Hallo!
Al van te voren wil ik zeggen dat ik geen javascriptfanaat ben.
Mijn probleem is als volgt: Mijn tabel wordt opgebouwd in PHP dus de input velden krijgen bijv. de volgende namen:
Ik weet van javascript dat als je een variable wilt oproepen in een inputname je de var tussen square brackets moet zetten.
Hoe los ik dit op? Hoe kan ik javascript laten zien dat er square brackets in de inputname staat?
Al van te voren wil ik zeggen dat ik geen javascriptfanaat ben.
Mijn probleem is als volgt: Mijn tabel wordt opgebouwd in PHP dus de input velden krijgen bijv. de volgende namen:
HTML:
1
2
3
4
| <input name="tablerow[1][belang]"> <input name="tablerow[2][belang]"> <input name="tablerow[3][belang]"> <input name="tablerow[4][belang]"> |
Ik weet van javascript dat als je een variable wilt oproepen in een inputname je de var tussen square brackets moet zetten.
Hoe los ik dit op? Hoe kan ik javascript laten zien dat er square brackets in de inputname staat?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
| function doSomething() { document.form.sum.value= (document.form.tablerow[1][belang].value+document.form.tablerow2.value); setTimeout('doSomething()',10); } |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <form name="form"> <input type="text" name="tablerow[1][belang]" onChange="doSomething()" onMouseOver="doSomething()" onMouseOut="doSomething()" > <input type="text" name="tablerow2" onChange="doSomething()" onMouseOver="doSomething()" onMouseOut="doSomething()"> <br> <input name="sum" readonly value="(not computed)" size=15> </form> |