Ik heb een vraag: een maand of zo geleden is de laptop van mijn broertje vochtig geworden doordat hij in een enorme regenbui terechtkwam. De laptop zat in een neopreen hoes (in zijn rugzak) die een groot deel van het water opgezogen heeft, maar er zaten wel wat druppels op de buitenkant en een paar binnenin, bij de startknop. Een week of 3 later begaf de laptop het ineens (hij ging niet meer aan, deed gewoon helemaal niks meer. ook niet met de accu eruit en rechtstreeks aan de netstroom). Hij is pas een maand of 3 oud. Kan het zo zijn dat er 3 weken na de regenbui alsnog effecten optreden nav waterschade binnenin?
Ja, corrosie door vocht kan enige tijd op zich laten wachten, voor zover ik weet..
Yep, dat is heel gewoon.
Corrosie heeft een tijdje nodig.
Het hoeft niet te betekenen dat je laptop per definitie dood is.
Wrs/hopelijk zit de corrosie alleen rondom de voeding, dit is als er geen doorbrandschade is nog wel op te lossen met schoonmaken van de printplaat.
Corrosie heeft een tijdje nodig.
Het hoeft niet te betekenen dat je laptop per definitie dood is.
Wrs/hopelijk zit de corrosie alleen rondom de voeding, dit is als er geen doorbrandschade is nog wel op te lossen met schoonmaken van de printplaat.
[ Voor 64% gewijzigd door Tens op 11-11-2011 11:46 ]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Het probleem is dat waterschade niet onder de garantie valt en er een aardig bedrag moet worden betaald indien er onterecht aanspraak wordt gemaakt op de garantie (onsite reparatieservice).
Stel dat m'n moeder besluit de garantie te laten voor wat het is, is het moeilijk om zo'n ding open te schroeven en zelf schoon (droog) te maken? Ik heb wel ervaring met pc's maar met laptops tot nu toe nog niet.
Stel dat m'n moeder besluit de garantie te laten voor wat het is, is het moeilijk om zo'n ding open te schroeven en zelf schoon (droog) te maken? Ik heb wel ervaring met pc's maar met laptops tot nu toe nog niet.
[ Voor 36% gewijzigd door moonstar op 11-11-2011 12:05 ]
Er zitten diverse klepjes aan de achterkant van je laptop, open ze allemaal eens, en kijk of je iets van kristalvorming ziet op/aan de voedingsaansluitingen.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Droog maken van binnen gaat nu geen zin meer hebben... Als er corrosie of kortsluiting is ontstaan heeft het geen enkele zin om te kijken of er nog water in zit. Schoonmaken van de corrosie kan nog wat oplossen als je geluk hebt, maar als er echt kortsluiting of iets in die geest is ontstaan is de kans niet zo groot dat je dat zelf op gaat lossen.
[ Voor 37% gewijzigd door Rupie op 11-11-2011 20:56 ]
Pagina: 1