Asus Core Unlocker i.c.m. AMD Phenon II X6 1055T

Pagina: 1
Acties:

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik zit met een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden.

Tijdens het opstarten van mijn PC krijg ik een melding "Press 4 to activate Core Unlocker". Dit is een functie van mijn moederbord om verborgen cores te unlocken om bijvoorbeeld blijkbaar van een X3 stiekem een X4 te maken.

Nu heb ik zelf een X6 en daar valt niets te unlocken zover ik weet. Nu heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb op het knopje "4"gedrukt tijden de boot. De PC start direct opnieuw op om vervolgens de melding te geven "All 6 cores unlocked succesfully"

Alle cores werkte voor deze actie natuurlijk ook al, maar het enige verschil dat ik merk is dat "hardware monitor" de core temps niet meer kan uitlezen terwijl dat hiervoor geen probleem was.

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel.
Is er nu iets veranderd en heeft het nut om deze functie te activeren? De handleiding van het moederbord rept in het geheel niet over deze functie.

1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 125,-€ 125,-
1Asus M5A78L/USB3€ 61,-€ 61,-

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:51

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Hoi,

ik heb zelf ook een Asus moederbord met deze functionaliteit. Na het activeren van de core-unlocker zijn de temps bij mij ook niet meer uit te lezen van de core's.

Of er aan je systeem verder iets veranderd kan ik je helaas niet vertellen. Het lijkt mij dat je geen prestatiewinst boekt met deze aanpassing omdat er eigenlijk niets veranderd.

Je zou eens kunnen kijken of je Voltage's nog het zelfde blijven? Wellicht dat Asus een soort van pre-configured settings heeft voor de core-unlocker.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

• BillSpaarbank
  • Niet online
Daar kan ik nog wel even een keer controleren, maar volgens mij waren die hetzelfde.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:51

Bolletje

Moderator Harde Waren
Bij het inschakelen van die functie vervalt inderdaad de functie om temp uit te lezen.

Gewoon niet inschakelen; je hebt er toch weinig aan. Er valt niets te unlocken.

[ Voor 9% gewijzigd door Bolletje op 11-11-2011 14:04 ]

• BillSpaarbank
  • Niet online
Helder, bedankt :)