen de premie van een ander omhoog gaat als iedereen voor zoiets onbenulligs allerlei schades gaat lopen claimen.

M.b.t. het voorbeeld van je auto en dat paaltje.
Dat kost je dan minstens (een gedeelte van) je eigen no-claim korting als je dan dat deukje wilt laten vergoeden. Dan denk je er in ieder geval nog over na, of je zelf ook vind of de schade in verhouding staat tot hetgeen je wil claimen.
Een auto heeft nu wel een grotere waarde dan een laptop maar ik denk als je wagen 2 weken oud is en jij of iemand anders rijd er een bluts in dat je dat toch zal laten herstellen?

Ik zeg niet dat jij het doet maar er zijn mensen die totaal niet met de TS akkoord gaan.
Mijn mening hierover is gewoon simpel: betaald hij er voor, dan kan hij die aanspreken. Anders NIET.

Al een geluk dat we allemaal een andere mening hebben toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Beste Tweakers,

Inmiddels zijn een aantal meningen wel duidelijk. Uiteraard respecteer ik deze.

Echter, het loopt nu een beetje de verkeerde kant op. Ik heb een antwoord op mijn vraag. Overigens zal ik in overleg met mijn verzekeraar besluiten of de schade al dan niet opweegt tegen een dure reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 11-10 01:00

Yor

Yor1313#2571

THE_BASE schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:24:
Beste Tweakers,

Inmiddels zijn een aantal meningen wel duidelijk. Uiteraard respecteer ik deze.

Echter, het loopt nu een beetje de verkeerde kant op. Ik heb een antwoord op mijn vraag. Overigens zal ik in overleg met mijn verzekeraar besluiten of de schade al dan niet opweegt tegen een dure reparatie.
Kerel,

Jij hebt schade aan je bookje, je bent verzekerd en de maatschappij wil de kosten vergoeden.

Zie jij een probleem? Ik niet.

Hoewel ik het raar vind dat een dergelijk schadegeval wordt vergoed, sta je in je recht. En wat ik vind, is niet belangrijk. Als ik me zo kapot zou ergeren aan een deukje en hiertegen verzekerd was, had het ding allang bij een repaircenter gelegen alvorens ik een bericht op GoT zou posten...

Dat een grote groep moraalridders hier moord en brand schreeuwt, zegt meer over de woekerpolissen en rare verzekeringsvormen hier in NL dan over jou.

Lekker laten fiksen en genieten van je bookje!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Vraagje tussen door, indien de TS AppleCare had voor zijn Air, zou dit dan kosteloos worden hersteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Nee.
Dit valt onder user-abuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Yor schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:55:
[...]

Kerel,

Jij hebt schade aan je bookje, je bent verzekerd en de maatschappij wil de kosten vergoeden.

Zie jij een probleem? Ik niet.

Hoewel ik het raar vind dat een dergelijk schadegeval wordt vergoed, sta je in je recht. En wat ik vind, is niet belangrijk. Als ik me zo kapot zou ergeren aan een deukje en hiertegen verzekerd was, had het ding allang bij een repaircenter gelegen alvorens ik een bericht op GoT zou posten...

Dat een grote groep moraalridders hier moord en brand schreeuwt, zegt meer over de woekerpolissen en rare verzekeringsvormen hier in NL dan over jou.

Lekker laten fiksen en genieten van je bookje!
Thanks. Als ik wist dat door mijn post zowel Griekenland, als Italie als bijna Tweakers.net om zouden vallen had ik het niet gepost. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmendal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-04-2023
Ach, ik heb ook een putje op de bovenkant van m'n MBP. M'n telefoon oplader viel erop en nu zit er een deukje van 0.5-1mm, erg jammer, maar ook niet het eind van de wereld. Soms baal ik er gruwelijk van omdat een MBP echt impecable HOORT te zijn, aan de andere kant kan ik er ook niet heel erg over in zitten.

M'n onderkant zit vol krassen, een tweetal deukjes en een plekje waar het matte helemaal van de onderkant is geschaafd en het gewoon zilver glimt (ik begrijp ook niet hoe ik dat gedaan heb...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn Mac Pro heeft ook een heel klein putje in de zijkant, het metalen stuk van een usb-kabel kwam er iets te hard tegenaan. :(

Nja, ik moet wel echt zoeken voor ik het plekje weer heb gevonden dus maak me er verder niet meer zo druk om.
Pagina: 1