Internet en Telefonie situatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Heren,

De situatie in het kort:

Ons huis in een bungalow met een kantoor er aan vast.
Internet hebben we van KPN, het Extra abonnement. Dit in combinatie met een ISDN lijn. We hebben namelijk 2 lijnen en 3 telefoon nummers (1 prive, 1 zakelijk, 1 fax).

Onze infrastructuur is momenteel als volgt:
Woonkamer/meterkast zit het IS/RA punt.

Van daaruit loopt een kabel onder de grond door naar het kantoor (andere uiteinde huis). Hier zit de NT1. Hier komt een kabel uit die naar de ISDN Telefoon centrale gaat. De andere kabel (modem) gaat van uit de NT1 via een kroonsteen onder de grond. Om vervolgens in de meterkast bij de woonkamer met een kroonsteen 2 keer verlengt te worden. Vervolgens eindigd de kabel in de ADSL Modem.

De afstand tussen meterkast en de centrale @ Kantoor is ongeveer een metertje of 15.

De afstanden als volgt:

ISRA - NT1 = 15 meter
NT1 - ADSL Modem = 15 meter
ISRA - ADSL Modem = 30 meter.

Het probleem is, dat ons internet redelijk instabiel is. De ene keer traint de modem in op +- 10 Mbit (we hebben een 20 Mbit ADSL lijn, en de afstand naar de wijkcentrale is +- 1600 meter dacht ik).
Maar hoofdzakelijk traint de modem in op 8 Mbit.

Dit lijkt me niet de meest ideale situatie. Een telefoonlijn van 15 meter tot de splitter welke gescheiden is door 3!!! kroonsteentjes.

Het lijkt mij het beste om de ADSL Modem bij het kantoor neer te zetten (zo dicht mogelijk bij de NT1). Om vervolgens Cat5e kabels te trekken door het huis heen naar de pc's en tv.

Tevens een accesspointje in de meterkast bij de woonkamer, om toch ons WiFi te behouden.

Is dit de juiste denkwijze?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij isra punt in woonkamer splitter plaatsten en vanuit die splitter naar modem direct een kabel en een andere kabel naar NT1 gaan dit is de manier om correct aan te sluiten

splitter bestaat er om siignaal van modem en telefonie te scheiden zpdat er geen storende invloeden aanwezig zijn over elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:20:
bij isra punt in woonkamer splitter plaatsten en vanuit die splitter naar modem direct een kabel en een andere kabel naar NT1 gaan dit is de manier om correct aan te sluiten

splitter bestaat er om siignaal van modem en telefonie te scheiden zpdat er geen storende invloeden aanwezig zijn over elkaar
Door blikseminslag hebben we van het hele IS/RA punt nog maar 1 werkende ader-paar. We hebben nu na de NT1 een extra kastje, welke weer is aangesloten op de telefooncentrale. Het IS/RA punt is nu zeg maar verlengt naar het kantoor 15 meter verderop. Van hieruit wordt alles verdeeld. Het zal dan toch geen probleem zijn om daar de ADSL modem aan te hangen, om van daaruit Cat5 kabels te trekken naar de apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je het goed werkend hebben heb je echt een isdn splitter nodig waar de inkomende lijn ingaat en vanuit die splitter 1 kabel naar je lijn in gaat van je modem en van uit de andere uitgang van je splitter 1 kabel naar je NT1 gaan waarop uiteindelijk je telefooncentrale op aansluit dit is de manier om het goed aan te sluiten

de splitter moet zo dicht mogelijk bij de isra geplaatst worden wat je daarna doet is gewoon proberen maar normaal gesproken wil je modem ook zo dichtbij mogelijk bij de splitter plaatsten minst signaal verlies voor je internet.
NeFoRcE schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:25:
[...]

Door blikseminslag hebben we van het hele IS/RA punt nog maar 1 werkende ader-paar. We hebben nu na de NT1 een extra kastje, welke weer is aangesloten op de telefooncentrale. Het IS/RA punt is nu zeg maar verlengt naar het kantoor 15 meter verderop. Van hieruit wordt alles verdeeld. Het zal dan toch geen probleem zijn om daar de ADSL modem aan te hangen, om van daaruit Cat5 kabels te trekken naar de apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:33:
Wil je het goed werkend hebben heb je echt een isdn splitter nodig waar de inkomende lijn ingaat en vanuit die splitter 1 kabel naar je lijn in gaat van je modem en van uit de andere uitgang van je splitter 1 kabel naar je NT1 gaan waarop uiteindelijk je telefooncentrale op aansluit dit is de manier om het goed aan te sluiten

de splitter moet zo dicht mogelijk bij de isra geplaatst worden wat je daarna doet is gewoon proberen maar normaal gesproken wil je modem ook zo dichtbij mogelijk bij de splitter plaatsten minst signaal verlies voor je internet.

[...]
Nog even weer gekeken, en dit is wat ik zie:

het IS/RA punt is verlengt naar het kantoor. Hier komt het binnen op een ISDN/MODEM splitter. Waarna een telefoonkabel vanaf de splitter naar de ADSL modem in de woonkamer gaat. De andere kabel gaat naar de NT1. En van hieruit weer naar de telefooncentrale.

Wat jij schetst is dus de huidige situatie. Echter zit de splitter op het verlengde deel van het IS/RA punt. Zou het veel stabiliteit geven als de splitter bij het IS/RA punt zit, en dan een telefoonkabel naar het kantoor naar de NT1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zei zelf al dat sommige verbindingen onder de grond met kroonsteentjes zijn gedaan dat zijn eingelijk al zeer waardeloze verbindingen in dit soort gevallen liefst als het opgelast moet worden wil je het goed in elkaar draaien de blanke aders van de doorverbinding en dit af solderen dit is het best soort manier van lassen die ik zo ken.

maar kpn geeft al zelf aan dat alles zo dichtbij de isra punt moet zitten want als je niet standaard bekabeling of telefoon kabel gebruikt maar gewoon zomaar een kabel die er op lijkt dan heb je de probleem dat de ohmse waarde van normale kabel afwijkt van telefonie kabel en je meer verlies hebt.

dus ik zou proberen alles gewoon bij de echte isra punt te gaan opsplitten met de splitter en vanuit daar werken inplaatst de isra punt nog eerst helemaal oplengen naar een andere plek vooral als dit nog met kroonstenen opgelengd is

dit is in ieder geval mijn ervaring uit beveiligings branch kan zijn dat kpn mensen nog wat anders zeggen maar wat ik weet is hun voorkeur om alles bij de echte isra punt te plaatsten of in iedergeval daar de splitter te houden en van uit daar af te takken

isdn zou 90 volt minstens op de nt1 moeten leveren bij nood kun je de NT1 apart voeden om toch goede lijn spanning te hebben

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Het IS/RA punt is met 1 kroonsteen verlengt naar het kantoor. Dat IS/RA punt komt op het kantoor dus verlengt binnen, en gaat daar in de spiltter. Vervolgens gaat er een 3 delig verlengde telefoonkabel vanaf de splitter terug naar de woonkamer om vervolgens aangesloten te worden op de modem.

Ik zou de splitter direct op het IS/RA punt aan kunnen sluiten. Echter is het zo 1.2.3 onmogelijk om de centrale + NT1 te verplaatsen.

Wat je dan dus krijgt is dat de IS/RA direct aangesloten is op de splitter. Maar dat er wel een 15 meter telefoonkabel vanaf de splitter naar de NT1 loopt.

Naar mijn inzicht is het dan toch beter om de IS/RA te verlengen, of kan het geen kwaad dat er een 15 meter kabel tussen de splitter en de NT1 zit?

Qua kwaliteit van de kabels zal het wel goed zitten, dit is een echte telefoonkabel voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt het doen ben geen expert omp telefonie weet alleen dat voorkeur is om niet de isra punten op te lengen maar zou hoe dan ook de kroonsteen gebeuren achter wegen laten en de kabels afsolderen nadat je kabels goed in elkaar gedraait hebt de blanke aders.
en als het echt niet anders kan het solderen dan echt zorgen dat je aders in elkaar draait en dan pas onder de kroonsteen afklemt maar niet los de aders aan weerszijden van de kroonsteen door lassen .

zou gewoon kijken of het beter lassen van de kabels al verbetering levert slechte lassen kunnen veel problemen geven en vooral kroonsteen verbindingen waar al een zwak signaal over gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ok, ja de kroonsteentjes wil ik allemaal wegwerken. Dan werk ik nog liever met 2 RJ 11 met een koppelstuk. Maar het liefst gewoon direct op elkaar aangesloten.

Dan resteert alleen nog de vraag;

Mag de lengte van de telefoonkabel tussen de splitter en de NT1 +15 meter zijn? Google levert me niet echt duidelijke resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kan ik geen goede antwoord op geven ben geen telefonie expert om daar duidelijkheid over te geven hopelijk iemand anders wel weet , zie vaak genoeg bij bedrijven de afstand tussen isra en nt best lang is vaker langer dan 15 meter dus het zou moeten werken zolang je maar goede lijnspanning behoud en zonodig kun je de NT1 stekker in de stop contact douwen want dan versterkt hij de signaal als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53
NeFoRcE schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:19:
Ok, ja de kroonsteentjes wil ik allemaal wegwerken. Dan werk ik nog liever met 2 RJ 11 met een koppelstuk. Maar het liefst gewoon direct op elkaar aangesloten.

Dan resteert alleen nog de vraag;

Mag de lengte van de telefoonkabel tussen de splitter en de NT1 +15 meter zijn? Google levert me niet echt duidelijke resultaten.
gewoon doen met cat5e eventueel nog een paar ferriet klemmen aan beide kanten doen, zou prima moeten werken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1