Canon: print verspringt enkele mm: uitlijnen helpt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
Gisteren liep het papier vast in mijn Canon MP510.
Daarna verspringt bij het printen elke 'regel' 2 a 3 millimeters horizontaal
dus als ik een verticale lijn print dan bestaat deze uit diverse losse stukken.
Ik heb de printer alwel opnieuw uitgelijnd maar zonder positief resultaat.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ??

Ik heb eventueel nog een 2e MP510 voor onderdelen (deze wil niet meer aan maar bijv. de printkop is nog goed)

Bedankt voor jullie hulp
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat de v-snaar steeds een tandje verspringt. Hoe lang heb je de printer al?

Als je gaat uitlijnen wordt het nulpunt steeds weer goed ingesteld, maar als je gaat printen zwaait de kop op en neer, waardoor er druk komt op de v-snaar. Ik denk dat die versleten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:07

PCR

Bartjezz schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:43:
Ik denk dat de v-snaar steeds een tandje verspringt. Hoe lang heb je de printer al?

Als je gaat uitlijnen wordt het nulpunt steeds weer goed ingesteld, maar als je gaat printen zwaait de kop op en neer, waardoor er druk komt op de v-snaar. Ik denk dat die versleten is.
Maar dan zou de papierdistributie toch ook nog het probleem kunnen zijn? Wat jij zegt ook natuurlijk.

Hoe ziet de lijn er trouwens uit?
Zo:

|
 |
  |
   |
    |

of zo:
|
 |
  |
|
 |
  |

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Als het papier niet recht zou liggen, zou de printer een rechte lijn schuin over het vel printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
PCR schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:53:
[...]

Hoe ziet de lijn er trouwens uit?
Zo:
|
 |
|
 |
|
 |
als het de Vsnaar is, kan ik deze dan makkelijk uit de oude printer over zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Dat moet je zelf uitzoeken, ik kan niet beoordelen of dat gemakkelijk gaat. Je kunt het proberen, maar nu je aangeeft hoe je pagina eruit ziet, weet ik niet zeker of het de v-snaar is, want dan zou bij elke beweging de kop 1 tand moeten verspringen.

Nog een stomme vraag: als ik bij mij op "Klad" print, krijg ik ook verspringende lijnen, dit komt omdat de printer gewoon supersnel print en de timing dus niet 100% bij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
Bartjezz schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 08:56:
Nog een stomme vraag: als ik bij mij op "Klad" print, krijg ik ook verspringende lijnen, dit komt omdat de printer gewoon supersnel print en de timing dus niet 100% bij kan houden.
elke hulp is welkom, dus er zijn geen stomme vragen.
ik print op de één na beste kwaliteit,
kan nog wel eens op de hoogte kwaliteit proberen.

Er is niet zo iets als een reset (naar fabrieksinstellingen) voor een printer, toch?
Uitlijnen is meer zoiets als kalibreren, en dat werkt niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Een fabrieksreset zou je in het menu moeten zoeken. Maar ik weet bijna zeker dat het niet helpt, het lijkt me een hardwarematig probleem.

Uitlijnen is inderdaad net zoals kalibreren, hoogstens voor 1 keer tijdens het uitlijnen zelf, maar verder ook niet.
Ik denk dat je misschien beter de printplaten van de goeie printer in de kapotte printer kunt zetten ipv het hele mechanisme verbouwen. Dan heb je een grotere kans dat de boel weer werkt.
Pagina: 1