Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 13:04
Beste Tweakers,

Probleem:
Al enkele weken heb ik last van dat als ik mijn MP4 (Cowon S9) in mijn laptop steek, dat hij aangeeft dat de schijf beschadigd is, en dat ik een schijfcontrole moet uitvoeren.

Klacht:
Vervolgens vink ik alle beide opties in, om fouten in het bestandssysteem te corrigeren, en beschadigde sectoren zoeken en repareren.

Echter na een uur, is hij nog niet klaar, sterker nog ik heb het idee dat hij niet eens werkt, het proces balkje bijft namelijk gewoon leeg. Hij loopt niet vast of zo.

Vervolg:
Vervolgens steek ik mijn cowon s9 opnieuw erin, en opnieuw geeft hij aan dat er een fout is, ik kan het negeren en kan dan gewoon bij mijn bestanden, maar het is zeer zeer storend.

Heeft iemand voor mij een oplossing? of een beter alternatief?

Met Vriendelijke Groet,
S. Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens of je dit probleem ook hebt bij een andere PC. Ik ben bang dat je externe HDD brak is, maar dat moet je wel testen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:11
Probeer ook de beide opties eens appart. Ik heb ook al meegemaakt dat ze afzonderlijk wel werken maar te samen stopt hij ergens met zijn taken (inderdaad niet vast lopen, maar ook niet meer verder gaan).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
Outerspace schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:30:
Kijk eens of je dit probleem ook hebt bij een andere PC. Ik ben bang dat je externe HDD brak is, maar dat moet je wel testen.
Ook op een andere PC functioneert hij niet goed, ben ook bang dat de HDD beschadigd is, maar het zou geen reden zijn dat schijfcontrole het niet doet, ik bedoel dan moet hij toch een fout aangeven?

@Malantur ja, geen resultaat.

Is er misschien een programma, waarmee je ook de HDD kan checken van externe apparaten?

[ Voor 11% gewijzigd door Pasteis op 11-11-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Probeer eens hd-tune.
Kijk of je hd nog gezond is, via smart.
En je kunt nog oppervlakte kontrolle doen, misschien blijft hij hangen op defecte sectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Een corrupte schijf kan er inderdaad gewoon voor zorgen dat schijfcontrole blijft hangen.
Probeer eens wat andere software of draai handmatig chkdsk in een commandprompt, dan zie je iets meer van de voortgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Als er verder geen nuttige info op staat, is het handig om even een format uit te voeren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
HD Tune levert geen resultaat op, SMART is blijkbaar niet af te lezen van een verwisselbaar media.
De tip van Mental geeft dat er geen problemen zijn vast gesteld.

Formatteren is helaas de laatste optie die ik kan doen, maar wordt een flink karwei aangezien er 15 gb op staat.
Pagina: 1