Toon posts:

[Testcase] Zonnestralen in het bos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatst op een mistige ochtend in het bos eens geprobeerd om wat 'crepuscular rays' te fotograferen. Ondanks dat het minder hard mistte als ik had gehoopt, is het denk ik redelijk gelukt. Heb meer als 4 foto's gemaakt, maar allemaal in hetzelfde stuk gebied, dus op veel foto's zijn dezelfde bomen te zien. Vond deze 4 wel gevarieerd genoeg om een kleine testcase mee te maken.

Gebruikte spullen : 500D + EF-S 18-55mm IS, statief, afstandbediening.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 13:04 . Reden: bijgewerkte foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-08 22:06
Leuk setje, heb je ze nog nabewerkt? Dan zou je eventueel de kleuren er nog wat mooier uit kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Zoals inderdaad Jaap zegt zou je wat foto's kunnen bewerken met wat contrast en levendigheid. Dan zie je de kleuren net nog wat beter en dat is wat er zo mooi aan de herfst is! :)
Ik vind 2 en 4 erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mooie foto's, misschien de volgende keer iets eerder gaan dat het nog iets donkerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 21:33
ik vindt de derde wat minder door het onscherpe boompje op de voorgrond. De eerste vindt ik het beste gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:49

Milo.

klik

Leuke serie, met name de eerste twee vind ik erg geslaagd! De derde is zoals mn bovenganger al zegt net iets te donker/onscherp. En bij de laatste vind ik de linker onderhoek net ietsjes te donker. Maar goed dat zijn slechts mijn smaken.
Erg netjes gedaan verder.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties en complimenten. :)

Ben nog aan het proberen om iets aan de kleuren te doen, maar dat is best lastig. Het zonlicht komt al snel onnatuurlijk over als ik het contrast of de verzadiging teveel aanpas, maar misschien dat ik met de kleurbalans ook nog een en ander kan bereiken. Mogelijk dat ik er vanavond of morgen wat aangepaste versies bij plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb bij alle foto's contrast en verzadiging toegevoegd, en met de kleurbalans lopen spelen. Kon niet veel helderheid toevoegen omdat dan de lucht al snel uitgebeten raakte. Bij #3 heb ik de crop opnieuw gedaan. De boomstam rechts en de onscherpe dennetakken op de voorgrond heb ik creatief weggemoffeld. Heb alle oude versies laten staan, om het verschil te kunnen zien. :)

edit

Hmm :/ , nou ik er de volgende dag nog eens naar kijk, heeft de nieuwe versie van #1 weer teveel helderheid/contrast. 8)7 En op #3 na, zijn de overige iets anders qua kleur, maar niet echt een verbetering.

Vond al die dubbele plaatjes een zooitje geworden, en heel veel voegde het ook niet toe. Dus heb ik er maar wat linkjes van gemaakt. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 13:22 ]

Pagina: 1