Geluid doet het niet na inbouw nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Jeuwst
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08-2023
Hallo allemaal,

Ik heb een tijd terug een nieuwe hd6870 ingebouwd. Deze heeft ingebouwd geluid op de HDMI aansluiting zitten. Daarnaast heb ik onboard geluid op het moederbord. Na dit inbouwen deed het geluid van mijn pc het nog via de oude onboard aansluiting. Echter sinds ik mijn pc opnieuw geinstalleerd heb werkt dit niet meer.
Ik wil graag weer mijn oude onboard geluid omdat deze op de stereo is aangesloten. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik heb overigens wel twee geluidsdrivers geinstalleerd, maar bij audioapparaten ziet hij alleen de HDMI aansluiting.

Alvast bedankt voor de hulp,

Met vriendelijke groet,

Jeuwst

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe zie je het ding staan in je devicemanager? En staat je geluid aan in de bios?

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18

The Executer

Lekker belangrijk!

TERW_DAN schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:32:
Hoe zie je het ding staan in je devicemanager? En staat je geluid aan in de bios?
En vergeet dan ook niet om het juiste aparaat in het configuratiescherm als standaard in te stellen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Jeuwst
Afbeeldingslocatie: http://afbeelding.im/W6Cn

Zo ziet het eruit bij mijn apparaatbeheer. Alles lijkt geinstalleerd maar toch kan ik het apparaat niet selecteren bij mijn audioapparaten

Verder kan ik maar een apparaat in het configuratiescherm als standaard instellen en dat is de HDMI variant.

Edit: Verder heb ik het geluid op mijn bios van auto naar enabled gezet en nog steeds werkt het niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Jeuwst op 11-11-2011 14:16 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je plaatje doet het niet.
Staat er bij je audioapparaten niet iets dat je alleen digitale uitvoer hebt geselecteerd oid?

Verwijderd

staat bij audio niet je hdmi uitgaan van videokaart als apparaat ingesteld ? sommige kaarten kunnen ook audio over hdmi namelijk ;)

• Jeuwst
TERW_DAN schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:17:
Je plaatje doet het niet.
Staat er bij je audioapparaten niet iets dat je alleen digitale uitvoer hebt geselecteerd oid?
Waar kan ik dit vinden dan bij windows 7?
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:19:
staat bij audio niet je hdmi uitgaan van videokaart als apparaat ingesteld ? sommige kaarten kunnen ook audio over hdmi namelijk ;)
Waar vind ik dit dan?

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:17

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Jeuwst schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:28:
[...]

Waar kan ik dit vinden dan bij windows 7?

[...]

Waar vind ik dit dan?
Met rechts klikken op je volume-icoontje en dan kiezen voor afspeelapparaten? Zo moeilijk is dat toch niet?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/25066045/voordenewbiesonderons.jpg

• Jeuwst
Maar daar staat niks behalve AMD HDMI Output. Dit had ik ook al vaker geprobeerd. Heb ook al op rechtermuisknop geklikt en ook de verborgen en niet geinstalleerde afspeelapparaten te laten weergeven maar dan nog niet.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
Jeuwst schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:35:
Maar daar staat niks behalve AMD HDMI Output. Dit had ik ook al vaker geprobeerd. Heb ook al op rechtermuisknop geklikt en ook de verborgen en niet geinstalleerde afspeelapparaten te laten weergeven maar dan nog niet.
Reinstall je geluidskaart drivers oid.

• Jeuwst
NomadTitan schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:36:
[...]

Reinstall je geluidskaart drivers oid.
Dankje wel dit heeft geholpen het geluid doet het.

Ik heb nu alleen een ander probleem. Bij het opstarten blijft mijn pc eerst een minuut of langer hangen op het scherm waarbij je kunt kiezen of je naar bios wil of bootmenu o.i.d. Waar kan dit nu aan liggen dan?
Pagina: 1