Geheugen notebook upgraden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het geheugen van mijn notebook uitbreiden, ik heb er nu 4 gb in zitten en ik wil er 6 of 8 in gaan zetten. Ik dacht altijd dat ik er gewoon net zoveel in kon zetten als ik maar wou, zolang ik maar genoeg slotjes heb, maar nu kwam ik in de handleiding dit tegen:

This notebook provides two memory slots for installing DDR3 SDRAM 200-pin SODIMM modules up to 4GB using 1024MB or 2048MB DDR3 SDRAM modules.

Dit zou dus betekenen dat ik er dus niet meer geheugen in kan zetten. Hoe komt dit en is er een manier om hier omheen te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_w_mol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 09:35
Dit is een (bewuste) beperking van de hardware op het moederbord. Je kunt er niet omheen werken.

Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mooi klote...
In ieder geval, bedankt voor je snelle antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Soms wil een biosupdate wel de mogelijkheid geven tot het plaatsen van grotere modules dan de specs aangeven, Als je een 4GB module hebt liggen is het te proberen.
Haal je het uit de papieren handleiding, of van de website?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zinniger is om te kijken naar de gebruikte chipset, en te kijken wat deze aankan met betrekking tot geheugendichtheid. Op basis daarvan kun je kijken wat de maximale DIMMgrootte kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 21:06
Het is meestal een beperking van bios in combinatie chipset, kan je helaas niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik uit de handleiding van de website. Ik heb helaas geen 4GB module liggen, dus ik kan het ook niet uit proberen. En zou het een beetje zonde vinden om alleen maar om het te proberen een nieuwe module te kopen.

Staat in de bios meestal het limiet ook aangegeven? dan ga ik daar ff kijken?

Chipset ga ik dan zo ook opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

In de bios staan geen limieten aangegeven, enkel het geheugen wat je er nu in hebt zitten zal er getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_w_mol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 09:35
Misschien kunnen we helpen zoeken? Om wat voor notebook gaat het?

Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens CPU-Z heb ik een GM45/GM47 chipset.

De notebook die ik heb heb ik gekocht als een Alternate 17F31, wat eigenlijk een BTO 17F31 of FIC PMN70D is;)

En volgens de datasheet van Intel moet dit type chipset 8GB aankunnen, dus dan zou het een bios beperking zijn
http://www.intel.com/Assets/PDF/datasheet/320122.pdf

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee, geen biosbeperking. Je chipset kan niet meer aan. Als je kijkt naar de chipdichtheid dan is dat max 2Gb (128Mb x16). Met een beperking van 8 chips per SODIMM kom je met 2 slots dus op 4GB wat je in totaal hebt.
Ik heb nog geen DIMMs gezien met 16 chips (niet op SODIMM), dan zou je 16x 2Gb kunnen realiseren, maar dat gaat 'm niet worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok helaas... In ieder geval bedankt!
Pagina: 1